اخبار داغ

وقتی بانوان هم در کمک به اقتصاد کشور شریک می شوند؛

اشتغال ۱۰۰ ایلامی در طرح قالی بافی و گلیم نقش برجسته + تصاویر

اشتغال ۱۰۰ ایلامی در طرح قالی بافی و گلیم نقش برجسته + تصاویر
"گلستان امامی" متولد 1343 در روستای پارده بخش چوار از توابع استان ایلام بوده که بیش از 28 سال است در زمینه گلیم نقش برجسته و بافت های مختلف فعالیت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، نیاز به کارآفرینی، دانش و نوآوری به خوبی در سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبری، تصریح شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این در حالی است که هم اکنون کشور ما با نرخ بالایی از بیکاری، بویژه در میان فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی از سویی و نرخ پایین بهره‌وری نیروی کار از سوی دیگر روبرو بوده اما هستند نیروهای فعال و مبتکری که با لبیک به ندای رهبری و با تکیه بر داشته های تجربی و ظرفیت های بومی در پی ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستند.توجه به کار آفرینی و حوزه های زیر مجموعه آن می تواند نسخه ای شفا بخش برای شکوفایی اوضاع اقتصادی کشورمان باشد.

,

یکی از زیرمجموعه های مهم این حوزه ، توجه به مشاغل خانگی و کار آفرینی‌های خانگی است.

,

برهمین اساس به سراغ یکی از بانوان پرچمدار کارآفرینی خانگی در استان رفتیم تا از چند و چون کار این بانوی تحصیلکرده بیشتر بدانیم.

,

"گلستان امامی" متولد 1343 در روستای پارده بخش چوار از توابع استان ایلام بوده که بیش از 28 سال است در زمینه گلیم نقش برجسته و بافت های مختلف فعالیت دارد هم اکنون نیز ترم سوم رشته امورفرهنگی در دانشگاه علمی کاربردی ایلام می باشد.

,

این صنعتگر در این گفتگو ضمن تشریح فعالیت های خود در زمینه کارآفرینی، شروع و ادامه کار خود را اینگونه برای مخاطبین ایلام رصد بیان کرد.

,

از سال 79 به عنوان بافنده و صنعتگر به صورت حرفه ای به حوزه صنایع دستی ورود کردم و در همان سال در روستای پارده کارگاهی را تآسیس کردم.

,

چند سالی را در زادگاهم به کار بافندگی مشغول بودم اما چون در روستا شغل اصلی مردم دامداری و کشاورزی بود وقتی برای کار بافندگی نمی ماند از این رو در سال 82 با تشکیل تعاونی متشکل از 30 نفر در شهر ایلام به ادامه فعالیت مشغول شدم .

,

, ,

در سال 89 با تاسیس آموزشگاهی در شهر ایلام و روستاهای اطراف به آموزش این هنر در بین زنان و دختران علاقمند پرداختم که تاکنون بیش از 800  هنر جو در این صنعت آموزش داده ام.

,

در حال حاضر نیز مجوز آموزش قالی‌بافی و گلیم نقش برجسته از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان را دارم و در قالب تعاونی، برای بیش از 30 نفر بصورت مستقیم و 71 نفر نیز به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته ام.

,

تاکنون  بیش از 70 بار در نمایشگاه‌های مختلف حضور داشته‌ام و بیش از 5 بار به‌عنوان تعاونی و کارآفرین برتر در استان معرفی و بیش از 150 مقام برتر استانی و کشوری نیز در این عرصه کسب نموده ام.

,

با وجود مشکلات اقتصادی همه باید تلاش کنیم

, با وجود مشکلات اقتصادی همه باید تلاش کنیم, با وجود مشکلات اقتصادی همه باید تلاش کنیم,

گلستان محمدی کارآفرین نمونه و برتر کشور با اهمیت خواندن موضوع اقتصاد بیان کرد: در عصر امروز و با وجود مشکلات اقتصادی همه افراد در جوامع مختلف برای کسب درآمد بیشتر تلاش می کنند. زنان نیز از این امر مستثنا نیستند، و زنان خانه دار هم  می توانند در زمینه های مختلف  و با توجه به نیاز موجود در بازار در منزل فعالیت کرده و درآمد داشته باشند.

,

این بانوی تلاشگر به استقبال خوب زنان روستایی از قالی بافی و بافندگی گلیم برجسته اشاره و بیان کرد: میزان استقبال زنان در روستاها خیلی خوب است چراکه هم بحث علاقه و هم بحث درآمدزایی وجود دارد و ما از زنان خانه‌دار می‌خواهیم با مراجعه به کارگاه‌های بافندگی در غنی‌سازی اوقات خود و مدیریت اقتصاد خانواده قدم مؤثری بردارند.

,

نبود بازار فروش تضمینی مشکل اساسی صنعتگران ایلامی

,

دانشجوی کارآفرین ایلامی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر فعالیت خود تصریح کرد: مشکلات اولیه ما در حوزه گلیم نقش برجسته  تهیه مواد اولیه و نداشتن کارگاه رنگ رزی در استان است که فعالان این عرصه را مجبور می کند برای خرید مواد اولیه به استان های هم جوار مراجعه کنند.

,

امامی اضافه کرد: نبود بازار فروش تضمینی محصولات تولیدی یکی دیگر از مشکلات بارز این حوزه صنعتی است، و همین امر باعث فروش نامناسب و قیمت هایی پایین تر از نرم این محصولات شده است و تنها محل فروش محصولات ما از طریق شرکت در نمایشگاه های استانی و کشور است.

,

این کارآفرین نمونه  یادآور شد: استان ایلام بخاطر بافت سنتی و بومی غنی که دارا است بسیار می تواند در حوزه گردشگری و فرهنگ بومی پیشرفت نماید و نمایشگاه های فرهنگی که در استان های مختلف برپا شده فرصتی بوده تا با معرفی سنت های قدیم استان و ارائه رسم و رسوم و فرهنگ ایلام این حوزه اصیل و با قدمت را به دیگران بشناسانیم.

,

, ,

حمایت از کارآفرینی تضمین کننده اقتصاد است

, حمایت از کارآفرینی تضمین کننده اقتصاد است, حمایت از کارآفرینی تضمین کننده اقتصاد است,
امامی در پایان با توصیه به بانوان خانه دار اظهار داشت: فرش های دست بافت مورد توجه ایرانیان و سایر کشورها قرار دارد و برای خرید آن ها هزینه بالایی پرداخت می کنند، بنابراین فروش این نوع فرش ها سود خوبی به همراه خواهد داشته و میتوان با یادگیری این مهارت، فرش هایی در سایزها و با نقش هایی مختلف تولید و با قیمت قابل توجهی به فروش رسانده و به اقتصاد خانواده کمک شود.
,

با توجه به تاکید جدی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی،  شایسته است مسئولان کشور با پرداختن به موضوع کارآفرینی و تدوین  برنامه‌ریزی‌های مدون و مستمر و با حمایت همه جانبه از کارآفرینان بومی از طریق تسهیلات و امکان سرمایه ­گذاری برای کسب و کار را در راستای رسیدن به اهداف کلان کشوری اقدام نمایند.

,

بدون شک توجه ویژه به این بخش مهم اقتصاد کشور را برای همیشه بیمه و تضمین خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه