اخبار داغ

پیگیری‌ها نتیجه داد؛

حل بخش زیادی از مشکلات معلول ۱۹ ساله مازندرانی / مسئولان پا به میدان عمل بگذارند

حل بخش زیادی از مشکلات معلول ۱۹ ساله مازندرانی / مسئولان پا به میدان عمل بگذارند
انتشار گزارش بلاغ از مشکلات یک معلول قهرمان 19 ساله مازندرانی موجب شد تا با واکنش مطلوب مسئولان بخش قابل توجهی از مشکلات وی مرتفع شود؛ البته بخش دیگری از مشکلات سعید همچنان پا بر جا است و باید سایر مسئولان استان نیز با احساس مسئولیت، پا به میدان عمل بگذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، انتشار گزارش پایگاه خبری بلاغ در یکم آبان‌ماه سال‌جاری با عنوان «سعید قهرمان» معلولی که با مهربانی حصار ناتوانی را شکست  با واکنش مسئولان دستگاه‌های ذیربط همراه شد.

پس از انتشار این گزارش و در تماس خبرنگار ما با سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران، جهت پیگیری مشکلات مطروحه این نوجوان ساروی، بلافاصله با موافقت مدیرکل بهزیستی مازندران دیدار خانواده سعید ایلالی و آقای مدیرکل در دفتر وی انجام شد.

در این دیدار مریم قربانی مادر سعید به ارائه وضعیت حال حاضر سعید و مشکلات موجود پرداخت و دستور پیگیری و انجام مطالبات وی از سوی مدیرکل یهزیستی صادر شد.

مریم قربانی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: بعد از انتشار این گزارش خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفت و بخشی از مشکلات جدی سعید مرتفع و مابقی در دست اقدام و پیگیری قرار گرفته است.

وی افزود: سعید به‌خاطر بیماری که دارد دارای لثه‌های حساسی است که باعث بروز مشکلاتی برای دندان او شده بود و باید تحت نظر دندانپزشک، ارتدونسی انجام می‌داد؛ طی مراجعه قبلی من به بهزیستی بنا شده بود تا پس از انجام ارتدونسی و ارائه فاکتور تنها مبلغ 300 هزار تومان کمک هزینه برای این بابت به سعید بدهند که پس از این گزارش و دیدار با مدیرکل بهزیستی استان، ما طی نامه‌ای به بیمارستان روحانی بابل جهت درمان معرفی شدیم که بنا شده یا به صورت رایگان و یا درصد بسیار پایینی این درمان صورت گیرد.

مادر سعید تصریح کرد: خوشبختانه با وجود انکه سعید تاکنون مستمری‌بگیر بهزیستی نبوده اما پس از این گزارش با موافقت مدیرکل بهزیستی، مستمری‌بگیر شد و کمک خوبی به سعید شد.

قربانی ادامه داد: در خصوص وضعیت تحصیلی سعید هم بهزیستی در حال رایزنی است که به خاطر شرایط خاص سعید تاکنون به جایی نرسیده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه به خاطر وضعیت سعید و بضاعت مالی ما بنا شد تا یک وام خرید خودرو به بنده داده شود تا هم مشکل ایاب‌وذهاب سعید رفع شود و هم بتوانم با کار در آژانس از پس مخارج زندگی بر بیایم که البته با این وام موافقت شده و قرار است سال آینده، مراحل واریزش انجام شود.

مادر این قهرمان معلول مازندرانی گفت: اتفاق خوب دیگر این بود که بنا شده است تا مبلغ 500 هزار تومان بابت کمک هزینه طب سوزنی سعید به ما پرداخت شود که این کار قرار است از سال  آینده انجام شود.

خانم قربانی تصریح کرد: از آن‌جا که ما مستأجر هستیم و من و سعید سرپرست خانواده نداریم لذا مقرر شد که اگر ما یک زمین به نام سعید معرفی کنیم بابت ساخت منزل بین 50 تا 70 میلیون به ما کمک کنند که متأسفانه با شرایط مالی حال حاضر، فعلا به دلیل عدم قدرت خرید، زمینی برای معرفی ندارم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات سعید، بیمه بود که با دستور و راهنمایی مدیرکل بهزیستی، قرار شد هماهنگی برای تحت پوشش قرار گرفتن سعید در بیمه برکت انجام شود که به دلیل تکمیل ظرفیت سال‌جاری، در لیست انتظار قرار گرفتیم.

مادر سعید در پایان با بیان اینکه تاکنون اقدامی در خصوص کمک هزینه اعزام سعید به مسابقات جهانی المپیک ویژه، صورت نگرفته است؛ از تمامی مسئولان شهری و استانی خواست تا برای حل این مشکل سعید و اعزام این قهرمان خوب کشورمان، پای کار بیایند.

گفتنی است سیدسعید ایلالی نوجوان کم‌توان ذهنی 19 ساله‌ ساروی است که توانست با تلاش و پشتکار علیرغم برخی محدودیت‌های ذهنی و جسمی، حصار ناتوانی و ناامیدی را بشکند و بر سکوی قهرمانی مسابقات المپیک ویژه که از 23 اسفندماه 96 الی 3 فروردین سال‌جاری با حضور 32 کشور منطقه و جهان و با حضور بیش از یک‌هزار ورزشکار در 16 رشته ورزشی برگزار شد، بایستد.

شایان ذکر است سعید که مبتلا به یک بیماری ژنتیکی به‌نام "فنیل کتنری" است که تشنج‌های مکرر و اثراتی که بر مغزش می‌گذاشت، باعث شد تا  از 7 سالگی توانایی حرف زدن و راه رفتن را از دست بدهد؛ پس از جدایی والدینش، سال‌ها است که با مادرش که با کار و خیاطی به سختی از پس مخارج زندگی و اجاره خانه‌شان بر می‌آید، زندگی می‌کند.

این رسانه در کنار انتقادهای مشفقانه از عملکرد مسئولان، خود را متعهد می‌داند تا در قبال عملکرد مطلوب مدیران نیز واکنش نشان دهد و منصفانه رفتار کند، لذا در این مجال، مراتب تقدیر خود را از مدیر کل بهزیستی بابت پیگیری و اقدامات مطلوب اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ, «سعید قهرمان» معلولی که با مهربانی حصار ناتوانی را شکست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه