اخبار داغ

یادداشت؛

حاشیه‌ی انتشار فیلم هتاکی نماینده سراوان /در انتظار تصمیم پزشکیان

حاشیه‌ی انتشار فیلم هتاکی نماینده سراوان /در انتظار تصمیم پزشکیان
جنگ برای بقاست، اگر حال آن کارمند را نگیریم فردا هرکه از راه رسد به خود جرأت می‌دهد به نماینده ملت بگوید من از تو دستور نمی‌گیرم، پس باید هوای نماینده سراوان را داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فاجعه را همواره سوانح رانندگی و زیست‌محیطی نمی‌سازند، گاه یک نماینده‌ی مجلس نیز می‌تواند فاجعه‌ی سیاسی و کودتا علیه شعور به‌بار آورد. مثل همان فیلم چند ثانیه‌ای که از یک اتفاق ناخوشایند در یکی از ادارات دیدیم و کارمندی که با نهایت احترام و ادب نماینده‌ ملت را به آرامش فرا می‌خواند با الفاظ رکیکِ او روبرو شد، آن‌هم فقط به‌خاطر اینکه گفت: "من از تو دستور نمی‌گیرم"

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
 
,
اصولاً وقتی فاجعه‌ی سیاسی به بار می‌آید جناح‌های سیاسی و شخصِ مرتکبان خطا سعی می‌کنند با عذرخواهی و وعده‌ی برخورد و این دست حرف‌ها ابعاد آن را کمرنگ‌تر کنند اما در ایران به این اصل چندان توجهی نمی‌شود، برای همین نیز نماینده‌ی فحاش از برش فیلم و صداگذاری آن خبر می‌دهد و با پیش‌دستی استیضاح وزیر اقتصاد را به‌خاطر آنچه اهانت کارمندان گمرک به قومیت، لباس و... ! خوانده است، پیش می‌کشد.
,
 
,
با تعمیق فاجعه انتظار می‌رود حداقل سایر نمایندگان مجلس برای حراست از شأن نام‌شان به این موضوع واکنشی نشان دهند اما آنان نیز بر عمق فاجعه می‌افزایند و به‌جای آنکه از بررسی اقدام نماینده سروان در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان سخن بگویند، به عذرخواهی وزیر اقتصاد از آن نماینده و پیگیری شکایت نماینده سراوان توسط رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، یعنی مسعود پزشکیان اشاره می‌کنند.
,
 
,
بهروز نعمتی نماینده تهران و سخنگوی هیئت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفته است: "این کلیپ که بخش‌‌هایی از آن تقطیع شده بود بیانگر توهین یکی از کارمندان گمرک ایران به نماینده سراوان بود؛ بی‌تردید باید فارغ از فضاسازی‌هایی که وجود دارد با این موضوع به صورت منطقی و عالمانه برخورد شود و با افرادی که در این مورد تخطی کرده‌اند به صورت مناسب برخورد شود."
,
 
,
این نمایندگان که از عذرخواهی وزیر اقتصاد و برخورد با کارمندان گمرک سخن می‌گویند در عمل تفاوتی با نماینده‌ سراوان ندارند و همانند او با مشاهده‌ی جملاتِ کارمندی که به وظیفه‌ی قانونی‌اش عمل می‌کند و در مواجهه با اصرار این نماینده می‌گوید: "نمی‌شود برادر، عزیز؛ من که از شما دستور نمی‌گیرم"، از کوره در رفته‌اند و چنین برخوردی را شایسته‌ی شأن‌شان ندانسته‌اند.
,
 
,
به‌راحتی هرچه تمام جای شاکی و متهم را تغییر می‌دهند و این وسط کسی نمی‌گوید یک نماینده چرا باید عنوان کند: "تو ... می‌خوری از من دستور نمی‌گیری! مرتیکه‌ی عوضی، پررو!"؛ و یا در واکنش به‌جمله خاک بر سر ملتی که امثالِ تو نماینده‌شان باشد، طی جمله‌ای تأمل‌برانگیز تصریح کند: بله، خاک بر سرشون!
,
 
,
مسلماً چنین رفتارهایی بار اول نیست که رخ می‌دهد و شاید باز آخر نیز نباشد، نمایندگان مجلس در اثرِ خلأهای قانونی و ایجاد فضای سوءاستفاده از اختیارات به مرتبه‌ای رسیده‌اند که برخی‌شان تا مرز دیکتاتوری می‌روند و هر احدالناسِ مقابل‌شان را به‌باد حمله‌ می‌گیرند. دقیقاً مثل آن نماینده‌ای که در یکی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی به‌خاطر عدم تمکین مدیرکل به خواسته‌ی غیرقانونی‌اش، نامه‌ی درخواست برکناری‌اش را به این و آن می‌فرستاد.
,
 
,
علی‌ایحال توپ در زمین مسعود پزشکیان، رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس است و اوست که باید با همان ادعای عدالت و آزادگی، گزارش نهایی حادثه را اعلام کند، تا بدین‌جای کار که همه باهم بوده‌اند، حتی نمایندگان مجلس!
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه