اخبار داغ

نیمی از ایرانیان کمبود ویتامین D دارند

نیمی از ایرانیان کمبود ویتامین D دارند
رئیس چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری شایع طب کودکان با اشاره به اینکه مکمل‌های ایرانی استاندارد و کیفیت لازم را دارند، گفت: با این شرایط مصرف مکمل خارجی توصیه نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر سیاری رئیس کنگره بیماری های شایع طب کودکان در چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که در بیمارستان مفید تهران برگزار شد، اظها رداشت: مکمل‌های ایرانی استاندارد هستند و لزومی به مصرف خارجی نیست. بنابراین پزشکان اطفال می‌توانند نسبت به توصیه این مکمل‌ها اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها
, بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها,
 
,
وی با اشاره به اینکه گاهی خانواده‌ها با کیسه‌هایی پر از مکمل نزد پزشک می‌آیند، گفت: استفاده از مکمل ها باید در حد نیاز باشد چرا که مصرف بیش از حد هم می‌تواند عارضه ایجاد کند. 
,
 
,
رئیس چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری شایع طب کودکان با تأکید بر اینکه تجویز مکمل ایرانی به دلیل استاندارد و کیفیت خوب مناسب است،‌ گفت: ۳۰ تا ۵۰ درصد مردم ایران از کمبود ویتامین D رنج می‌برند و می‌توان این مکمل را از ۳ تا ۵ روزگی تا دوران سالمندی استفاده کرد و بر همین اساس وزارت بهداشت برنامه‌ای را جهت ارائه مکمل ویتامین D مدنظر قرار داد و این موضوع را در میان دانش‌آموزان دختر آغار کرد. 
,
 
,
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به انجام تحقیقی توسط سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و افزود: بر اساس این تحقیق که توسط تعداد زیادی محقق و در میان ۱۲۰کشور دنیا انجام شده مشخص شده ایران پیشرفت‌های بسیار مؤثری در حوزه سلامت به ویژه در کاهش نرخ مرگ و میر زودرس و نابهنگام مادران باردار و کنترل بیماری‌های عفونی داشته است.
,
 
,
سیاری گفت: همچنین بر اساس گزارش دیگری در زمینه بررسی توسعه انسانی با سه شاخص امید به زندگی سالم میانگین تحصیلی، نرخ باسوادی و درآمد سالانه کشورها به سه گروه پایین، بالا و متوسط تقسیم شدند و ایران جزو گروه‌های بالا از لحاظ توسعه انسانی قرار دارد و همه این مسائل نشان می‌دهد در حوزه پیشرفت در زمینه سلامت با موفقیت‌های زیادی همراه بوده‌ایم.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه