اخبار داغ

سرپرست آموزش و پرورش خلیل آباد خبر داد؛

برگزاری مسابقه بزرگ شهر ریاضی با حضور ۷۰۰ دانش آموز

برگزاری مسابقه بزرگ شهر ریاضی با حضور ۷۰۰ دانش آموز
سرپرست آموزش و پرورش خلیل آباد گفت: مسابقه بزرگ شهر ریاضی برای نخستین بار و در یک اقدام ابتکاری با حضور بیش از 700 نفر از دانش آموزان شهرستان خلیل آباد به مدت 2 روز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود روشندل در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، با اعلام این خبر اظهار داشت: گروه ریاضی شهرستان خلیل آباد جهت علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضات با همکاری خانه ریاضی شهرستان کاشمر، مسابقه بزرگ شهر ریاضی را در شهرستان برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی ادامه داد: با توجه اینکه این مسابقات کاملاً آزاد بود و هیچ اجباری در شرکت دانش آموزان وجود نداشت بیش از 700 دانش آموز برای شرکت در این رویداد بزرگ ابراز علاقه و ثبت نام کردند.

,

سرپرست آموزش و پرورش خلیل آباد با بیان اینکه این مسابقه برای دانش آموزان دختر و پسر در دو روز به صورت مجزا در سالن شهید یاقوتی برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه به صورت آزمون نبود بلکه این مسابقه به صورت گروهی و هم فکری  انجام گرفت و لذت بخش برای شرکت کنندگان بود

,

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: دانش آموزان در این مسابقه به صورت تیم سه نفره در یک شهر فرضی به نام شهر ریاضی، از بازار، سوالات ریاضی خریداری و سپس به سوالات پاسخ داده و امتیاز می گرفتند و در نهایت تیمی که بیش ترین امتیاز را کسب کرد؛ برنده شد.

,

روشندل با تاکید بر اینکه به وجود آوردن یک روز شاد ریاضی برای دانش آموزان از جمله اهداف برگزاری این مسابقه بود، اذعان کرد: ایجاد انگیزه در دانش آموزان و گرایش آن ها به رشته ریاضی، ایجاد رقابت، آموزش درس ریاضی به روش خلاقانه و ترویج کار های تیمی از دیگر اهداف برگزاری مسابقه بزرگ شهر ریاضی در شهرستان خلیل آباد بود.

,

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری این مسابقه، دانش آموزان به درس ریاضی علاقه مند تر شده باشند، عنوان کرد: این مسابقه در سال ۸۶ توسط کمیته پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد به ثبت رسیده است و در ۱۳۹۲ در دانشگاه استنفورد آمریکا توسط دکتر میرزاوزیری معرفی شد و مورد استقبال اساتید آن دانشگاه قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه