اخبار داغ

یکپارچگی نمایندگان، عامل موفقیت و پیشرفت اصفهان؛

تاوانِ سنگین سیاست‌زدگی نمایندگان‌ آذربایجان‌شرقی برای مردم/ از دوگانگی در حادثه‌ی قطار تا بیگانگی با تبریز 2018 !

تاوانِ سنگین سیاست‌زدگی نمایندگان‌ آذربایجان‌شرقی برای مردم/ از دوگانگی در حادثه‌ی قطار تا بیگانگی با تبریز 2018 !
نمایندگان اصفهان الگویی خوب برای استان آذربایجان‌شرقی اند. بر سر منافع استانشان با هیچ کس تعارف ندارند. دولت را به هرکاری مجاب می‌کنند هرچند اگر در انتخابات به آن رای داده باشند و یا از لیستی که حامی دولت است انتخاب شوند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بیش از 15 روز از استعفای نمایندگان استان اصفهان به عدم تخصیص بودجه آبرسانی به استان‌شان در سال آینده و عدم توجه دولت به اصلاح این موضوع می‌گذرد. حرکتی که هرچند در سطح مجلس موضوعی تاثیرگذار به نظر نمی‌رسد و مجلس همچنان به ادامه جلسات خود می‌پردازد اما در نوبه خود به خوبی صدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
 
,
نمایندگان خواستار اصلاح ردیف‌های بودجه سال 98 هستند و دولت هنوز چراغ سبزی به این قضییه نشان نداده اما چنین اقدامی از دو منظر قابل بررسی است. اول اینکه آیا چنین حرکاتی می‌تواند به عادتی بد تبدیل شود و دوم، چگونه 18 نماینده اصفهان بدون هیچ اختلافی و با دارا بودن عقاید، روش‌های اجرایی و مبانی متفاوت، چنین متحدانه بر سر منافع استان یک‌صدا شده‌‌اند؟
,
 
,
در بررسی موضوع اول باید به این نکته توجه داشت که چنین حرکاتی بر سر مسائل ریز و بی‌ارزش می‌تواند قبح و شئون نمایندگی و مجلس را از بین ببرد لیکن در این فقره و موارد مشابه آن طبیعتا حق نمایندگانِ مردمی است که از حقوق موکلینشان دفاع کرده و حق را از دهان شیر نیز بگیرند.
,
 
,
طبیعتا چنین حرکاتی در موضوعات حساس و اساسی نه تنها وظیفه نمایندگان یک استان بوده بلکه موجب جلوگیری از انواع بحران‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی و... در منطقه یا استان خواهد بود.
,
 
,
چه بسیار اتفاقاتی که در همین استان آذربایجان‌شرقی پتانسیلِ حرکتی از جنس نمایندگان اصفهان را داشت اما نه‌تنها خبری نشد بلکه با کشاندن موضوع توسط هر نماینده به سمتی غیر هم‌سو موجب انشقاق و بی اثری آن موضوع مهم شد. ماشین‌سازی تبریز، دریاچه ارومیه، مسابقه معروف تراکتور و نفت، رکود و تعطیلی بی‌سابقه شهرک‌های صنعتی استان، قطار تبریز مشهد، بزرگراه سهند تبریز یا اهر تبریز و یا خود همین تبریز 2018!
,
 
,
اما در بحث دوم و دلیل اتحاد نمایندگان اصفهان نیز، موضوعات بسیار جالبی قابل توجه است. به یاد دارم در تبلیغات انتخابات شورای سوم شهر تبریز، بسیاری از کاندیداها در پوسترهای تبلیغی خود، تفاوت تبریز با اصفهان را مطرح می‌کردند و مدام از پیشرفت اصفهان و عقب‌ماندگی تبریز گلایه کرده و برای اصلاح، راه‌کار ارائه می‌دادند.
,
 
,
اما پس از گذشت 13 سال از این موضوع، همان مشکل سرجای خودش باقی است. دلیل عقب‌ماندگی آذربایجان‌شرقی از اصفهان در بسیاری از موضوعات نه به مردم استان باز‌می‌گردد و نه به اختیارات و تنفیذات دولت، بلکه به هماهنگی و اتحاد نمایندگان مربوط است.
,
 
,
اسف‌بار است به این موضوع اشاره کنیم که نمایندگان استان در عرصه مجلس، برای یک آسفالت یا مجوز قیر یا واحد تولیدی کوچک برای حوزه انتخابی‌شان و معطوف شدن به حل این قبیل مسائل، یا از موضوعات اساسی و ریشه‌ای غافل می‌شوند و یا با وارد شدن در برخی بازی‌های سیاسی، نسبت اصل موضوعات غافل بوده و یک مسئله مهم استانی را چنان به باد فراموشی می‌سپارند که یاس و ناامیدی در بین مردم استان نهادینه شود.
,
 
,
در قضیه قطار تبریز مشهد که بسیار هم راجبش صحبت شده است، برخی نمایندگان موضوع را سیاسی کرده و حرف دل مردم تبریز را در لابی‌های مجلس به فراموشی سپردند و یا در موضوع تبریز 2018 که چند روز دیگر به پایان خواهد رسید، نمایندگان استان حتی زحمت مطالبه از مسئولین امر برای جذب منابع و تخصیص اعتبار به این موضوع ملی را به خود ندادند.
,
 
,
مثال‌هایی از این دست از سهل‌انگاری، بی‌توجهی، چشم و هم چشمی و یا بازی در دالان پر پیچ و خم سیاست برای نمایندگان آذربایجان شرقی بسیار زیاد است . راه دور نرویم و موضوعات مهم را هم کنار بگذاریم. در یک مورد آن‌هم انتخابات مجمع نمایندگان، عیار اتحاد و یکپارچگی نمایندگان استان بخوبی معلوم شد!
,
 
,
نمایندگان اصفهان الگویی خوب برای همه استان‌ها خصوصا آذربایجان‌شرقی اند. بر سر منافع استانشان با هیچ کس تعارف ندارند. دولت را به هرکاری مجاب می‌کنند هرچند اگر در انتخابات به آن رای داده باشند و یا از لیستی که حامی دولت است انتخاب شوند!
,
 
,
انتهای پیام/  
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه