اخبار داغ

اولین برف در کردستان و تعطیلی مدارس /نعمتی که تبدیل به معضل شد

اولین برف در کردستان و تعطیلی مدارس /نعمتی که تبدیل به معضل شد
بارش اولین برف قابل توجه در استان کردستان در آخرین روزهای فصل پاییز در اغلب شهرها و روستاهای کردستان تبدیل به یک معضل شد تا محکی باشد برای مدیران و دستگاه‌های خدمات رسان!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بارش اولین برف  قابل توجه در سال 97 از اواسط روز گذشته در استان کردستان شروع به باریدن کرد و اکنون نیز ادامه دارد. البته در برخی مناطق استان از جمله شهر سنندج این بارش ها در برخی ساعت به شکل باران بود و این خود موجب شد تا از میزان دردسر ایجاد شده برای دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری و راهداری بکاهد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

بارش برف روز گذشته از نگاه امروزی ها و نسلهایی که بارش سنگین برف در سالهای نه چندان دور را ندیده‌اند، قابل توجه بود و همین امر موجب شد تا تردد شهروندان و خودروها در چندین شهر از جمله سنندج با معضل مواجه شده و موجب وقوع صدها تصادف درون شهری شود!

,

 

,

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج علت ضعیف بودن شهرداری سنندج در خدمات رسانی را ترافیک شدید در خیابان های اصلی عنوان کرد که مانع فعالیت ماشین های برف روب در این شهر شده است.

,

 

,

او گفته است، ترافیک سنگین در خیابان های اصلی باعث شده ماشین آلات برف روب نتوانند عملیات برف روبی را انجام دهند.

,

 

,

, ,

 

,

بارش برف همچنین تردد در جاده های برون شهری را با مشکل جدی مواجه کرد و در خروجی برخی شهرها از جمله بیجار ترافیک، دهها کیلومتر ادامه داشته و پلیس برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی مانع حرکت خودروها شده بود.

,

 

,

همچنین جانشین فرمانده پلیس راه کردستان تردد انواع کامیون و خودروهای کِشنده در محورهای سنندج - مریوان و سنندج - دیواندره به علت شدت بارش برف را ممنوع اعلام کرده و گفته است، این وضعیت با توجه به جو آب و هوا ممکن است امروز هم ادامه داشته باشد.

,

 

,

او گفته است، کامیون ها و خودروهای کشنده در مواقع برفی لیز می خورند، قیچی می کنند و باعث مسدود شدن جاده می شوند لذا هنگام بارش شدید برف تردد آنها متوقف می شود.

,

 

,

, ,

 

,

مرحمت و لطف بارش برف در کردستان شامل حال مدارس و دانشگاههای استان نیز شد و آنها را در نوبت صبح امروز (سه شنبه) به تعطیلی کشاند.

,

 

,

البته بارش برف و باران شرکت برق و مخابرات سنندج را نیز در شب گذشته کمی قلقلک داد و برای دقایقی برق برخی از مناطق را قطع کرد و برخی کاربران نیز از مختل شدن خدمات اینترنت اظهار گلایه کرده بودند.

,

 

,

جمعیت هلال احمر سنندج نیز از الطاف بارش برف در شب گذشته بی نصیب نماند و آنها برای کمک به مسافرانی که در برف و کولاک مانده بودند به جاده های استان کشاند و در یک مورد، گردشگران فرانسوی گرفتار در برف و کولاک در محور جاده قدیم سنندج – مریوان را نجات دادند.

,

 

,

, ,

 

,

بارش برف و باران در کردستان همچنان ادامه دارد و ممکن است سبب بروز معضلات بیشتری برای شهروندان شود و همچنین محکی باشد برای مدیران و دستگاه های خدمات رسان در خدمات رسانی به موقع به شهروندان و مسافران!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه