اخبار داغ

اظهارنظر۳عضو غایب شورای اسدآباد در خصوص انتخاب شهردار:

ما سه نفر در مرخصی‌هستیم!/ گزینه ما، سرپرست فعلی شهرداری است

ما سه نفر در مرخصی‌هستیم!/ گزینه ما، سرپرست فعلی شهرداری است
اعضای شورای شهر اسدآباد بعد از ۳۸ روز با برگزاری سه جلسه برای انتخاب شهردار هنوز موفق به معرفی گزینه مناسب برای شهرداری نشده‌اند که یکی از دلایل مهم آن، به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضا به علت غیبت سه عضو دیگر در جلسه مورد نظر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، بعد از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و کنار رفتن کاظم سعیدی، شهردار سابق اسدآباد، 38 روز از خدمت احمدعلی رضایی به عنوان سرپرست شهرداری این شهر می‌گذرد و اعضای شورای شهر اسدآباد بعد از 38 روز با برگزاری سه جلسه برای انتخاب شهردار هنوز موفق به معرفی گزینه مناسب برای شهرداری نشده‌اند که یکی از دلالیل مهم آن به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضا در جلسه مورد نظر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

براساس گفته‌های رئیس شورای شهر اسدآباد چندین گزینه مدنظر اعضای شورا قرار گرفته که چهار نفر از اعضا بر روی یکی گزینه به توافق رسیده‌اند و روز موعد مقرر برگزاری چهارمین جلسه شورا با موضوع انتخاب شهردار بود که البته به حد نصاب نرسید و انتخاب شهردار منتفی شد، از این رو به سراغ  سه عضو غایب شورا رفته و موضوع را پیگیری کردیم.

,

حسین شیری یکی از افراد غایب در جلسه در گفت‌وگو با نافع اظهار کرد: با توجه به حق طبیعی خود برای مرخصی، اکنون در مرخصی هستم و برخی از اعضای شورا که در جلسه حضور پیدا می‌کنند، بیش از یک ماه از مرخصی خود استفاده کرده‌اند.

,

وی افزود: یکی از اعضای شورا دو ماه در جلسات شورا غایب بود و من آن زمان به عنوان رئیس شورا برکناری این فرد را انجام ندادم.

,

این عضو شورا با بیان اینکه رئیس شورا، رئیس امور هماهنگ‌کننده برگزاری جلسات بوده اما دادن مرخصی در اختیارات او نیست، گفت: براساس آئین نامه داخلی شورا، رئیس شورا در خصوص غیبت عضوی از شورا در زمانی که جلسه رسمیت دارد، می‌تواند جویای غیبت شده و موضوع به رأی گذاشته ‌شود که آیا موجه بوده است یا خیر؟

,

شیری با تأکید بر اینکه رئیس شورا حق مخالفت با مرخصی اعضای شورا را ندارد، گفت:‌ حدنصاب شورا منوط به حضور پنج عضو بوده، در غیر این صورت خلاف قانون است.

,

وی با بیان اینکه متأسفانه اعضای شورای ما به وظایف خود آشنایی ندارند،‌ افزود: بنده مرخصی کتبی نوشته‌ام و از حق خود استفاده می‌کنم در حالی موضوع را طور دیگر برای مردم وانمود کرده و اذهان عمومی را نسبت به ما خراب می‌کنند.

,

 وی با اشاره به موعد مقرر برای انتخاب شهردار گفت: اگر به هر دلیلی نتوانیم شهردار انتخاب کنیم، طبق قانون تا 6 ماه می توانیم سرپرست برای شهرداری اختیار کنیم و سرپرست فعلی شهرداری به مراتب قوی‌تر از گزینه‌ پیشنهادی دیگر اعضا است.

,

وی با انتقاد از عملکرد رئیس شورا در خصوص تعطیلی کمیسیون‌های فرهنگی،‌حقوقی و بودجه خاطرنشان کرد: در گذشته برای انتخاب شهردار همه اعضا تعامل داشتند و گزینه پیشنهادی را مورد بررسی قرار می‌دادند اما در حال حاضر به ما سه نفر حق مذاکره با گزینه شهرداری را نداده و به صورت امنیتی برخورد کردند.

,

وی به تهدید گزینه شهرداری منوط به مذاکره با ما،‌گفت: به او گفته شده که اگر با این اعضا صحبت کنی دیگر به تو رأی نخواهیم داد.

,

حسین رستمی یکی دیگر از اعضای شورای شهر اسدآباد در ادامه به مرخصی خود اشاره و بیان کرد: جلسه برگزاری انتخاب شهردار باید مورد موافقت همه اعضا بوده و مدارک و گزینه‌های تصدی شهردار توسط همه اعضای شورا بررسی شود. 

,

وی با بیان اینکه آقایان اگر نگران مردم هستند چرا جلسات دیگر شورا که مربوط به پیگیری امور مردم است را برگزار نمی‌کنند، گفت: به بهانه انتخاب شهردار مابقی جلسات کمیسیون‌ها تعطیل است.

,

رستمی ادامه داد: گزینه خاصی مدنظر ما نیست و ما فقط شهرداری باتجربه، بومی و مردمی می‌خواهیم و البته چنین گزینه‌ای هم وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه سرپرست فعلی شهرداری 3 سال و نیم دیگر تا موعد بازنشستگی زمان دارد،‌ خاطرنشان کرد: در بحث انتخاب شهردار اختلاف سلیقه وجود دارد و باید با مذاکره حل شود.

,

حمدالله مرادی، دیگر عضو غایب شورای شهر اسدآباد گفت: من هم براساس قانون از مرخصی استفاده کرده‌ام.

,

وی با بیان اینکه شورا به اقلیت اعضا بهایی نمی‌دهد، تصریح کرد: امروز کمیسیون‌های ما در شهرداری و شورا انتخابی است نه شورایی بلکه در دوره‌های گذشته از ظرفیت همه اعضا برای ریاست و اکمیسیون‌ها استفاده می‌شد اما اکنون  ما هیچ مسئوولیتی درکمیسیون‌ها نداریم.

,

مرادی به ایجاد اختلاف بین اعضای شورا از سوی عده‌ای اشاره و بیان کرد: ما هفت عضو شور حق داریم رزومه فرد مورد نظر برای شهرداری را بررسی کنیم اما در جلسه‌ای برگه‌ای را به ما به عنوان رزومه کاری گزینه مورد نظر نشان دادند بدون هیچ مشورت.

,

وی با بیان اینکه برای انتخاب شهردار پلیس‌بازی و مخفی‌کاری نداریم، گفت:‌ گزینه ما برای شهرداری،‌سرپرست فعلی شهرداری است که بعضا می‌گویند وی مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگی می‌شود و باید به عرض برسانم قانون ملاک اول و آخر است و طبق تحقیقات ما و بررسی که از تأمین اجتماعی انجام شده، آقای رضایی 26 سال سابقه دارد و تا پایان بازنشستگی سه الی چهار سال فرصت دارد.

,

مرادی در پاسخ به این سؤال که اگر اقای رضایی سرپرست فعلی شهرداری اسدآباد توانمند و کارآمد بود، چرا قبل از انتخاب سعیدی، شهرداری سابق برای این پست انتخاب نشد، گفت:  شهردار باید مصمم و قاطع باشد و ما قاطعیت سعیدی را بیشتر از آقای رضایی قبول داشتیم هرچند آن زمان، ‌ایشان هم تمایلی به شهردار شدن نداشتند. .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه