اخبار داغ

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور:

رسالت پدافند غیر عامل،پایداری استان ها در برابر تهدیدات است/آماده بودن بیش از ۹۰ درصد طرح جامع پدافند غیر عامل استان ها

رسالت پدافند غیر عامل،پایداری استان ها در برابر تهدیدات است/آماده بودن بیش از ۹۰ درصد طرح جامع پدافند غیر عامل استان ها
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:رسالت پدافند غیر عامل در اداره امور استان ها ،پایدار نمودن استان ها در برابر تهدیدات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، سردار حیدری معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور امروز در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان گفت: در گذشته با توجه به شرایط و تهدیدات موجود، اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از وقوع انجام میشد به طوری که این پدافند ها در ذات معماری ایرانی و گذشته قابل مشاهده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

سردار حیدری افزود: در حال حاضر تهدیدات به صورت فناورانه و دانشی شده و باید باتوجه به این موضوع، پیشگیری و اقدامات لازم صورت بگیرد و پدافند به صورت تخصصی باشد.

,

این مقام مسئول در ادامه به رسالت پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: رسالت پدافند غیر عامل در اداره امور استان ها ،پایدار نمودن استان ها در برابر تهدیدات است.

,

وی به راه های مقابله با تهدیدات اشاره کرد و افزود: عدم وابستگی زیر ساختگی یکی از راه های مقابله با تهدیدات امروز بوده و دستگاه های اجرایی باید در همه موارد در بحث زیر ساخت جداسازی را مورد نظر قرار دهند.

,

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به طرح جامع پدافند غیر عامل استان گفت :این طرح ،سندی است راهبردی با چشم انداز بلند مدت که پس از شناخت همه جانبه وضعیت موجود استان و همچنین سطوح تهدیدات،و آسیب پذیری منصور بر آنها،راهبرد ها،سیاست ها ،برنامه های کلان توسعه ای استان را منطبق با اصول پدافند غیر عامل تبیین و درقالب نقشه راه ارائه خواهد نمود.

,

سردار حیدری ضرورت های تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل را فقدان مطالعات پایه پدافند غیر عامل در سطح استان ها ،ارائه الگویی برای توسعه ی دفاع محور کشور ،کمک به تهییه طرح جامع پدافند غیر عامل در کل کشور به صورت موزائیکی و در نهایت شناسایی دارایی ها ، تهدیدات و آسیب پذیری های هراستان در همه حوزه ها برشمارد.

,

وی بیان کرد : محتوای کلی سند طرح جامع پدافند غیر عامل استان شامل اهداف و سیایت های کلی پدافند غیر عامل استان ،بررسی وضعیت استان از دیدگاه آمایش سرزمین و آمایش دفاعی کشور ،ماهیت شناسی دارایی ،تهدیدات ،سناریوی تهدید ،آسیب پذیری ، ارزیابی ریسک ، تجزیه و تحلیل و راه حل ها و گام ها است.

,

این مقام مسئول در ادامه به سایر راه های پدافند غیر عامل در استان ها اشاره کرد و افزود : خود اتکایی و بومی سازی استانها ، توانمند سازی شرکت های استانی ، آموزش و فرهنگ سازی در جهت مقابله با تهدیدات ، شناسایی مراکز خطر زا و انجام اقدامات لازم در خصوص برطرف کردن  تهدیدات این مراکز از دیگر راه های پدافند غیر عاملی می باشد.

,

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطر نشان کرد :باید پیوند میان پدافند غیر عامل و دانشگاه ها ایجاد شده و  تقویت شود چرا که با ایجاد و تقویت این پیوند اهمیت موضوع برای دانشجویان و دانشگاهیان روشن شده و همین امر می تواند گام موثری در جهت پیشرفت پدافند غیر عامل باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه