اخبار داغ

عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

شرایط ایران شکننده نیست / تاخیر وزارت کشور در اصلاح قانون انتخابات نابخشودنی است

شرایط ایران شکننده نیست / تاخیر وزارت کشور در اصلاح قانون انتخابات نابخشودنی است
عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات اقتصادی امروز کشور قابل اجتناب بوده است و ما می توانستیم با درایت و مدیریت صحیح و پرهیز از عوام فریبی با این دست قوانین خوبی که در مجلس ما تصویب شده بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی میر سلیم در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار “راه آرمان” با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور؛ اظهار کرد: اینکه ما بخواهیم ادعا کنیم وضعیت اقتصادی کشور بدون نقص و اشکال است ادعای درستی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

 

,

عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کشور ما از نظر مسائل اقتصادی مشکلاتی دارد که در طول سال های اخیر شاهد نمود و بروز برخی از این مشکلات بودیم که آثار اصلی آن نیز بر مردم گذاشته شده است.

,

 

,

مدیریت صحیح و پرهیز از عوام فریبی راه حل مشکلات اقتصادی است

, مدیریت صحیح و پرهیز از عوام فریبی راه حل مشکلات اقتصادی است,

میرسلیم در ادامه با طرح دو سوال مبنی بر اینکه آیا مشکلات اقتصادی قابل اجتناب بوده است و یا قابل چاره جویی است؛ عنوان کرد: به نظر من این مشکلات قابل اجتناب بوده است و ما می توانستیم با درایت و مدیریت صحیح و پرهیز از عوام فریبی با این دست قوانین خوبی که در مجلس ما تصویب شده بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.

,

 

,

وی ادامه داد: یکی از این قوانین، قانون هدفمند کردن یارانه ها بوده است که این قانون به درستی اجرا نشد و فقط یک بخش ساده و عوام فریبانه آن به اجرا گذاشته شد؛ یعنی بخش پرداخت یارانه نقدی بین مردم که آن هم درست اجرا نشد در حالی از همین یارانه نقدی برای اصلاح وضع کشور، استفاده بهتری می توانستیم بکنیم.

,

 

,

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: کشور ایران از لحاظ امکانات در شرایطی نیست که کشور فقیری باشد بلکه به لحاظ معادن و اقلیم خدادای خود قابلیت های  بسیار خوبی دارد که اگر مدیریت صحیحی صورت بگیرد می توان تمام نیازهای کشور به جز برخی از نیازهای تخصصی که  آن ها هم از طریق همکاری کشورهای همسایه و دوست برطرف کرد.

,

 

,

شرایط ایران ذاتا شکننده نیست که دشمنان بتوانند با ایجاد مشکلات اقتصادی آن را به زانو در بیاورند

, شرایط ایران ذاتا شکننده نیست که دشمنان بتوانند با ایجاد مشکلات اقتصادی آن را به زانو در بیاورند,

میرسلیم تصریح کرد: شرایط ایران ذاتا شکننده نیست که دشمنان بتوانند با ایجاد مشکلات اقتصادی، آن را به زانو در بیاورند مگر اینکه خودمان وارد صحنه عمل نشویم؛ نسل متعهد امروز وارد صحنه شده و به دوام ارزش های انقلابی اعتقاد دارد و می تواند با معلومات، سواد و هوشیاری خود از پس این مشکلات بربیاید.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه برای تمام مشکلات اقتصادی کشور راه حل وجود دارد، گفت: رسیدن به این راه حل ها  نیازمند افرادی است که برای شرایط ویژه ای که در حال حاضر در کشور وجود دارد آماده باشند ؛ هر چند شرایط ما بحرانی نیست ولی باید قبول کرد که عادی هم نیست.

,

 

,

برخی با پرداختن به مسائل شخصی و گروهی از حل مشکلات کشور غافل شده اند

, برخی با پرداختن به مسائل شخصی و گروهی از حل مشکلات کشور غافل شده اند,

عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرایط پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در دوران جنگ تحمیلی با بیش از یک و نیم میلیون آوراه جنگی مواجه شدیم و برای حل مشکلات این آواره های جنگی کسانی باید دست به کار می شدند که صادقانه و فداکارانه درخدمت آن ها قرار گیرند و همین اتفاق هم افتاد.

,

 

,

میر سلیم با بیان اینکه پرداختن مسئولین به مسائل شخصی و گروهی مانع حل مشکلات کشور می شود، ادامه داد: در حال حاضر هم شرایط ویژه اقتصادی ما ایجاب می کند کسانی فداکاری کنند و وارد صحنه شوند یعنی با گرفتن مسئولیت در فکر چاره جویی برای حل مسائل کشور باشند و هر چه به عنوان مسائل شخصی و گروهی خودشان دارند فراموش کنند.

,

 

,

وی تشریح کرد: تنها راه دستیابی افراد دلسوز به مسئولیت ها؛مردم سالاری دینی است یعنی مردم افراد شایسته، عالم، با تجربه و فداکار را انتخاب کنند و بین نامزدهایی که به عنوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطرح می شوند کسانی را انتخاب کنند که بیشترین امتیاز را از نظر شایسته سالاری داشته باشند.

,

 

,

تاخیر وزارت کشور در اصلاح قانون انتخابات نابخشودنی است

, تاخیر وزارت کشور در اصلاح قانون انتخابات نابخشودنی است,

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: برای این منظور باید اصلاحاتی در قانون انتخابات صورت گیرد چرا که سیاست هایی در قانون انتخابات حاکم است که دو سال پیش طبق ابلاغ مقام معظم رهبری باید اصلاح می شدند ولی متاسفانه بر مبنای این سیاست ها هنوز اصلاح قانونی صورت نگرفته است و وزارت کشور در این زمینه تاخیر دارد که تاخیر آن نابخشودنی است .

,

 

,

میرسلیم در پایان مطرح کرد: البته مجلس و شورای نگهبان نیز باید مدعی و پیگیر این قضیه باشند و این سه نهاد مهم برای اصلاح قانون انتخابات مسئولیت دارند تا این مردم سالاری ما به انتخاب افرادی که دارای شایستگی لازم برای اداره امورکشور هستند و می توانند در شرایط سخت از خود بگذرند و به مردم بیاندیشند و خود را در خدمت آن ها قرار دهند منتج شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه