اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد؛

اسلام افراطی دستپخت عربستان و کشورهای وابسته به آمریکا است

اسلام افراطی دستپخت عربستان و کشورهای وابسته به آمریکا است
ترقی گفت:اسلام افراطی و خشن دستپخت عربستان و کشورهای وابسته به آمریکا است ؛نه چیزی که جمهوری اسلامی و ایران بخواهد؛در واقع پیشنهاد روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری از سوی ایران در سازمان ملل به تصویب رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ روز ۲۷ آذر ماه در تقویم جهانی به نام روز «جهان عاری از خشونت و افراطی گری» نامگذاری شده است؛ جالب است بدانید پیشنهاد ثبت چنین روزی را جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل مطرح کرد که مورد اجماع نظر همه قرار گرفت و به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حمید رضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در این رابطه در گفتگو با راه آرمان ؛گفت:این مسئله از ابتدا توسط CIA  و آمریکایی ها مطرح شد و زیر ساخت های آن در پاکستان و افغانستان پایه گذاری شده است و در این راستا گروه های افراطی مسلمان را به جان دیگر مسلمان ها انداختند.

, راه آرمان,

وی ادامه داد:هدف آنها از این اقدام این بود که جلوی رشد اسلام ناب محمدی را که توسط جمهوری اسلامی شکل گرفته و در جهان مطرح شده بود بگیرند و از آن به عنوان یک گفتمان واقعی از اسلام به منظور نفوذ در بین ملت ها و دولت ها استفاده کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: برای اینکه جلوی این رشد که انقلاب اسلامی منادی آن است را بگیرند و به منظور اسلام هراسی افراطی مسلمان را وادار به یک سری اقدامات تروریستی و خشن کردند تا ذهن افکار عمومی جهان را نسبت به اسلام بدبین کنند تا این چهره از اسلام را جایگزین چهره صلح طلب،منطقی و همراه با مهرورزی اسلام را جایگزین کنند.

,

ترقی ابراز کرد:بر همین اساس اسلام هراسی به عنوان یک استراتژی توسط استکبار جهانی، انگلیس و اسرائیل در نقاط مختلف دنیا دنبال شد و به موازات آن افراطی های مذهبی صورت گرفت تا بودایی در میانمار و مسیحی های افراطی در نیجریه دست به خشونت های مذهبی زدند تا مجموعه این نوع حرکات، دید مردم جهان را نسبت به مذهب و دین به عنوان یک عامل خشونت بدبین کنند؛ تابه این طریق بتوانند مردم را از دین گرایی دور کنند و نسبت به دین در مردم جهان تنفر ایجاد کنند.

,

وی تصریح کرد:این عامل منجر به حرکت داعش در منطقه خاورمیانه شد و این گروه با کمک آمریکا، اسرائل و انگلیس شاهد فجایع و خشونت های کم نظیری را به نام پیامبر بزرگوار اسلام و پرچم منصوب به نام ایشان انجام دادند

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تبعات معرفی اسلام به عنوان یک دین خشن این بود که امنیت مسلمانان در سراسر جهان مورد تهدید قرار بگیرد، گفت:مسلمانانی که سال ها و قرن ها در کشورها به صورت مسالمت آمیز زندگی می کردند با دیگر طرفداران اقوام و ادیان دیگر، درمعرض تهدید افراطی های مذاهب دیگر قرار گیرند.

,

ترقی با اشاره به وضعیت مسلمانان میانمار بیان کرد: بعد از وقوع حادثه ۱۱ سپتامپر به بعد شاهد فجایع دردناکی همچون آتش زدن مردم و زنده به گور کردن مسلمانان توسط افراطی های بودایی علیه مردم مسلمان آنجا هستیم و در بقیه دنیا هم می بینیم که بقیه حملات به مسلمانان در سایر نقاط دنیا در حال افزایش است؛این آثار همان تبلیغ خشن توسط آمریکا و صهیونیسم و رسانه های استکبار جهانی است که تجلی آن را در حرکت های داعش و طالبان و امثال آن ها می بینیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه هدف اصلی انها بد نام کردن اسلام بوده است، ابراز کرد:امروز نتیجه و محصول این اقدام دو نتیجه بدنام کردن مسلمان ها به عنوان یک دین خشن و  از بین بردن امنیت مسلمانان در کشورهای مختلف جهان شده است که همه  این ها در راستای اسلام هراسی است یعنی می خواهند کاری کنند که مردم از دین و اسلام بترسند.

,

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران با مقابله و مبارزه با افراطی گری و تروریست مذهبی در منطقه  انشقاقی را در بین جهان اسلام نسبت به مسئله تروریسم و افراطی گری پدید آورده است  که این انشقاق موجب شد که تمام طرفداران جمهوری اسلامی با پرچمداری ایران علیه تروریست و مبارزه کنند و کشورهای مرتجع منطقه نیز مانند عربستان و کشورهای وابسته به آن از داعش و این جریان خشونت حمایت می کنند و این شکاف توطئه آمریکا را خنثی کرده است.

,

ترقی عنوان کرد:اسلام افراطی و خشن دستپخت عربستان و کشورهای وابسته به آمریکا است ؛نه چیزی که جمهوری اسلامی و ایران بخواهد؛در واقع پیشنهاد روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری از سوی ایران در سازمان ملل به تصویب رسید.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد:مبارزه با افراطی گری و خشونت که پرچمدار آن جمهوری اسلامی ایران است موجب شده که اندیشه اسلامی و دیدگاه دین اسلام مورد نظر ما از  دین خشونت گری و افراطی گری عرب ها در افکار عمومی جهان جدا شود  و گرایش به سمت اسلام موردنظر جمهوری اسلامی روز به روز افزایش پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه