اخبار داغ

آخرین اخبار از وضعیت شرکت گروه ملی فولاد ایران؛

گروه ملی آماده شروعی دوباره/ تمامی مطالبات کارگران محقق شده است

گروه ملی آماده شروعی دوباره/ تمامی مطالبات کارگران محقق شده است
اکنون با گذشت چندماه، با پیگیری های مسئولان، بسیاری از این مطالبات محقق شده اند و اکنون شرکت آماده بازگشت کارگران برای راه اندازی مجدد خط تولید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب ؛ چندسالی است که شرکت گروه ملی فولاد ایران مستقر در اهواز که از بزرگترین تولید کنندگان کشور محسوب می شود، دچار بحرانی عمیق شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب ,
این بحران رفته رفته با اعتصاب کارگران برای مطالبه حقوق های معوقه خود و کشیده شدن تجمعات اعتراضی آنها به سطح شهر اهواز، رنگ و بوی حواشی بیشتری به خود گرفت.
,
 
,
این تجمعات اعتراضی در ماه های اخیر به اوج خود رسید و روزانه در بسیاری از نقاط اهواز با حضور صدها کارگر برگزار می شد.
,
 
,
دریافت حقوق های معوقه، صدور مجوز فروش محصولات شرکت خارج از بورس، بازگشت سهام مالکیت شرکت به بانک ملی و لغو معامله فروش سهام شرکت فولاد اکسین از مهمترین مطالبات کارگران گروه ملی است.
,
 
,
اکنون با گذشت چندماه، با پیگیری های مسئولان، بسیاری از این مطالبات محقق شده اند و شرکت آماده بازگشت کارگران برای راه اندازی مجدد خط تولید است.
,
 
,
 
,
حقوق ها به زودی به روز می شوند
, حقوق ها به زودی به روز می شوند,
 
,
به گفته مدیرعامل شرکت گروه ملی فولاد ایران، کارکنان گروه ملی 4 ماه و کارکنان پیمانی 8 ماه حقوق معوقه داشتند اما اکنون همه را به 2 ماه حقوق معوقه رساندیم.
,
 
,
وی افزود: اکنون در حال پرداخت 2 حقوق معوقه کارگران هستیم و به زودی حقوق ها به روز می شوند.
,
 
,
 
,
فروش تمام محصولات خارج از بورس 
, فروش تمام محصولات خارج از بورس ,
 
,
یکی از مطالبات کارگران گروه ملی، فروش صد درصدی محصولات این شرکت در خارج از بورس فولاد برای سوددهی بیشتر شرکت است که به گفته رئیس سازمان صمت خوزستان، این کار عملی شده است.
,
 
,
امیرحسین نظری عنوان کرد: ابتدا مجوز فروش 75 درصد محصولات تولیدی این شرکت خارج از بورس صادر شد. در این زمینه تلاش‌هایی انجام گرفت و سرانجام مجوزی از سوی وزارت صنعت صادر شد تا به صورت موقت صد درصد محصولات تولیدی این شرکت به صورت آزاد به فروش برسد و از فروش محصولات تولیدی خود در بورس معاف شود.
,
 
,
وی افزود: مشکل صدور و تمدید کارت بازرگانی شرکت گروه ملی فولاد خوزستان در جلسه ستاد تسهیل استان که به منظور بررسی مشکلات این شرکت برگزار شده بود برطرف شده و صادرات محصولات این شرکت مجدداً از سر گرفته می‌شود.
,
 
,
 
,
تامین مواد اولیه برای راه اندازی مجدد خط تولید
, تامین مواد اولیه برای راه اندازی مجدد خط تولید,
 
,
با پیگیری های استاندار خوزستان، از 18 آذرماه، مواد اولیه مورد نیاز برای راه اندازی مجدد خط تولید شرکت گروه ملی، درحال تامین است.
,
 
,
به گفته غلامرضا شریعتی، بخشی از مواد اولیه کارخانه به صورت مشارکتی و حق العملی در حال ورود به کارخانه است. همچنین نامه‌ای از بانک ملی دریافت شده است تا به میزان 30 میلیارد تومان مواد اولیه از فولاد خوزستان به کارخانه گروه ملی فولاد وارد شود.
,
 
,
وی افزود: انتظار داریم تا کارگران کار را در کارخانه گروه ملی آغاز کنند و بر سر کار بازگردند. کارگران باید در کارخانه کار کنند تا بتوانند حقوق‌های بعدی خود را دریافت کنند.
,
 
,
 
,
ماندن سهام فولاد اکسین برای گروه ملی
, ماندن سهام فولاد اکسین برای گروه ملی,
 
,
مدیرعامل شرکت گروه ملی فولاد ایران با اشاره مزایده بخشی از سهام فولاد اکسین خوزستان در تاریخ هفتم آبان به قیمت چهار هزار و600 میلیارد ریال از سوی سازمان خصوصی سازی می‌گوید: در سال 89 سهام فولاد اکسین با 39.5 درصد به گروه ملی فولاد واگذار شد که قرار بود در قالب هشت فقره چک مبلغ خرید توسط این شرکت به سازمان خصوصی سازی پرداخت شود.
,
 
,
وی می افزاید: در این مدت اقدامی در زمینه پرداخت بدهی یادشده صورت نگرفت تا اینکه در پنج ماه گذشته فولاد اکسین برای مزایده در مطبوعات آگهی شد که بعد از آن هم تلاش ها برای متوقف کردن این مزایده نتیجه بخش نبود و هیئت واگذاری این سهام را برای فروش فراخوان کرده بود و عملا کاری نمی شد انجام داد.
,
 
,
غفوری عنوان می‌کند: در مزایده، شرکت فولاد مبارکه اصفهان برنده این واگذاری شد ولی در اسناد این بند درج شده بود که سازمان خصوصی سازی مختار است ضمن اینکه اگر گروه ملی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مجددا سهام بازگشت داده خواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در نهایت مذاکرات برای بازگشت سهام فولاد اکسین نتیجه بخش بود، اظهار می‌کند: قرار است مبلغ یک هزار میلیارد ریال از بدهی های گروه ملی به سازمان خصوصی سازی در سال جاری تسویه و مابقی مبلغ نیز در 6 فقره چک تا سال 1400به این سازمان پرداخت شود. اظهار می‌کند:
,
 
,
به گزارش رهیاب ؛ اکنون با تحقق اکثر مطالبات کارگران شرکت گروه ملی فولاد ایران، این شرکت آماده بازگشت به کار کارگران برای راه اندازی مجدد این شرکت بزرگ است تا بار دیگر بتواند به شرایط پیش از بحران خود بازگردد.
, به گزارش رهیاب ؛ اکنون با تحقق اکثر مطالبات کارگران شرکت گروه ملی فولاد ایران، این شرکت آماده بازگشت به کار کارگران برای راه اندازی مجدد این شرکت بزرگ است تا بار دیگر بتواند به شرایط پیش از بحران خود بازگردد.,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه