اخبار داغ

حاشیه ها پر رنگ تر از متن؛

توسعه شهر قربانی اختلافات شورا و شهرداری کاشمر

توسعه شهر قربانی اختلافات شورا و شهرداری کاشمر
از ابتدای شروع به کار دوره جدید شورای شهر کاشمر متاسفانه شاهدحاشیه‌های جدی وتنش هایی بین شورای شهر کاشمر وشهردار این شهر و در نتیجه به تعویق افتادن مسیر توسعه شهر ورسیدگی به برخی مشکلات هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، شورای هفت نفره شهر کاشمر متشکل از چهار اصلاح‌طلب و سه اصولگرا در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار این شورا شاهد تنش‌های متعددی بر سر ابقا  یا تغییر شهردار کاشمر بودند که در نهایت با رأی چهار عضو اصلاح‌طلب، مهندس جعفر سلیمانی بار دیگر به عنوان شهردار کاشمر انتخاب شد و فعالیت خود را ادامه داد ضمن این که تمامی کرسی‌های هیئت رئیسه را نیز چهار عضو اصلاح‌طلب شورا به خود اختصاص دادند و در حالی که هنوز شش ماه از فعالیت شورای جدید نگذشته بود ، با بروز اختلاف نظر بین یکی از اعضای اصلاح طلب با شهردار کاشمر بر سر مسائل مختلف مدیریت شهری و به ویژه نوع بودجه بندی و همچنین ادعاهایی مبنی بر وجود تخلفات در عملکرد شهرداری، وی با همراهی سه عضو دیگر شورا که از ابتدا مخالف انتخاب مجدد سلیمانی به عنوان شهردار کاشمر بودند اقدام به طرح سوال و در نهایت، استیضاح شهردار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

به دلیل آن که بر اساس قانون باید دو سوم اعضا یعنی حداقل پنج عضو به استیضاح شهردار رأی می‌دادند، چهار عضو شورا موفق به برکناری شهردار نشدند بنابراین سلیمانی همچنان به فعالیت خود ادامه داد.

,

با آغاز دومین سال فعالیت شورای پنجم، ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر کاشمر به طور کل تغییر کرد و هر چهار عضو شورا که مخالف شهردار هستند کرسی‌های هیئت رئیسه را به دست گرفتند و تنش‌ها و اختلاف‌نظرهای جدی بین اعضای شورا که گاه منجر به ترک جلسه و به تعطیلی کشاندن جلسات می‌شد و نیز بروز مباحث مختلف بین اعضا با شهردار در فضای حقیقی و مجازی، باعث نگرانی دلسوزان و مردم شهر کاشمر شده است.

,

این در حالی است که از ابتدای آغاز به کار هیئت رئیسه جدید، شهردار کاشمر در جلسات شورا حضور پیدا نکرده است. سه عضو موافق شهردار می‌گویند هیئت رئیسه باید او را دعوت به حضور کند و هیئت رئیسه نیز می‌گوید نیازی به حضور شهردار نیست ضمن این که در گذشته وی بدون دعوت در جلسات حضور پیدا می‌کرده است.

,

واکنش شهردار کاشمر به خبر پرداخت پاداش‌های 18 میلیونی

, واکنش شهردار کاشمر به خبر پرداخت پاداش‌های 18 میلیونی,

 درهمین باره رئیس شورای شهرکاشمر چندی پیش خبر از پرداخت پاداش‌های 18 میلیونی به برخی کارکنان شهرداری داد و در نهایت مقرر شد در جلسه‌ای غیر‌علنی بدون حضور خبرنگاران و با حضور ذی‌حساب شهرداری این موضوع بررسی شود.

,

در واکنش به این موضوع، شهردار کاشمر هم با انتشار متنی مدعی شد: متأسفانه از زمان شروع به کار شورای جدید، نتوانستیم کار خاصی برای پرسنل خدوم شهرداری انجام دهیم.

,

جعفر سلیمانی به گفته خود نه در واکنش به اظهارات هیئت‌رئیسه شورای شهر، بلکه به منظور آگاهی مردم گفت: تمامی این اظهارات خلاف واقع و در راستای تخریب شهردار و پرسنل شهرداری است.

,

سلیمانی مدعی شد: احکام حقوقی پرسنل شهرداری کاشمر مانند سایر شهرداری‌های مناطق کوچک تر خطه ترشیز است و ما نتوانستیم کار خاصی برای این عزیزان بکنیم، در حالی‌که قانون خدمات کشوری برای همه دستگاه‌های اداری و اجرایی عملیاتی شده و آنان برخوردار و بهره‌مند از آن شده‌اند ولی هنوز پرسنل شهرداری‌ها محروم از این امر هستند.

,

شهردار کاشمر افزود: در هر صورت سکوت بنده نه از باب نداشتن پاسخ به این‌گونه شبهات است، بلکه با توصیه مراجع ذی صلاح محلی، در این اوضاع اگر قرار باشد شهرداری هم وارد این‌گونه تنش‌ها شود، کار مردم بر زمین می‌ماند و امور شهر هم متوقف می‌شود و خسارات وارد شده به شهر و شهروندان جبران‌ناپذیر خواهد بود؛ بنابراین طی این چند ماه هدف‌گذاری بر این بود با کمک بعضی از اعضای شورا که بینش مثبت‌تری داشته اند و دارند و در مقابل زیاده‌خواهی‌ها مقاومت می‌کنند همچنین با کمک شهروندان و مسئولان تعاملات را در شهرستان افزایش می دهیم. 

,

 

,

پاسخ رئیس شورای شهر کاشمر 

, پاسخ رئیس شورای شهر کاشمر,  ,

رئیس شورای شهر کاشمر در پاسخ به اظهارات شهردار مبنی بر همکاری نکردن شورا در وصول کردن بدهی دولت به شهرداری  گفت: کشاندن مسائل این چنینی بدون ارائه اطلاعات کامل و شفاف به مردم آن هم در شرایطی که سه جلسه اخیر شورا بعد از جلسه با شورای تامین در مسیر رسیدن به آرامش قرار دارد شایسته نیست.

,

حسن اعمی با تاکید بر حرکت بر مدار قانون و همت همه اعضا در مسیر مطالبات مردمی افزود: در نامه شهرداری به شورا که از جناب شهردار خواهش می کنیم آن را در فضای مجازی منتشر کنند، دو راه حل برای جذب مطالبات دولتی از شهرداران قبلی و شهردار فعلی پیشنهاد شده است؛ راه اول ایجاد دیون برای شهرداری از طریق اخذ وام ۲۰ میلیاردی؛ راه حل دوم وصول کردن بدهی دولت از طریق جذب اوراق خزانه دولتی که شورا بنا بر برخی ملاحظات راه حل دوم را انتخاب کرد .

,

 

,

هشدار فرماندار: در صورت تداوم اختلافات، دادستان ورود می‌کند

, هشدار فرماندار: در صورت تداوم اختلافات، دادستان ورود می‌کند,

اما در پی تداوم اختلافات بین شورا و شهرداری کاشمر، جلسه شورای تأمین با حضور امام جمعه شهرستان، شهردار و اعضای شورای شهر تشکیل جلسه داد.

,

فرماندار شهرستان کاشمر در این جلسه اظهار کرد: بنیاد نهاد شورایی بر این اساس استوار بوده که باید فرهنگ گفت و گو، تحمل و تأمل را بیشتر و در راستای منافع عمومی عمل کنیم.

,

محمدعلی نبی‌پور با اشاره به این که در چند ماه اخیر، اختلاف درون مجموعه شورا با یکدیگر و اختلاف اعضای هیئت رئیسه با شهردار به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: این اختلافات باعث کندی روند خدمات‌رسانی در حوزه مدیریت شهری و نارضایتی مردم در کاشمر شده است که با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، چالش‌های موجود در شورا و شهرداری به عنوان خط مقدم خدمات شهری، نمکی بر زخم مردم بوده و از این‌رو با تأکید بر مدیریت موضوع و بازگشت آرامش به شورا، باید ترتیبی اتخاذ شود تا خدمت‌رسانی به شهروندان بیش از پیش تقویت شود.

,

فرماندار کاشمر با بیان این که اختلافات بین اعضای شورا و شهرداری یک مشکل درون بخشی است تأکید کرد: اعضای شورا و شهردار باید از درج مطالب شورا و شهرداری در رسانه‌ها و فضای مجازی و کشاندن این مسائل به درون جامعه پرهیز کنند ضمن این که برای ایجاد آرامش در این فضا باید در چارچوب قانون، دستگاه‌های نظارتی اقدامات خود را پیش ببرند.

,

نبی پور با ابراز تأسف از بروز اختلاف بین اعضای شورای شهر و شهرداری تصریح کرد: اختلافات به وجود آمده تبدیل به فرصتی برای افراد سود جو شده است به گونه‌ای که بر اساس گزارش‌های دریافتی، ساخت و سازهای غیرمجاز امسال به نسبت سال قبل رشد سه برابری داشته است.

,

وی گفت: طی جلسات متعددی که از سوی دستگاه‌های قضایی و امنیتی با شهردار و اعضای شورا برگزار شده است اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند به عنوان ایجاد بی‌نظمی و ادامه اخلال در خدمات‌رسانی به مردم، دادستان به عنوان مدعی العموم ورود خواهد کرد.

,

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام طباطبایی امام جمعه کاشمر نیز با تأکید بر رعایت تقوا و خداترسی توسط اعضای شورا و شهردار اظهار کرد: اگر مدعی خدمت به مردم هستیم و خود را منتخب مردم می‌دانیم باید با حذف منیت‌ها و گذشت و سعه صدر، اعضای شورای شهر و شهردار اولویت اصلی خود را خدمت به مردم بدانند و از ادامه این اختلافات بپرهیزند. 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه