اخبار داغ

موج اعتراض جلیقه زردها به مغرب رسید

موج اعتراض جلیقه زردها به مغرب رسید
به دنبال اعتراض جلیقه زرد ها در فرانسه، شماری از کارمندان بخش های دولتی و خصوصی مغرب با پوشیدن جلیقه های زرد به خیابان ها آمده و خواستار بهبود وضعیت معیشتی و افزایش حقوق خود شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  'زهیر اسقریبه' معاون رئیس اتحادیه سندیکای تکنسین های مغرب امروز به خبرگزاری آناتولی گفت: شماری از کارمندان وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و خصوصی با پوشیدن جلیقه های زرد به خیابان ها آمدند و خواستار بهبود وضعیت معیشتی و افزایش حقوق شان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی توضیح داد: هفته اعتراض ها از امروز در اماکن کاری با پوشیدن جلیقه های زرد آغاز شده و این روند تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
اسقریبه یادآور شد که این اعتراض ها به دنبال آن صورت می گیرد که تلاش سندیکای کارمندان برای گفت و گو با دولت بر سر بهبود اوضاع کاری، بی نتیجه ماند.
وی ادامه داد:کارمندان مغربی قرار است روزهای 19 و 20 ماه جاری (چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری) برای بهبود اوضاع معیشتی خود دست به اعتصاب ملی بزنند.
دولت مغرب هنوز واکنشی درباره این اعتراض ها نشان نداده است.
پوشیدن جلیقه زرد نوعی اعتراض طبقه کارمندان و کارگران است که از17 نوامبر (26 آبان) در فرانسه شکل گرفت. این سبک از اعتراض در فاصله کوتاهی در کشورهایی چون بلژیک، هلند ، مصر و تونس نیز به کارگرفته شد.
به گزارش ایرنا، از 17 نوامبر (26 آبان) هزاران فرانسوی با پوشیدن جلیقه های زرد در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و برنامه دولت امانوئل مکرون برای بالا بردن مالیات بر سوخت، در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان که عمدتا به دلیل بالا بودن اجاره بها در شهر، در روستاها زندگی می کنند؛ از مکرون می خواهند تا از مالیات سوخت بکاهد و مشکلات اقتصادی آنان را برطرف کند.

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه