اخبار داغ

جزئیاتی از بازداشت و آزادی نیمه‌شب یک وکیل دادگستری در شیراز

جزئیاتی از بازداشت و آزادی نیمه‌شب یک وکیل دادگستری در شیراز
یک وکیل پایه یک دادگستری در شیراز، خواستار برخورد قاطع القاصی‌مهر با معدود قضاتی شد که برخلاف رویه قضایی با وکلا برخورد می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، یک وکیل پایه یک دادگستری با تشریح داستان بازداشت خود و سپس آزادی‌اش در نیمه‌شب، از رئیس‌کل دادگستری فارس خواستار برخورد با معدود قضاتی شد که برخلاف رویه قضایی با وکلا برخورد می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: چندی پیش در دادگاهی برای دفاع رایگان از موکلم (وکالت تسخیری) حاضر شده و متقاضی صورتجلسه کردن طرح سوال و اخذ پاسخ موکل در راستای کشف حقیقت شدم، اما متأسفانه با رفتار غیرقانونی قاضی رسیدگی‌کننده مواجه شده و به آن رویه در قالب یادداشتی انتقادی از موضع وظیفه تخصصی و حرفه‌ای و از منظر  شرعی با نگاه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نقادی و متقاضی اصلاح رفتارهای ناصواب با وکلا در مقام دفاع شدم.

وی افزود: بدنبال این اعتراض، قاضی رسیدگی‌کننده از من شکایت کرد و در دادسرا با صدور قرار وثیقه در دقایق پایانی وقت اداری، بازداشت و در ساعت دوازده شب به زندان عادل‌آباد شیراز  منتقل شدم. اما پس از تأمین وثیقه و خروج از زندان به تهران رفته و در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت از قاضی دادگاه کیفری یک فارس و نیز قاضی دادسرا، به اتهام توهین، گزارش خلاف واقع و بازداشت غیرقانونی شکایت کردم.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه دادسرای کارکنان دولت در راستای اخذ شهادت شهود، به شیراز نیابت داد و نامه رسیدگی به این پرونده را به دادستانی شیراز ارسال کرد، افزود: دادستانی شیراز هم نامه را در راستای اخذ شهادت شهود پرونده به شعبه 8 بازپرسی شیراز ارجاع داد و من به همراه شاهدان ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 27 آذرماه در محل دادگاه حاضر شدیم، اما تا پیش از ظهر اجازه ورود نیافتیم‌.
 
زارعی افزود: ساعت 12 ظهر توانستیم وارد شعبه شویم و در حین رسیدگی به شکایتم بودیم که ناگهان بدلیل شکایت جدید همان قاضی این‌بار از موضع شخصی، بنده را دستگیر و به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی شیراز منتقل کردند!

وی در ادامه افزود: برای این اتهام جدید نیز 40 میلیون تومان وثیقه صادر شد و با وجود اعلام تأمین وثیقه، قاضی وثیقه ما را نادیده گرفته و نامه زندان را صادر کرد!

زارعی بر حضور 2 وکیل همراه خود در جلسه مذکور و اعلام وجود وثیقه تأکید کرد و افزود: قاضی به سرباز دستور داد که همگی را بیرون کنید و خارج از ساعت اداری نامه زندان را برای من زدند، علی‌رغم اینکه وثیقه آماده بود.

وی اظهار کرد: دوستان و همکاران من حدود ساعت سه‌ونیم بعدازظهر مطابق تودیع وثیقه، نامه آزادی را از قاضی کشیک گرفتند،‌ اما زندان از آزادی اینجانب به دلائل نامعلومی سر باز زد و در نهایت بعد از پیگیرهای فروان، ساعت یک بامداد نیمه‌شب بدون دسترسی به هیچ امکانات ارتباطی و مالی (حتی در حد هزینه برگشت به محل سکونت)، از زندان عادل‌آباد شیراز آزادم کردند.

این وکیل پایه یک دادگستری در شیراز با تأکید بر روحیات انقلابی رئیس‌کل دادگستری فارس، خواستار برخورد قاطع القاصی‌مهر با معدود قضاتی شد که برخلاف رویه قضایی با وکلا برخورد می‌کنند.
,
, شیرازه, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه