اخبار داغ

مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

چین پیشرو در فرآوری عناب/ محصولی با بهره‌برداری اقتصادی بالا که در داخل مورد غفلت قرار گرفته

چین پیشرو در فرآوری عناب/ محصولی با بهره‌برداری اقتصادی بالا که در داخل مورد غفلت قرار گرفته
مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: عناب تا کنون در کشور مغفول مانده و فقط در سطح محدود در مورد آن فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شده که متاسفانه از بعد تجاری و بهره‌برداری اقتصادی آن بی بهره مانده ‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، محسن پویان مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: خراسان‌جنوبی تولید کننده انحصاری عناب در ایران است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  محسن پویان مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: خراسان‌جنوبی تولید کننده انحصاری عناب در ایران است. ,

 

,
وی افزود: عناب به صورت تازه و خشک شده، به عنوان میوه و خشکبار همچنین به عنوان گیاه دارویی قابلیت مصرف دارد.
,
 
,
چین پیشرو در فراوری عناب/ عرضه 30 محصول به بازار
, چین پیشرو در فراوری عناب/ عرضه 30 محصول به بازار, چین پیشرو در فراوری عناب/ عرضه 30 محصول به بازار,
مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد:  کشور چین به عنوان کشور پیشرو در تولید فرآورده‌های میوه عناب بیش از 30 محصول از فرآورده‌های عناب را وارد بازارهای داخلی و بین‌المللی کرده است.
,
 
,
 
,
پویان با بیان اینکه خراسان‌جنوبی تا کنون بهره برداری اقتصادی قابل توجهی از این محصول استراتژیک منطقه نداشته،اظهار کرد: میوه عناب به صورت فله‌ای و بدون برند به کشورهای همسایه صادر می‌شود و معمولا این امر از مبادی غیر رسمی انجام می‌شود.
,
 
,
مغفول واقع شدن عناب در کشور
, مغفول واقع شدن عناب در کشور, مغفول واقع شدن عناب در کشور,
وی با اشاره به بهره‌وری اقتصادی فرآورده‌های عناب و ارزش افزوده‌ آن، بیان کرد: این میوه تا کنون در کشور مغفول مانده و فقط در سطح محدود در مورد آن فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شده که متاسفانه از بعد تجاری و بهره‌برداری اقتصادی آن بی بهره مانده ‌ایم.
,
 
,
 
,
مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ضرورت بهره‌برداری از پتانسیل اقتصادی این محصول استراتژیک، مستلزم شناسایی و جمع‌آوری پژوهشگران فعال در این عرصه است که ضمن آگاهی از جدیدترین دستاوردهای پژوهشی داخل کشور امکان هم افزایی اندوخته‌های علمی نیز فراهم شود.
,
 
,
 
,
پویان با بیان اینکه مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی در مساحت 14 هکتار با سه آزمایشگاه تخصصی در حال تجهیز و یا تجهیز شده فعال است، گفت: در حال حاضر پنج نفر متخصص در این مجتمع جذب شده‌اند.
,
 
,
سرمایه گذارانی که با سخت گیری قانون از دست می‌روند
, سرمایه گذارانی که با سخت گیری قانون از دست می‌روند, سرمایه گذارانی که با سخت گیری قانون از دست می‌روند,
وی اظهار کرد: پژوهش در خراسان جنوبی بیشتر هزینه بوده  در خراسان جنوبی برای سرمایه گذاران سیستم جذب علمی نداشته و سرمایه گذاران با سخت گیری‌های قانون این استان از دست می‌روند. 
,
 
,
 
,
مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی به نصب سیستم هوشمند آبیاری در مجتمع تحقیقاتی خراسان جنوبی برای اولین بار اشاره کرد و گفت: این سیستم، آبیاری را براساس نیاز گیاه تنظیم می‌کند.
,
 
,
 
,
پویان از عرضه حدود 12 محصول فرآورده عناب از این مجتمع در آینده نزدیک و عرضه به بازار خبر داد و گفت: حدود پنج محصول در حال ثبت اختراع است. 
,
 
,
 
,
دبیر اولین همایش ملی عناب در خراسان جنوبی از برگزاری اولین همایش ملی عناب در راستای معرفی این محصول با اهداف فراهم کردن زمینه ارائه جدیدترین فعالیت های پژوهشی مرتبط با عناب،خبر داد و بیان کرد: شناسایی پژوهشگران فعال در زمینه عناب، تلاش برای فراهم کردن افزایش بهره‌وری اقتصادی و تجاری از محصول عناب، شناسایی چالش ها و فرصت های پیش رو در تولید، تجارت و فرآوری عناب و فراهم کردن زمینه هم‌افزایی اندوخته های پژوهشی با موضوع عناب از دیگر موضوعات این همایش است.
,
 
,
 
,
 
,
وی گفت : در راستای بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان ملی این همایش در محورهای کشاورزی و منابع طبیعی، داروسازی، پزشکی، دامپزشکی، فرآوری و صنایع غذایی و اقتصاد، تجارت و صادرات برگزار خواهد شد.
,
 
,
 
,
پویان عنوان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این همایش می‌توانند به سایت Jujube2019.ir مراجعه کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه