اخبار داغ

استفاده از انرژی خورشیدی به جای سوخت فسیلی در صنعت حمل و نقل هند

استفاده از انرژی خورشیدی به جای سوخت فسیلی در صنعت حمل و نقل هند
در حال حاضر، کشتی های سوخت فسیلی در حال عبور و مرور در نزدیکی ساحل هستند، از جمله؛ کشتی های ماهیگیری منبع آلودگی آب و هوا هستند و تأثیر زیان باری بر سلامت و محیط زیست ساکنان ساحلی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ businesstoday با طرح این سؤال که "آیا آماده کشتی های خورشیدی هستیم؟" نوشت، منفعت انرژی خورشیدی زیاد است. تعهد نخست وزیر هند برای کشورش، انرژی پاک است. وی در اظهاراتش طی نشست توسعه جهانی در دهلی نو در فوریه سال 2018، اتحاد خورشیدی بین المللی را مهمترین دستاورد جهانی پس از توافق آب و هوایی پاریس دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, businesstoday,

هدف از مأموریت خورشیدی ملی، افزایش و استقرار نسل 100 گیگاواتی تا سال 2022 است.اگرچه تحقیقات علمی در زمینه انرژی خورشیدی قوی نیست، اما هند اعتبارِ تعدادی از نخستین ها را در دست دارد. فرودگاه بین المللی کوچین در کرالا، یکی از ایالات جنوبی هندوستان، اولین و تنها فرودگاه جهان است که کاملا با انرژی خورشیدی کار می کند.

,

این فرودگاه با دریافت "جایزه قهرمان زمین" در سال 2018 تحت رده ی "دیدگاه کارآفرینانه" از سوی محیط زیستِ سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شد.ما شاهد تحول عمده ای در حمل و نقل بخش زمینی هستیم. نقطه اوج پذیرش میزان بالایی از خودروهای الکتریکی در اطرافمان بسیار نزدیک است.

,

تحول مشابهی در انتظار صنعت کشتیرانی است. ده ها سال پیش، کشتی بزرگ RORO توسط کشتیرانی NYK راه اندازی شد. این کشتی از انرژی خورشیدی برای کاهش بار ژنراتور برای روشنایی استفاده می کرد.انرژی خورشیدی قادر به بالا بردن کارایی قایق های تفریحی و مسافری کوچک، قایق های ماهیگیری، یدک کش های کوچک بندرگاهی و بارگیری ساحلی است.

,

ثابت شده که هزینه های عملیاتی کشتی های خورشیدی در مقایسه با کشتی هایی که سوخت مرسوم دارند، ناچیز است.در حال حاضر، کشتی های در حال عبور و مرور در نزدیکی ساحل از جمله؛ کشتی های ماهیگیری منبع آلودگی آب و هوا هستند و تأثیر زیان باری بر سلامت و محیط زیست ساکنان ساحلی دارند.

,

در حالی که سازمان دریایی بین المللی، آلودگی دریایی را از طریق کنوانسیون های بین المللی نظیر MARPOL تنظیم می کند، ما باید راهکارهای عملی برای مقابله با بیماری های ناشی از کشتی های مجهز به سوخت فسیلی که در نزدیکی محل زندگی مان هستند، پیدا کنیم.

,

معصومه میرحسینی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه