اخبار داغ

استاد حوزه علمیه:

حضرت معصومه(ع) الگوی تمام عیار ولایتمداری است

حضرت معصومه(ع) الگوی تمام عیار ولایتمداری است
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت معصومه(س) دارای فضایل کثیری است، گفت: این بانوی عالمه الگوی تمام عیار ولایتمداری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام غلامرضا دهشت ظهر امروز در ویژه برنامه وفات حضرت معصومه(س) که در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد، عنوان کرد: دو مولفه مهم برای ارزیابی شخصیت‌های غیر معصوم باید در نظر داشت که شامل ایمان و عمل صالح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه این دو شاخصه مهم را قرآن برای ارزیابی شخصیت‌های وارسته معرفی کرده است، ادامه داد: نور ایمان در وجود هر مومنی دارای آثار و برکات بی‌شماری است که هم برای شخص و هم اطرافیان او مفید و در دنیا و آخرت دستگیر انسان است.

,

وی افزود: حضرت معصومه(س) دارای فضایل کثیری است، ایشان دختر موسی بن جعفر و خواهر امام رضا(ع) بوده و در دامان معرفتی ثامن الائمه(ع) پرورش یافتند. در روایتی از امام رئوف(ع) نقل شده که ایشان نام کریمه اهل بیت(س) را معصومه گذاشتند.

,

این استاد حوزه با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) بانویی عالِمه بودند، ابراز کرد: در زمان حیات کریمه اهل بیت(ع) چند نفر از شیعیان برای پرسیدن سوالاتی به درب منزل امام کاظم(ع) رفتند ولی ایشان حضور نداشتند و حضرت معصومه(س) جواب سوال آنها روی کاغذ نوشتند، بعدها وقتی آن اصحاب امام هفتم(ع) را دیدند ماجرا را بیان و جواب سوالات را برای حضرت نقل کردند، امام کاظم(ع) نیز جواب‌ها را تایید و سه مرتبه فرمودند «فداها ابوها».

,

دهشت گفت: این بانو چنان اهل فضیلتند که امام صادق(ع) قبل از به دنیا آمدن ایشان، بهشت را ثواب زیارت ایشان اعلام کرده‌اند.

,

وی عنوان کرد: حضرت معصومه(س) بنابر تربیت ولایی خویش، از مدینه برای زیارت امام زمان‌شان حرکت کردند و در بین راه نیز به خیلی از سوالات شیعیان پاسخ دادند، به طور قطع می‌توان گفت که این بانو الگوی تمام عیار ولایتمداری است.

,

خطیب شب وفات حضرت معصومه(س) در حرم رضوی افزود: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند که «کعبه، حرم خدای متعال، مدینه حرم رسول الله(ص) و کوفه حرم امیرالمومنان(ع) است و حرم همه ما اهل بیت(ع) قم است» البته حضرت در روایتی دیگر قم را کوفه صغیره معرفی می‌کنند.

,

وی ادامه داد: این سخن گرانقدر از امام صادق(ع) پیش از به دنیا آمدن حضرت معصومه(س) است، ایشان در روایات دیگر آنقدر کریمه اهل بیت(س) را به عظمت یاد کرده که شفاعت شیعیان را به ایشان نسبت داده است.

,

دهشت اظهار کرد: بی‌گمان جوهره گرانقدر حضرت معصومه(س) دارای چنان مقام و فضیلتی است که ائمه هدی(ع) ایشان را به چنین تعریفی، وصف می‌کنند و می‌ستایند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه