اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

پیوند حوزه و دانشگاه فرهنگ ایرانی را از گزند تهاجم حفظ می کند

پیوند حوزه و دانشگاه فرهنگ ایرانی را از گزند تهاجم حفظ می کند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با وحدت حوزه دانشگاه به‌عنوان دو پایگاه مهم فکری جامعه، منجر به حفظ فرهنگی اصیل در مقابل هجوم ارزش‌های غربی و وارداتی، می‌شود و این امر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدعلی مقدم، در گفت‌وگو با خبرنگار راه آرمان ؛ با اشاره به بیست و هفتم آذر ماه سالروز شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر و عالمی ربانی دکتر مفتح، بنیان‌گذار اندیشه وحدت بین حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو نهاد تأثیرگذار در کشور که بر مبنای تفکر و اندیشه فعالیت می‌کنند، در راستای تربیت نسل جدید و پرورش روح و فکر آنان جزو بنیادی‌ترین نهادها قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: بی‌شک پیشرفت کشور در گرو پیوند علم و اخلاق با آموزه‌های دینی است، زیرا دانشگاه به‌عنوان جایگاه توسعه، تحقیق و آموزش علوم مختلف و حوزه نیز به‌عنوان خواستگاه و مروج آموزه‌های دینی و اخلاقی در جامعه، تلقی می‌شود، اگر پژوهش و تحقیقات علمی توأم با اخلاق و مفاهیم ناب اسلامی همراه باشد، نیاز اساسی کشور به تربیت متخصصان متعهد محقق می‌شود.

,

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: با وحدت حوزه دانشگاه به‌عنوان دو پایگاه مهم فکری جامعه، منجر به حفظ فرهنگی اصیل در مقابل هجوم ارزش‌های غربی و وارداتی، می‌شود و این امر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

,

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با اشاره به اینکه وحدت و همکاری میان این دو نهاد، از جنس وحدت فیزیکی و شکلی، نیست، تصریح کرد: بلکه این وحدت تقارب و یکی شدن در مبانی معرفت‌شناختی، بوده و ارزش‌های فرهنگی و دغدغه‌ها و حساسیت‌های سیاسی- اجتماعی را پوشش می‌دهد و این دو قشر را در جایگاه واقعی خود قرار می‌دهد.

,

این فعال سیاسی محمد مفتح را در ترویج تفکر و اندیشه وحدت بین حوزه و دانشگاه و معنا بخشیدن به واژه مقدس وحدت بین این دو نهاد، بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: با پیوند دانش و بینش خطر تحجر و جمودگرایی در حوزه مرتفع می‌شود و دانشگاه نیز از گزند سوق یافتن صرف به علوم منهای خدا، در امان می‌ماند.

,

کارشناس سیاسی ادامه داد: بار دیگر به روح پرفتوح این شهید درود می‌فرستیم و باید در حسن نیت هر دست، قلم و بیانی که سعی در جدایی این دو بال پیشرفت همه جانبه ملت‌ها را از هم داشته باشد، شک کرد از این رو بر وحدت روزافزون این دو نهاد تأکید ویژه داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه