همزمان با پیشنهاد یکی از اعضاء شورا جهت تردد نمایندگان مردم و مدیران شهری با دوچرخه، از علت توقف طرح ارائه دوچرخه به شهروندان تبریز جویا شدیم.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما، بهسبب پدیدهی وارونگی دما هوای تبریز گاه و بیگاه رنگ آلودگی به خود میگیرد. تنها راه کاهش آلودگی هوا در اواخر فصل پاییز و طول روزهای فصل زمستان، تقلیل حجم خودروهایی است که در اقصینقاط شهر تردد میکنند و بنابر آمار رسمی بیش از 70 درصد در آلودگی هوا نقش دارند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,فارغ از آنکه اجرای طرحهایی همچون LEZ و تعیین محدوده، در کاهش میزان آلودگی هوا با اجبار رانندگان تاثیرگذار است، حل این معضل نیازمند یک جنبش اجتماعی برای فرهنگسازی جهت استفاده از وسایط نقلیهی عمومی و بهویژه دوچرخه میباشد.
اخیراً در جلسهی شورای شهر تبریز دبیری، رئیس کمیسیون فرهنگی خواستار تردد مدیران شهرداری تبریز و اعضاء شورا در برخی روزهای هفته با دوچرخه شد تا گامی در راستای فرهنگسازی برداشته شود.
با این پیشزمینه سراغ سعید نیکوخصلت رفتیم تا نظر او را در مورد این پیشنهاد و علت عدم ارائهی دوچرخه برای شهروندان و توقف این طرح جویا شویم، او در گفتوگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج، ابراز داشت: اینکه مدیران و اعضاء شورا جهت تردد و حضور در محل جلسات از دوچرخه استفاده کنند پسندیده است اما لزوماً نمیتوان همه اعضاء و مدیران را به انجام این کار ملزم کرد چراکه شاید مسیر خیلی از آنها طولانی باشد.
عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان ساخت: برخی از دوچرخههایی که به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار میگرفت، آسیبهایی دیده و ایراد پیدا کرده بود که خوشبختانه اکثریت آنها تعمیر و تجهیز شدهاند.
وی متذکر شد: دغدغهی اصلی ما ایمنسازی مسیرهای دوچرخهسواری است و تا این اتفاق رخ ندهد نمیتوان دوچرخه را در اختیار شهروندان قرار داد که در حین ورزش به علت مسیر نامناسب دورچهسواری دچار مشکل شوند.
نیکوخصلت از تاکید اعضاء شورا بر ایمنسازی مسیرهای دوچرخهسواری خبر داد و ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده شاهد اجرای دوبارهی این طرح و فواید مثبت آن باشیم.
انتهای پیام/
فارغ از آنکه اجرای طرحهایی همچون LEZ و تعیین محدوده، در کاهش میزان آلودگی هوا با اجبار رانندگان تاثیرگذار است، حل این معضل نیازمند یک جنبش اجتماعی برای فرهنگسازی جهت استفاده از وسایط نقلیهی عمومی و بهویژه دوچرخه میباشد.
اخیراً در جلسهی شورای شهر تبریز دبیری، رئیس کمیسیون فرهنگی خواستار تردد مدیران شهرداری تبریز و اعضاء شورا در برخی روزهای هفته با دوچرخه شد تا گامی در راستای فرهنگسازی برداشته شود.
با این پیشزمینه سراغ سعید نیکوخصلت رفتیم تا نظر او را در مورد این پیشنهاد و علت عدم ارائهی دوچرخه برای شهروندان و توقف این طرح جویا شویم، او در گفتوگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج، ابراز داشت: اینکه مدیران و اعضاء شورا جهت تردد و حضور در محل جلسات از دوچرخه استفاده کنند پسندیده است اما لزوماً نمیتوان همه اعضاء و مدیران را به انجام این کار ملزم کرد چراکه شاید مسیر خیلی از آنها طولانی باشد.
عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان ساخت: برخی از دوچرخههایی که به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار میگرفت، آسیبهایی دیده و ایراد پیدا کرده بود که خوشبختانه اکثریت آنها تعمیر و تجهیز شدهاند.
وی متذکر شد: دغدغهی اصلی ما ایمنسازی مسیرهای دوچرخهسواری است و تا این اتفاق رخ ندهد نمیتوان دوچرخه را در اختیار شهروندان قرار داد که در حین ورزش به علت مسیر نامناسب دورچهسواری دچار مشکل شوند.
نیکوخصلت از تاکید اعضاء شورا بر ایمنسازی مسیرهای دوچرخهسواری خبر داد و ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده شاهد اجرای دوبارهی این طرح و فواید مثبت آن باشیم.
انتهای پیام/
فارغ از آنکه اجرای طرحهایی همچون LEZ و تعیین محدوده، در کاهش میزان آلودگی هوا با اجبار رانندگان تاثیرگذار است، حل این معضل نیازمند یک جنبش اجتماعی برای فرهنگسازی جهت استفاده از وسایط نقلیهی عمومی و بهویژه دوچرخه میباشد.
,اخیراً در جلسهی شورای شهر تبریز دبیری، رئیس کمیسیون فرهنگی خواستار تردد مدیران شهرداری تبریز و اعضاء شورا در برخی روزهای هفته با دوچرخه شد تا گامی در راستای فرهنگسازی برداشته شود.
,با این پیشزمینه سراغ سعید نیکوخصلت رفتیم تا نظر او را در مورد این پیشنهاد و علت عدم ارائهی دوچرخه برای شهروندان و توقف این طرح جویا شویم، او در گفتوگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج، ابراز داشت: اینکه مدیران و اعضاء شورا جهت تردد و حضور در محل جلسات از دوچرخه استفاده کنند پسندیده است اما لزوماً نمیتوان همه اعضاء و مدیران را به انجام این کار ملزم کرد چراکه شاید مسیر خیلی از آنها طولانی باشد.
,عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان ساخت: برخی از دوچرخههایی که به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار میگرفت، آسیبهایی دیده و ایراد پیدا کرده بود که خوشبختانه اکثریت آنها تعمیر و تجهیز شدهاند.
,وی متذکر شد: دغدغهی اصلی ما ایمنسازی مسیرهای دوچرخهسواری است و تا این اتفاق رخ ندهد نمیتوان دوچرخه را در اختیار شهروندان قرار داد که در حین ورزش به علت مسیر نامناسب دورچهسواری دچار مشکل شوند.
,نیکوخصلت از تاکید اعضاء شورا بر ایمنسازی مسیرهای دوچرخهسواری خبر داد و ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده شاهد اجرای دوبارهی این طرح و فواید مثبت آن باشیم.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه