اخبار داغ

بورس همچنان در سراشیبی کاهش قیمت

بورس همچنان در سراشیبی کاهش قیمت
روز گذشته معدنی‌ها و فلزی‌ها به کاهش شاخص‌های بازار سهام دامن زدند و امروز نیز این روند ادامه پیدا کرد و این دو گروه بازهم از تاثیرگذارترین گروه‌ها در نوسانات دماسنج بازار بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۵۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۵۹ هزار و ۷۴۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۵۴ واحد کاهش تا رقم ۲۷ هزار و ۱۷۹ واحدی پایین رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
شاخص آزاد شناور نیز ۲۲۵۴ واحد پایین رفت و در تراز ۱۷۱ هزار و ۲۰۲ واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۹۲۴ و ۱۵۲۵ واحد کاهش یافت.
,
 
,
فلزات اساسی، معدنی‌ها و برخی نمادهای بانکی و پتروشیمی امروز بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص کل داشتند به طوری که فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید هر یک به ترتیب ۲۹۸، ۱۷۵ و ۱۷۴ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. همچنین معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد خوزستان، گروه مپنا و بانک ملت نیز در جهت کاهش نماگرهای بازار حرکت کردند.
,
 
,
اما امروز خودرویی‌ها تاثیرات مثبتی روی شاخص کل بورس داشتند به طوری که دو نماد سایپا و ایران خودرو هر یک به ترتیب ۵۵ و ۴۲ واحد به افزایش شاخص بازار سرمایه کمک کرد. همچنین سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین نیز تاثیر ۱۳۱ واحدی روی شاخص کل داشتند.
,
 
,
امروز فلزات اساسی همچون روز گذشته با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و سهم‌های تاثیرگذار این گروه بیش از سه درصد در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله افت را تجربه کردند.
,
 
,
معدنی‌ها نیز همراستا با فلزات اساسی با کاهش قیمت سهام مواجه شدند و بسیاری از سهم‌هایشان بیشتر از دو درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.
,
 
,
در عین حال بانکی‌ها نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. البته این کاهش قیمت به اندازه دو گروه یاد شده نبود و تعدادی از نمادهای این گروه کمتر از یک درصد نوسان را تجربه کردند.
,
 
,
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۶۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار رقم ۱۲۷ هزار و ۷۸۷ را تجربه کردد.
,
 
,
آیفکس نیز با ۱۶ واحد کاهش مواجه شد و به رقم ۱۸۰۹ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۴۷۹ میلیارد را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۹۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه