اخبار داغ

موگرینی:بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی سخت است

موگرینی:بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی سخت است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای سخت‌تر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از وبگاه عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بدون برجام مذاکره با ایران درباره موضوعات دیگر سخت‌تر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

موگرینی در کنفرانس عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا گفت: امنیت باعث نمی‌شود که دستاوردهای گذشته را نابود کنیم، به‌ویژه وقتی به دلایل سیاسی حاصل شده باشد. بلکه باید با صبوری و اشتیاق بر اساس آن دستاورد جلو برویم.

,

وی افزود: من معتقدم که امنیت امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلع سلاح و عدم اشاعه است. ما ساده و بی‌تجربه نیستیم. گاهی اوقات اروپایی‌ها بی‌تجربه و ساده تلقی می‌شوند اما برعکس، ما عملگرا و واقع بین هستیم.

,

موگرینی ادامه داد: تنها راه تضمین عدم اشاعه در بلند مدت و به شکلی پایدار و دائمی از طریق توافق‌های چندجانبه خواهد بود که توسط همه مورد توافق قرار بگیرد و توسط سازمان‌های بین‌المللی به تصویب و تایید برسد. درست مثل توافق هسته‌ای با ایران که اجرای آن تاکنون ۱۳ بار از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده است.

,

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌اش سخت‌تر خواهد بود نه راحت‌تر، گفت: نابود کردن توافق هسته‌ای با ایران موجب امن‌تر شدن ما نمی‌شود و من می‌دانم که حصول یک توافق چقدر سخت است. ما ۱۲ سال زمان صرف کردیم تا به توافق با ایران دست یابیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه