اخبار داغ

رئیس اداره فرش استان اردبیل:

کارگاه‎های بزرگ فرش با برند خاص اردبیل راه اندازی می‎شود

کارگاه‎های بزرگ فرش با برند خاص اردبیل راه اندازی می‎شود
رئیس اداره فرش اردبیل از راه اندازی کارگاه های بزرگ فرش در سطح استان اردبیل با برند خاص "فرش اردبیل" خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میر اعلی  سیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با اشاره به وجود 35 هزار نفر و 38 نفر بافنده  فرش در استان اردبیل اظهار داشت: از این تعداد  12هزار و 68 نفر  تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و نزدیک 25 هزار بافنده فرش در استان اردبیل به دلیل عدم تامین بودجه در انتظار برخورداری از بیمه تامین اجتماعی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: درشرایط کنونی باید حمایت از بافندگان فرش اردبیل بیشتر مد نظر باشد که در این راستا راه اندازی کارگاه های بزرگ در راستای حمایت از بافندگان فرش در اردبیل یک ضرورت است.

,

رئیس اداره فرش اردبیل بیان کرد:  واقعیت این است که سرمایه گذاران از سایر استان های با پرداخت دستمرد  اما با برند خاص منطقه خودشان کار بافت فرش را به سر پنجه های طلایی بافندگان اردبیلی می سپارند؛ در واقع کارسخت را  ما انجام می دهیم و  افتخار کار به اسم دیگری ثبت می شود.

,

وی ادامه داد: این شیوه کار هم ممنوعیت قانونی ندارد و البته چاره ای جز این هم نداریم چون سرمایه گذار بومی هم نداریم که برود وبا برند خاص اردبیل در مناطق محروم استان سرمایه گذاری کند؛ ما در شرایط کنونی برای حفظ اشتغال و درآمدزایی این قشر ضعیف  چاره ای جز این روش نداریم.

,

 سیدی اضافه کرد: برای غلبه بر این نقطه ضعف راه اندازی کارگاه های بزرگ روستایی فرش بافی  و مجتمع قالی بافی مد نظر قرار گرفت که 5 طرح معرفی شده است.

,

وی  گفت: در شهرستان کوثر با همکاری استاندار و سرمایه گذاری یک اردبیلی مقیم تهران مجتمع قالی بافی راه اندازی می شود که برای 700 نفر اشتغالزایی دارد؛ در هشتجین خلخال نیز مجتمع دیگری راه اندازی می شود که در این دو مجتمع  فرش های 70 رج تمام ابریشم با برند خاص فرش اردبیل بافته خواهد شد؛تسهیلات این مجتمع ها از محل وام روستایی پرداخت شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه