اخبار داغ

به‌دلیل ورود غیرمجاز و با علائم آنفلوآنزا صورت گرفت؛

مانور معدوم‌سازی ۱۲۰۰ قطعه مرغ در انار

مانور معدوم‌سازی ۱۲۰۰ قطعه مرغ در انار
مانور معدوم‌سازی یک‌هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ که با علائم آنفلوآنزا و به صورت غیر مجاز وارد استان شده بود در پست قرنطینه شهرستان انار با حضور مسؤولان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛روز گذشته مانور معدوم‌سازی یک‌هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ که با علائم آنفلوآنزا به صورت غیر مجاز وارد استان شده بود در پست قرنطینه شهرستان انار با حضور مسؤولان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

علی زهرودی فرماندار انار در جلسه پدافند غیرعامل در این شهرستان با بیان اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت، اظهار کرد: شهرستان انار دروازه ورودی استان است که باید به مسائل زیستی پدافند غیرعامل توجه مهمی داشته باشیم.

,

پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل را در شرایط کنونی مبارزه با تهدیدات سایبری و زیستی دانست و افزود: دام و طیور و آبزیان بیشترین میزان آسیب‌پذیری را در بخش زیستی دارا هستند که دلیل آن نیز پراکندگی آنها است.

,

وی اصلی‌ترین عامل انتقال آنفلوآنزا را کود مرغی دانست و عنوان کرد: مرغداران و دامداران می‌توانند در کاهش تلفات نقش موثری داشته باشند.

,

کاظمی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز با بیان اینکه کرمان از آنفلوآنزا مصون مانده است، گفت: تراکم بالای واحدهای گوشتی، سنتی بودن برخی واحدها، ارتفاع قابل توجه از سطح دریا و خشکی و کمبود رطوبت، وجود قابل توجه باغات و زمین‌های کشاورزی، نگهداری پرندگان زینتی، وجود بازارهای سنتی پرنده‌فروشی از جمله چالش‌های استان در کنترل بیماری‌های طیور است.

,

, , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه