اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

رویکرد دولت فرانسه در راستای حمایت از ثروتمندان است

رویکرد دولت فرانسه در راستای حمایت از ثروتمندان است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: فرانسه بازار هشتاد میلیونی را از دست داده است و این مسئله به این دلیل است که ماکرون از سیاست های ترامپ تبعیت کرده است؛ بنابراین فرانسه از نظر نفت و فروش کالا به ایران بسیار متزلزل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی  کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه اعتراضات شدید و راهپیمایی گسترده ای که در فرانسه به وجود آمده به دلیل شرایط دشواری است که برای مردم این کشور و به ویژه طبقات ضعیف پدید آمده است،گفت: مردم فرانسه  احساس می کنند که دولت شان بر خلاف شعارهای که مطرح می کند با خواسته های آنها بیگانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی ادامه داد: چرا که ساختار دولت های غربی و دولت فرانسه مبتنی بر سرمایه داری است؛ نظام سرمایه داری متأسفانه طبقات ضعیف را وسیع تر و ثروتمندان راثروتمند تر می کند؛ این روند در فرانسه طی سال های اخیر تشدید شده است.

,

قناد باشی با اشاره به اینکه برخی در اطراف پاریس زندگی می کنند که از نظر مسائل رفاهی در سختی قرار دارند، ابراز کرد: حرکت های دولت فرانسه، حرکت هایی در راستای حمایت از ثروتمندان و کمک به شرکت های بزرگ تسلیحاتی و تجاری بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اعتراضات مردم فرانسه در ابتدا محدود به نظر می رسید؛ اما از آنجا که تعداد کسانی که به وضعیت موجود در کشور فرانسه نسبت به ثروتمند شدن ثروتمندان و فقیر شدن فقیران افزایش پیدا کرد؛ هم اکنون شاهد اعتراضات در پاریس پایتخت فرانسه را نیز در برگرفته است.

,

وی افزود: این اعتراضات را در بسیاری از شهرهای فرانسه شاهد هستیم؛ به گونه ای که حتی این اعتراضات به کشورهای همسایه فرانسه و کشورهای اروپایی این اعتراضات نسبت به روند سرمایه داری، ساختار سیاسی مبتنی بر لیبرال دموکراسی غربی تعمیم پیدا کرده است و در سراسر اروپا به حرکت بسیار بزرگی تبدیل شده.

,

قنادباشی عنوان کرد: بر اساس نظر سنجی ها ۶۹ درصد مردم فرانسه از این حرکت طرفداری کرده اند و به رغم اینکه دولت فرانسه در مورادی عقب نشینی کرده و برخی مقررات را حذف کرده است؛ اما این حرکت باز هم شنبه های آینده ادامه پیدا خواهد کرد؛ چرا که شرایط در فرانسه شرایط دشواری است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم و کشورهای آفریقایی تحت سیطره اقتصادی فرانسه هستند و فرانسه هم در آنجا استثمار اقتصادی دارد، اظهار کرد: دولت فرانسه در کشورهای آفریقایی سرکوب مسلحانه انجام می دهد و این مسئله نیز مورد اعتراض مردم فرانسه است.

,

قنادباشی تأکید کرد:از جمله دلایل  دیگر مشکلات اقتصادی کنونی فرانسه تحریم هایی است که علیه ایران وارد کرده اند؛ چرا که فرانسه  بازار هشتاد میلیونی را از دست داده است و این مسئله به این دلیل است که ماکرون از سیاست های ترامپ تبعیت کرده است؛ بنابراین فرانسه از نظر نفت و فروش کالا به ایران بسیار متزلزل شده است.

,

وی در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: برخی از تحلیلگران معتقدند یکی از علل کاهش سطح رفاه در فرانسه از دست دادن بازار ایران به دلیل تحریم های آمریکایی است و همچنین از دست دادن بازار در کشورهای عراق و سوریه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه