اخبار داغ

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی:

بهره برداری از ۵ کیلومتر گذرگاه خونین غیرمنطقی است

بهره برداری از ۵ کیلومتر گذرگاه خونین غیرمنطقی است
جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان رضوی با اشاره به تکمیل و آماده سازی دوبانده شدن 5 کیلومتر از محور کاشمر به سه راهی شادمهر(گذرگاه خونین) بعد از پلیس راه کاشمر اظهار کرد: بهره برداری از این قسمت از جاده به لحاظ کارشناسی پلیس راه، اقدامی غیرمنطقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان رضوی که روز گذشته به منظور بررسی افزایش آمار تصادفات درمحورهای ارتباطی شهرستان کاشمر  و ارائه راهکار به کاشمر سفر کرده بود در نشست شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان گفت: افزایش 225 درصدی تلفات جاده ای طی 9 ماه ابتدای سال در کاشمر یک تلنگر جدی برای مسئولان در این شهرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

سرهنگ احسان بخش با تأکید بر رفع نواقص در جاده ها و استفاده از مسیرنما با زمینه شبرنگ افزود: ایمن سازی و مدیریت سرعت در محورهای اصلی و فرعی باید مدنظر قرار گیرد چرا که بر اساس آمار، عمده حوادث کاشمر در محورهای فرعی اتفاق افتاده است.

,

وی با بیان این که برخی از شهرستان های استان با انجام اقدامات پیشگیرانه، عملکرد خوبی در کاهش تصادفات و تلفات جانی داشتند یادآور شد: ضرورت دارد با بررسی موضوع، از اقدامات و فعالیت های این شهرستان ها الگوبرداری شود.

,

جانشین فرمانده پلیس راه استان با بیان این که باید به دنبال بهانه برای کاهش سرعت در جاده ها باشیم یادآور شد: جاده کاشمر به فیض آباد اگرچه جزو راه های فرعی درجه 2 است اما با توجه به میزان بالای تردد، سرعت در این محور بسیار بالاست.

,

وی همچنین با اشاره به تکمیل و آماده سازی دوبانده شدن  5 کیلومتر از محور کاشمر به سه راهی شادمهر(گذرگاه خونین ) بعد از پلیس راه کاشمر اظهار کرد: بهره برداری از این قسمت از جاده به لحاظ کارشناسی پلیس راه، اقدامی غیرمنطقی است، چرا که باید استفاده از این قطعه همزمان با بهره برداری از قطعه اول قبل از پلیس راه باشد بنابر این اصرار مسئولان شهرستان برای افتتاح آن منطقی نیست.

,

 احسان بخش ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن این قطعه در وسط محور امکان بهره برداری از آن تا تکمیل قطعه اول محور وجود ندارد چرا که نمی شود سرعت را از 80 کیلومتر به 110 کیلومتر افزایش و بعد از مسافت 5 کیلومتر مجدد آن را به 80 کیلومتر کاهش داد.

,

وی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات شورای ترافیک شهرستان خاطر نشان کرد: این که شهردار کاشمر در پاسخ به رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در این شهر با وجود حضور در جلسه قبلی، می گوید هیچ کدام از مصوبات را اجرا نمی کند، درست نیست.

,

وی با بیان این که اگر شهرداری در زمینه اجرای مصوبات محدودیت و مشکل اعتباری و نقدینگی دارد باید قبل از مصوب شدن طرح  اعلام کند افزود: در صورتی که مصوبات این شورا قابلیت اجرایی ندارد نیازی به برگزاری جلسه نیست چرا که احترام به مصوبات حرف اول را می زند و زمانی که مصوبات از سوی فرماندار ابلاغ می‌شود، دستگاه‌های ذی‌ربط موظف به اجرای آن هستند.

,

 

,

 نظر کارشناسی پلیس راه را قبول داریم 

,  , نظر کارشناسی پلیس راه را قبول داریم,  ,

فرماندار کاشمر هم با بیان این که در تمامی نشست ها و جلسات بر این مهم تأکید داشتم که مسئولان دستگاه ها حضور فعال در جلسات داشته باشند و تعهداتی را که به آن ها تکلیف می شود بپذیرند گفت: فرهنگ سازی و ارتقای آن نیازمند مشارکت همگانی است و نصب سرعتکاه روش منطقی برای کاهش تصادفات نیست.

,

نبی پور با اشاره به این که زیرساخت های جاده ای در این شهرستان قابل دفاع نیست افزود: متأسفانه در حوزه ایمن سازی در جاده های کاشمر با وجود میزان بالای ترافیک کاری انجام نشده است.

,

وی با بیان این که در خصوص بهره برداری از باند دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر به طول 5 کیلومتر، نظر کارشناسی پلیس راه را قبول داریم یادآور شد: پیمانکار برای اجرای آسفالت قطعه اول این محور انتخاب شده که امیدواریم با توجه به تخصیص بودجه لازم، عملیات اجرایی با سرعت بیشتری انجام شود و به زودی شاهد بهره برداری از این دو قطعه باشیم.

,

 

,

جان باختن 36 نفر براثر تصادف

, جان باختن 36 نفر براثر تصادف,

سرهنگ باقری با اشاره به جان باختن 36 نفر و مجروح شدن 1058 نفر بر اثر تصادف در این شهرستان افزود: از این تعداد 23 نفر در جاده های برون شهری و 13 نفر در تصادفات درون شهری فوت شدند بنابر این ضرورت دارد برای ارتقا و گسترش فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دستگاه های فرهنگی ورود کنند.

,

فرمانده انتظامی کاشمر همچنین با اشاره به اظهارات  شهردار کاشمرکه چون اعتبار نیست، مصوبه نکنیم یادآور شد: در شورای ترافیک کاشمر، شخص شهردار است  که اگر خواسته باشد مصوبه‌ای اجرا می‌شود در غیر این صورت اجرا نمی‌شود، بنابراین برگزاری جلسات به این شیوه فایده‌ای ندارد.

,

 

,

از ابتدای امسال تاکنون مبلغی از محل جرایم به شهرداری پرداخت نشده است

, از ابتدای امسال تاکنون مبلغی از محل جرایم به شهرداری پرداخت نشده است,

شهردار کاشمر نیز با اشاره به این که طی دو هفته آینده چراغ راهنمایی در چهارراه  منتظری خیابان بهبودی نصب و راه اندازی می شود گفت: تا پایان سال نیز بر اساس اولویت یکی از چهارراه های کاشمر به سیستم چراغ هوشمند مجهز خواهد شد.

,

سلیمانی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون مبلغی از محل جرایم به شهرداری پرداخت نشده افزود: با وجود تخصیص نیافتن اعتبار، از ابتدای سال دو برابر اعتباری که قرار است به شهرداری پرداخت شود برای اجرای مصوبات شورای ترافیک هزینه کردیم.

,

وی با تأکید بر این که برای نصب دوربین در ورودی شهر کاشمر 100 میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: نقدینگی شهرداری برای اجرای تمام مصوبات کافی نیست لذا اجرای مصوباتی که نیاز به وجه نقد داشته باشد مقدور نیست.

,

شهردار کاشمر به ادعای رئیس پلیس راهور کاشمر مبنی بر این که اجرا نشدن مصوبات باعث افزایش تصادفات درون شهری شده است عکس العمل نشان داد و خاطر نشان کرد: این حرف را قبول ندارم چرا که از 107 مورد مصوبه شورا برای کاهش ترافیک، 86 مورد آن اجرا شده است به طوری که از زمان حضورم تعداد سرعتگیرها در کاشمر 600 درصد افزایش یافته است.

,

وی با اذعان به این که تخصیص اعتباری از محل جرایم نداشتیم، بهتر است مصوبه ای انجام نشود اظهار کرد: تصادفاتی که به وقوع پیوسته هیچ ربطی به اجرا نشدن مصوبات ندارد و در این زمینه آمادگی دارم تحلیل آن را انجام دهم.

,

 

,

انتقاد رئیس پلیس راهور کاشمر از اجرا نشدن مصوبات شورای ترافیک در زمان تعیین شده

, انتقاد رئیس پلیس راهور کاشمر از اجرا نشدن مصوبات شورای ترافیک در زمان تعیین شده,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کاشمر با انتقاد از اجرا نشدن مصوبات این شورا در زمان تعیین شده گفت: بررسی ها نشان می دهد نیمی از حوادثی که در 9 ماه ابتدای امسال در کاشمر اتفاق افتاده است به دلیل اجرا نشدن مصوبات بوده است.

,

سرگرد شیرزاد با بیان این که روند مصوباتی هم که در حال اجراست بسیار کند است و باید برای جلوگیری از حوادث در اجرای آن تسریع شود افزود: مسدود کردن دوربرگردان غیر ایمن در بولوار جانبازان و بولوار ولیعصر از مواردی است که طی دو سال گذشته گزارش آن به استان ارسال‌شده، اما در این خصوص اقدامی انجام نشده است.

,

 

,

رشد 225 درصدی آمار فوتی تصادفات جاده ای کاشمر

, رشد 225 درصدی آمار فوتی تصادفات جاده ای کاشمر ,

فرمانده پلیس‌راه کاشمر هم از افزایش 23 درصدی تصادفات جرحی و فوتی در 9 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار فوتی ها در تصادفات جاده ای کاشمر 225 درصد رشد داشته است به طوری که بر اساس آمار پزشکی قانونی تعداد جان باختگان جاده ای در سال گذشته از 9 نفر به 23 نفر طی امسال افزایش‌یافته است.

,

سرگرد نوری با بیان این که در این مدت 266 فقره تصادف اتفاق افتاده است که از این تعداد 143 فقره مربوط به تصادفات موتورسیکلت بوده است، خاطر نشان کرد: 69 فقره تصادفات در جاده های اصلی و 197 فقره در جاده های روستایی و فرعی اتفاق افتاده است. 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه