اخبار داغ

فقدان نقدینگی بلای جان واحد های تولیدی در مهران/ بازارهای فروش محصولات در عراق فراهم شود

فقدان نقدینگی بلای جان واحد های تولیدی در مهران/ بازارهای فروش محصولات در عراق فراهم شود
فقدان نقدینگی و سرمایه در گردش مشکلی است که گریبانگیر واحدهای تولیدی در شهرستان مهران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، اگر چه می توان گفت که اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش شرایط فعلی اقتصاد ایران و می تواند زخم اقتصاد را التیام ببخشد اما نبود نقدینگی بین تولید کنند یک مشکل دیگر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سیاست اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه اقتصادی قرار گرفته و  از آن به عنوان یک اصل مهم و نیاز حیاتی یاد شده است.

,

با این وجود بی توجهی به این مهم می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای اقتصاد به وجود بیاورد که مشکلات آن به عرصه مختلف نیز کشیده خواهد شد.

,

تبعات بی توجهی به اقتصاد مقاومتی در شهرستان مهران امروز گریبان بسیاری از واحد های تولیدی را گرفته به صورتی که بسیاری از آنان را با کمبود نقدینگی مواجه کرده است.

,

طی سال های اخیر که تحریم های شدید اقتصادی علیه کشور ما اعمال شده تنها راه مقابله با آن استفاده از توان داخلی، ظرفیت ها و دانش بومی از سوی مسئولان اجرایی کشور است.

,

مقام معظم رهبری سالهاست که در سخنرانی های خود بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی برای عبور از تحریم ها تاکید دارند، اما با بررسی های ساده می توانیم ببینیم که راهکارهای عملی اقتصاد مقاومتی آنچنان که باید از سوی دولتمردان مورد توجه نبوده است، از این رو توجه به صنایع تولیدی می تواند به عنوان یک بخش مهم در اقتصاد بسیاری از نیازهای کشور را برطرف کند.

,

شرکت تولید کننده پلی اتیلن یکی از صنایع تولیدی فعال در شهرستان مهران است که اگر توسط مسئولین حمایت نشود در راه تولید نمی تواند در تحقق امر اقتصاد مقاومتی به خوبی عمل کند.

,

مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی در مهران

, مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی در مهران, مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی در مهران,

دوستمحمدی مدیر عامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: این کارخانه بیش از 13 سال است که فعالیت میکند و حتی تولیدات استاندارد آن شامل لوله های 16 تا 250 اینچ می باشد.

,

وی افزود: این کارخانه را می تواند از کارخانه های دارای استاندارد ملی و جهانی برشمرد که حتی تولیداتش امکان صدور به خارج از کشور دارد.

,

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: نبود نقدینگی از جمله مشکلاتی است که طی سالهای اخیر به ما فشار می آورد.

,

وی نبود بازاریاب برای صادرات محصولات را از دیگر مشکلات کارخانه عنوان کرد که می تواند در فعالیت آن تاثیر مهم داشته باشد.

,

مدیر عامل شرکت تولید پوشال نیز با اشاره به مشکلات موجود گفت: مسئولین شهرستان و استان تا کنون وعده های حمایتی بسیاری به ما داده اند، اما این وعده ها به محض خروج آنها از درب کارخانه به دست فراموشی سپرده شد و وعده های آنان فقط در حد یک حرف باقی ماند.

,

همایون عبدی افزود: از 4 ماه پیش تا کنون منتظر 250 میلیون وام برای توسعه این کارخانه هستیم اما فعلا کار برخی مسایل و مشکلات پیش پا افتاده مانع تولید ما شده است.

,

, ,

وی یکی از مشکلات این کارخانه را جلوگیری از ورود کامیونهای عراقی برای حمل بار محصولات این کارخانه عنوان کرد و گفت: مدیر قبلی گمرک از ورود کامینونها برای حمل محصولات این کارخانه جلوگیری میکرد اما امیدواریم با وجود مدیریت جدید این مشکل مرتفع شود.

,

در کنار این کارخانه سایر تولید کننده ها از جمله کارخانه تولید شلنگ نیز نبود نقدینگی و بازیاریابی را از مشکلات خود اعلام میکند میرعامل آن میگوید : نبود بازاریابی فعال برای صادرات از مشکلات ما می باشد.

,

وی افزود: افزایش چند برابری مواد اولیه نیز از دیگر مشکلاتی است که دولت باید در این زمینه به ما کمک کند.

,

فرزاد مرادی رییس اداره صنعت معدن و تجارت مهران نیز در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: 54 واحد تولیدی در شهرستان مهران وجود دارد که 43 واحد فعال و 11 واحد دیگر غیر فعال است.

,

وی افزود: این تعداد واحد تولیدی فعال برای 221 نفر اشتغالزایی فراهم کرده است و برخی از آنها محصولاتشان را به عراق صادر می کنند.

,

نیاز دسترسی محصولات به بازارهای فروش در عراق

, نیاز دسترسی محصولات به بازارهای فروش در عراق, نیاز دسترسی محصولات به بازارهای فروش در عراق,

رییس اداره صنعت معدن و تجارت مهران به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی نیز اشاره می کند و می گوید: عدم دسترسی به بازارهای فروش یکی از مشکلاتی است که ناشی از عدم استفاده از بازاریاب می باشد که با وجود نزدیکی به عراق نیاز به تبلیغات گسترده در این مورد است.

,

مرادی قطعی برق برخی واحد های تولیدی را از دیگر مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: قطعی مکرر برق به برخی از واحد های تولیدی لطماتی را میزند به این صورت که واحدی در حال تولید محصول است اما به ناگاه برق آن قطع میشود که باعث میشود آن محصول عملا ناقص و غیرقابل استفاده شود.

,

وی عدم دسترسی به کارگران ماهر را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: برخی واحد های تولیدی به کارگر ماهر نیازمندند اما نداشتن کارگر ماهر خود باعث مشکلاتی برای آنان می شود.

,

رییس اداره صنعت معدن و تجارت مهران راهکارهای این اداره برای واحدهای غیرفعال را چنین عنوان کرد:  در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی واحدهایی که غیر فعال هستند را به واحد تولیدی دیگر تبدیل می کنیم.

,

وی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده حداکثری اماکن واحدهای غیر فعال را به متقاضیان جدید واگذار خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه