اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد؛

مازندران پایلوت اصلی زیست فناوری کشور

مازندران پایلوت اصلی زیست فناوری کشور
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه پایلوت اصلی زیست فناوری، مازندران است، گفت: دانش آموزان مازندرانی در مقطع تحصیلی متوسطه اول در وضعیت بسیار خوبی در بخش زیست فناوری قرار دارند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عسکری نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: در مازندران 32 مرکز پژوهشی، پنج مرکز آزمایشگاه نانو و یک مرکز آزمایشگاه پلاسما هسته‌ای وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه نخست ساخت زیردریایی زیرسطحی در جشنواره دریا، کسب مقام دوم در المپیاد نانو، کسب رتبه دوم در مسابقات فن‌آموز دانش‌آموزی »ابن هیثم« از افتخارات استان مازندران در زمینه پژوهشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه پایلوت اصلی زیست فناوری، مازندران است، تصریح کرد: دانش آموزان مازندرانی در مقطع تحصیلی متوسطه اول در وضعیت بسیار خوبی در بخش زیست فناوری قرار دارند که هر ساله این استان رتبه های اول تا سوم را در این بخش با همکاری انیستیتو پاستور شمال کشور به دست می‌آورد.

نیکزاد افزود: در جشنواره نوجوان خوارزمی و در بخش دست ساخته‌های دانش‌آموزی مازندران در رتبه های دوم تا هفتم قرار دارد.

وی یادآور شد: در جشنواره خوارزمی امسال 17 طرح مازندران به مرحله کشوری راه پیدا کرد که از این تعداد چهار طرح در نوبت داوری قرار دارند و لازم به ذکر است که در سال 94 سینا صفاتیان از چالوس توانست رتبه دوم جشنواره خوارزمی را کسب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه شعار امسال »مدارس کارآفرین« قرار داده شده اظهار کرد: دانش‌آموزان در راستای کارآفرینی، خلاقیت و استعدادها در پژوهش سراها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در هر بخشی که توانستتند ابتکارات و خلاقیت خود را بروز دهند مورد راهنمایی قرار گرفته تا از ظرفیت‌های افراد استفاده شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه