اخبار داغ

شرایط ورود مسافران با دوچرخه به مترو اعلام شد

شرایط ورود مسافران با دوچرخه به مترو اعلام شد
نایب رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درباره شرایط ورود مسافران با دوچرخه به مترو توضیحاتی ارائه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرنوش نوبخت نایب رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اجرای طرح ترکیبی مترو و دوچرخه تاشو در ایستگاه‌های مترو شهری اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، طرح ترکیبی مترو و دوچرخه از ایستگاه‌های متروی شهری به اجرا در آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه افزود: بعد از گذشت چند ماه از اجرای طرح «دوچرخه سواران در مترو» شاهد استقبال خوبی از سوی شهروندان و دوچرخه سواران در مترو بودیم.
,
 
,
وی در ادامه بیان کرد: این طرح برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه به اجرا در آمده است و از این پس دوچرخه سواران در تمام روز‌های هفته به غیر از ساعات ۶:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح‌ها و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ عصرها که پیک مسافری محسوب می‌شود، می‌توانند با دوچرخه‌های تاشو با ابعاد ۳۰×۶۰×۹۰ وارد مترو شوند.
,
 
,
نوبخت در خصوص ورود دوچرخه‌های معمولی به مترو شهری افزود: ورود شهروندان با دوچرخه‌های معمولی به مترو در روز‌های جمعه، ایام تعطیل و ۱۳ روز اول ماه فروردین نیز مجاز است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تنها دلیل ورود دوچرخه‌های معمولی در روز‌های تعطیل گفت: تنها دلیل محدود کردن ورود دوچرخه‌های معمولی در روز‌های تعطیل، خلوتی ایستگاه‌ها و قطار‌ها است، چراکه با توجه به حجم بالای مسافر که در طول هفته از مترو استفاده می‌کنند، امکان ورود دوچرخه به واگن‌ها وجود ندارد و اگر این طرح در تمام روز‌های هفته اجرا شود، باعث ایجاد نارضایتی در بین شهروندان و مسافران مترو می‌شود.
,
 
,
نوبخت در ادامه بیان کرد: با اجرا شدن این طرح فرصت استفاده کردن از مترو برای دوچرخه سواران محیا شد و دوچرخه سوارانی که از دوچرخه‌های عادی استفاده می‌کنند، فقط مجوز ورود به واگن‌هایی را دارند که برچسب‌های دوچرخه بر روی بدنه قطار نصب شده است.
,
 
,
نایب رئیس هیأت مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه افزود: در این میان دوچرخه سوارانی که از دوچرخه‌های تاشو استفاده می‌کنند، مجاز به ورود به تمامی واگن‌ها هستند.
,
 
,
وی در ادامه در رابطه با دیگر الزامات حمل دوچرخه توسط مسافران در اماکن مترو بیان کرد: سوار شدن بر روی دوچرخه در تمامی ایستگاه‌ها و قطار‌های مترو ممنوع است و مسافران دارای دوچرخه تنها مجاز به حمل در اماکن مترو هستند و همچنین حمل دوچرخه‌های برقـی به صورت روشـن در اماکـن متـرو و استفـاده از پـله‌های برقی و آسانسـور در ایستگاه‌هـای متـرو جهت حمل دوچـرخه ممنـوع است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تأکید کرد: مسافران دارای دوچرخه باید توان جسمی و مهارت حمل دوچرخه از پله‌های ثابت ایستگاه را داشته باشند و مسئولیت جبران خسارت وارد شده به تجهیزات ایستگاه‌ها و قطار‌ها در مواقع حمل دوچرخه بر عهده مسافر حمل کننده دوچرخه است.
,
 
,
نوبخت در ادامه: مسئولیت ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی در محیط پیرامون ورودی‌های ایستگاه‌های در تملک و حیطه مترو نیز بر عهده مسافر دوچرخه سوار است و همچنین مسافرانی که قصد حمل دوچرخه توسط مترو را دارند، باید مراقب برخورد دوچرخه با دیگر مسافران باشند و باعث اذیت و آزار مسافران دیگر نشوند.
,
 
,
وی در خصوص چگونگی لباس مسافران دوچرخه سوار در مترو بیان کرد: لباس مسافران حمل کننده دوچرخه باید متعارف با عرف عمومی و شرعی جامعه باشد و هر مسافر مجاز به حمل تنها یک دستگاه دوچرخه است.
,
 
,
نایب رئیس هیأت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: البته دوچرخه‌ها باید تمیز و ملحقات اضافی نداشته باشند و استقرار دوچرخه در کنار در‌های قطار و پلکان واگن‌های قطار‌های دو طبقه و رها کردن دوچـرخه در ایستگاه‌ها و واگـن‌های قطار ممنوع است و باید جهت ایمنی بیشتر، دوچرخه توسط صاحب آن مهار شود.
,
 
,
نوبخت خاطرنشان کرد: مسئولیت حفاظت و نگهداری از دوچــرخه از بدو ورود به امـاکن متـرو تا خــروج از آن بر عهـده مسافر حمل کننــده دوچرخه است و شرکت بهـره برداری راه آهـن شهری تهران و حومه هیچ مسئولیتی در برابر صدمه دیدن و مفقود شدن دوچرخه نمی‌پذیرد و تمام مسئولیت‌ها بر عهده شخص حمل کننده دوچرخه است.
,
 
,
وی در پایان در خصوص همکاری مسافران با مأموران مترو خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از حادثه مأموران در محوطه ایستگاه‌ها حضور دارند و مسافرانی که اقدام به حمل دوچرخه از طریق مترو می‌کنند، باید جهت حفظ ایمنی خود و دیگر مسافران، کمال همکاری و تعامل را با پرسنل ایستگاه داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه