اخبار داغ

بازخوانی یک پرونده؛

آشنایی با یک شهید سایبری/ دستگیری قاتل قاضی پرونده های اکبر گنجی و کنفرانس برلین در دبی

آشنایی با یک شهید سایبری/ دستگیری قاتل قاضی پرونده های اکبر گنجی و کنفرانس برلین در دبی
بررسی پرونده یک شهید سایبری؛ حاکی از دستگیری قاتل خطرناک پرونده های مهم سیاسی کشور مانند اکبر گنجی، ابراهیم نبوی، وبلاگ نویسان و کنفرانس برلین در دبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ شهید "حسن احمدی مقدس" مشهور به مسعود احمدی مقدس، یا قاضی مقدس، معاون دادستان تهران و قاضی دادگاه انقلاب اسلامی تهران بود که به وسیله دو جوان مسلح ترور و به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , صاحب نیوز, ؛ شهید "حسن احمدی مقدس" مشهور به مسعود احمدی مقدس، یا قاضی مقدس، معاون دادستان تهران و قاضی دادگاه انقلاب اسلامی تهران بود که به وسیله دو جوان مسلح ترور و به شهادت رسید.,

وی در تاریخ ۱۳۴۴ در محله بالا خیابان مشهد در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. خانواده وی از مهاجران یزدی تبار بودند که از یزد به مشهد مهاجرت کرده و در منزلی در بالاخیابان مشهد (خیابان توحید) سکونت می کرد. قاضی مقدس از نوجوانی مبارزات خود را با حکومت شاهنشاهی آغاز نموده و همکاری‌اش را با نظام بعد از انقلاب ادامه داد. در دوران همکاری خود با نظام جمهوری اسلامی ایران، وی به ادامه تحصیل پرداخت و در رشته حقوق فارغ التحصیل گردید. قضاوت پرونده متهمان شرکت کننده در کنفرانس برلین را او بر عهده داشت. حسن احمدی مقدس همچنین از شاهدانی بود که وکلای خانواده زهرا کاظمی قصد داشتند به دادگاه احضار کنند.

,

از موارد حساس در دست او، پرونده اکبر گنجی بود که وی را به پانزده سال حبس و تبعید به بشاگرد محکوم کرد (که بخشی از پرونده کنفرانس برلین بود). او همچنین پرونده روزنامه نگاران روزنامه‌های جامعه و توس نظیر ابراهیم نبوی را در دست داشت. احمدی مقدس قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تهران بود و بارها از وی به عنوان "قاضی نمونه" تقدیر شده بود. در دادسرای وی پرونده وبلاگ نویسان ایرانی همچون مجتبی سمیع‌نژاد و پرونده اتهامات اخلاقی (منکراتی) و قاچاق در جریان بود.

,

وی در ۴۲ سالگی، پس از پایان ساعت کاری در مجتمع قضائی ارشاد(خیابان وزرا) هنگام ترک خیابان احمد قصیر (بخارست) در حال رانندگی توسط مجید کاووسی‌فر به همدستی برادرزاده‌اش حسین کاووسی فر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. مرد جوانی که به انگیزه انتقام جویی از یکی از قضات دادسرای ارشاد، رئیس مجتمع قضایی را ترور کرده بود پس از گذشت 9 ماه توسط پلیس اینترپل و در کشور امارات دستگیر شد.

,

بازخوانی یک جنایت

, بازخوانی یک جنایت, بازخوانی یک جنایت,

این متهم به قتل که 24 ساله و مجید کاووسی نام داشت روز 11 مردادماه سال 84 به همراه برادرزاده‌اش به نام حسین با یک موتوسیکلت و یک رولور پایه بلند به دادسرای ارشاد در خیابان احمد قصیر رفت و هنگامی که قاضی مقدس رئیس مجتمع قضایی ارشاد از محل کارش خارج و سوار براتومبیل پژوی خود شد تا به خانه‌اش برود با شلیک گلوله‌ای به سرش او را ترور کرد.

,

مجید بعد از ترور قاضی مقدس با پای پیاده از محل فرار کرد و 2 کوچه پایین تر سوار بر موتوسیکلت حسین که در آنجا منتظرش بود شد. این متهم دو روز بعد از ترور قاضی مقدس به ابوظبی رفت و همان جا ماند تا اینکه چند روز بعد وی به سفارت آمریکا مراجعه کرد و با اعلام این موضوع که من قاتل یک قاضی در تهران هستم قصد داشت پناهندگی سیاسی بگیرد و به امریکا برود اما مسوولان سفارت امریکا وقتی متوجه شدند که وی قاتل است بلافاصله موضوع را به پلیس ابوظبی خبردادند و ماموران پلیس هم مجید را دستگیر کردند و از آنجا که پلیس بین‌الملل از 9 ماه قبل در جستجوی وی بود با تحویل گرفتن مجید او را به تهران منتقل کردند و در اختیار پلیس آگاهی تهران قراردادند.

,

حسین و مجید کاووسی در سال ۱۳۸۶ و در سالروز شهادت قاضی مقدس در محل ترور اعدام شدند.

, حسین و مجید کاووسی در سال ۱۳۸۶ و در سالروز شهادت قاضی مقدس در محل ترور اعدام شدند.,

قاضی مقدس سال‌ها رئیس معاونت ویژه دادگاه انقلاب تهران بود و در طی این سال‌ها رسیدگی به پرونده‌های مختلف امنیتی و موضوعات مربوط به منافقین و ضد انقلاب به وی واگذار شده بود. وی که حدود 42 سال پیش در مشهد متولد شد، از سن 25 سالگی در عناوین قضایی مشغول به کار شد، اگر چه هنوز هیچ سازمانی مسئولیت آن را به عهده نگرفته، اما با توجه به شکل عملیات و موقعیت زمانی و مکانی آن، ناظران سیاسی گمان می‌برند که کار منافقین باشد.

,

شرح کامل نحوه شهادت بنا بر اعلام دادگاه انقلاب

, شرح کامل نحوه شهادت بنا بر اعلام دادگاه انقلاب,

دو تن از متهمان به نام‌های «مجید کاووسی‌فر» فرزند محمدتقی و «حسین کاووسی‌فر» فرزند محسن در تاریخ 11/ 5/ 1384 در ساعت 51/ 15 وقتی که حسن مقدس، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ارشاد پس از پایان ساعت اداری با اتومبیل خود از دادسرا خارج و در خیابان بخارست (شهید احمد قصیر) نبش خیابان 12 در حرکت بوده است که مورد اصابت 2 عدد گلوله قرار می‌دهند و پس از به شهادت رساندن از محل با موتور سیکلت فرار می‌کنند.

,

سپس متهم ردیف اول از کشور خارج و به دوبی می‌رود. پس از واقعه ترور اخبار و اطلاعات واصله مورد ارزیابی و در دستور کار قرار می‌گیرد و تحقیقات توسط اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز و ماموران وزارت اطلاعات پیگیری می‌شود و در نهایت با همکاری پلیس بین‌الملل متهم به تهران منتقل و مورد بازجویی قرار می‌گیرد. متهم در بازجویی اظهار می‌دارد که قبل از اقدام به شهادت شهید مقدس، ما در خانه‌ای در هاشم‌آباد تهران با چند تن از دوستان با یک خانم درخانه بودیم که همان شب توسط مامورین دستگیر شدیم و به دادسرای ارشاد رفتیم و در آنجا به پرداخت جریمه محکوم شدیم که بعد از آن تصمیم به کشتن قاضی گرفتیم.

,

متهم عنوان می‌دارد که قاضی مقدس را در تاریخ 11/ 5/ 1384 با کلت کمری پایه بلندی که از مامور بانک صادرات بالای پیروزی هنگام سرقت مسلحانه بانک گرفته بودم ترور کردم. متهم با تشکیل باندی به رهبری خودش و با عضویت برادرزاده‌اش و اشخاص دیگری به نام‌های «ن م»، «م ح» ، «ح ر» و «ج ز» اقدام به سرقت مسلحانه چهار بانک ملی و صادرات می‌نمایند و در یک عملیات دیگر سرباز وظیفه نگهبان سفارت قرقیزستان را خلع سلاح و اسلحه را با سرقت می‌برند.

,

در اولین سرقت حدود 4 میلیون تومان پول نقد و تراول چک از بانک صادرات با استفاده از یک قبضه کلت و یک قبضه اسلحه کلاشینکف به سرقت می‌برند.  در دومین سرقت در اسفند ماه 1382 از بانک ملی ایران شعبه‌ی بلوار ابوذر با اسلحه کلاش و کلت طارق عزیز و رولور پایه‌بلند مبلغ 5/2 میلیون تومان وجه نقد سرقت می‌نمایند. در سومین سرقت به همراه «الف و م» از بانک ملی ایران حوالی شوش 20 میلیون تومان تراول چک و یک میلیون تومان وجه نقد سرقت کرده‌اند و بعد از آن برای نقد کردن تراول چک‌ها به بانک ملی چهار راه کوکاکولا به صورت مسلحانه وارد که با مامور بانک و یک مامور دیگر درگیر شده و با زخمی کردن هر دو مامور از محل گریخته‌اند.

,

در چهارمین سرقت با ورود مسلحانه به بانک ملی شعبه‌ نیک‌نام پس از خلع سلاح مامور و درگیر شدن و با شلیک 3 گلوله مامور را به شهادت رسانیده و یک مشتری بانک را نیز زخمی کرده که پس از 8 ماه نامبرده نیز به شهادت می‌رسد. در پنجمین سرقت در اردیبهشت 1384 به اتفاق «ا و ح» مسلحانه به بانک ملی شعبه خیابان امامت وارد و با شلیک 4 گلوله به مامور محافظ بانک حدود 21 میلیون تومان تراول و 700 هزار تومان وجه نقد را سرقت می‌نمایند و در سه عملیات جداگانه 3 دستگاه اتومبیل پژو 405، پژو پرشیا و پراید را مسلحانه به سرقت برده‌اند.

,

دادگاه انقلاب با اتمام تحقیقات، اتهام ‌متهمان به قتل قاضی مقدس را به ترتیب زیر اعلام کرد:

, دادگاه انقلاب با اتمام تحقیقات، اتهام ‌متهمان به قتل قاضی مقدس را به ترتیب زیر اعلام کرد:, دادگاه انقلاب با اتمام تحقیقات، اتهام ‌متهمان به قتل قاضی مقدس را به ترتیب زیر اعلام کرد:,

1- مجید کاووسی فرزند محمدتقی: 

, 1- مجید کاووسی فرزند محمدتقی: ,

الف – مباشرت در 3 فقره قتل عمدی، مرحوم حاج حسن مقدس (معاون دادستان تهران) و گروهبان بشیر سهامی (محافظ بانک) و هوشنگ تلاشی (ارباب رجوع بانک)

,

ب – مباشرت در چهار فقره ایراد جرح عمدی از طریق تیراندازی با سلاح گرم در جریان سرقت مسلحانه نسبت به مسعود صامتی (کارمند بانک ملی) سربازان وظیفه حسین رمضانی و عباس انصاری و ستوان یکم نیازی (هر سه جمعی ناجا)

,

ج – مشارکت در پنج فقره سرقت مسلحانه از بانک ملی شعبه‌ آهنگ و بانک ملی شعبه‌ امامت و بانک ملی شعبه‌ نیکنام و بانک ملی شعبه حداد عادل و بانک صادرات شعبه‌ صفای شرقی

,

د – مشارکت در سرقت مسلحانه سه دستگاه اتومبیل شخصی (پژو 405 جی ال ایکس، پژو پرشیا و پراید)

,

هـ - مشارکت در سرقت مسلحانه‌ اسلحه‌ سازمانی سرباز نگهبانی سفارت قرقیزستان (از نوع کلاشینکف)

,

و – مباشرت در سرقت سلاح کمری نگهبان صادرات صفای شرقی و بانک ملی نیکنام

,

ز – حمل و نگهداری سه قبضه سلاح غیرمجاز و مهمات

,

ی – ایجاد رعب و وحشت و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم

,

2- حسین کاووسی‌فر فرزند محسن: 

, 2- حسین کاووسی‌فر فرزند محسن: ,

الف – معاونت در ترور حاج حسن مقدس از طریق تهیه وسیله‌ فرار و تسهیل ترور

,

ب – معاونت در سرقت مسلحانه اسلحه‌ کلاشینکف از نگهبانی سفارت قرقیزستان

,

ج – مشارکت در سرقت مسلحانه از بانک ملی شعبه‌ امامت

,

د- مشارکت در سرقت مسلحانه‌ دو دستگاه اتومبیل (پرشیا و پراید)

,

هـ - حمل و نگهداری سه قبضه اسلحه‌ غیر مجاز و مهمات مربوطه.

,

و – استعمال کراک (هروئین)

,

ز- ایجاد رعب و وحشت و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم،

,

محاکمه و بنا به دلایل ذیل محکوم شده‌اند: 

, محاکمه و بنا به دلایل ذیل محکوم شده‌اند: ,

- اقرار و اعتراف صریح و مکرر متهمین به کلیه جرایم ارتکابی در تمام مراحل تحقیقات و در جلسات دادگاه و تشریح نحوه ارتکاب ترور و سرقت‌های مسلحانه

,

- بازسازی صحنه‌ ترور و اعلام محل‌های ترور، سرقت مسلحانه و ترسیم کروکی محل،

,

-نظریه‌ کارشناسی اسلحه‌شناسی اداره‌ تشخیص هویت و تطابق آثار باقیمانده در سرقت‌ها و سایر قتل‌ها با سلاح‌ها مکشوفه از متهمین،

,

--تحقیقات صورت گرفته از مطلعین حاضر در سرقت‌های مسلحانه‌ ارتکابی توسط متهمین،

,

- کشف سلاح‌های مورد استفاده در جرایم ارتکابی توسط متهمین و کشف اسلحه‌ مورد استفاده در ترور،

,

-شناسایی متهمین توسط مطلعین و مصدومین حاضر در صحنه‌های جرایم،

,

- نظریات پزشکی قانونی

,

- و دلایل دیگر...

,

لذا با عنایت به موارد مذکور، موارد اتهامی نامبردگان از مصادیق بارز افساد فی‌الارض و محارب تشخیص داده شده و به استناد آیه شریفه انما جزاء الذین... (سوره‌ مائده آیه‌ 33) و ماده‌ی 183 و 185 و 189 و 190 و 191 قانون مجازات اسامی، مجید کاووسی‌فر فرزند محمدتقی و حسین کاووسی‌فر فرزند محسن به اعدام محکوم گردیده‌اند و حسین کاووسی‌فر در مورد استعمال هروئین به استناد بند 2 ماده‌ی 19 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شده است. بر اساس این گزارش متهمین مطابق قانون ظرف 20 روز می‌توانند به رای صادره اعتراض کنند.

,

منبع: مرکز بررسی جرائم سازمان یافته

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه