اخبار داغ

عضو تیم ملی یخ نوردی ایران در گفتگو با دانا

می‌توانستیم در روسیه قهرمان شویم/دیوار در حال بازسازی بود و نتوانستم تمرین کنم

می‌توانستیم در روسیه قهرمان شویم/دیوار در حال بازسازی بود و نتوانستم تمرین کنم
زینب موسوی عضو تیم ملی یخ نوردی ایران که در رقابت های جهانی روسیه به مقام نایب قهرمانی دست یافتند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا در ارتباط با عملکرد تیم ملی در این رقابت ها اظهار داشت: می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.
[

زینب موسوی عضو تیم ملی یخ نوردی ایران و نائب قهرمان رقابت های جهانی روسیه در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ارتباط با عملکرد تیم ملی در این رقابت ها اظهار داشت: می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم و در رقابت‌های جهانی یخ نوردی روسیه قهرمان شویم. من با اینکه تمرینات زیادی روی تمرکز و آمادگی ذهنی ام انجام داده بودم اما عملکرد انفرادی ام از دستم خارج شد و اجازه نداد همه آنچه که در توانم بود را پیاده کنم چون حتی تا سکوی قهرمانی جهان هم می توانستم بروم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عضو تیم ملی یخ نوردی ایران در ارتباط با تجارب کسب شده از این تورنمنت بین المللی خاطر نشان کرد: برای من یک شکست خوب در انفرادی بود زیرا تجربه کسب کردم تا برگردم و تمریناتم را برای جام جهانی جدی تر ادامه دهم. این را هم بگویم برای مسابقه تمرین منظم روی دیواره نداشتم زیرا دیواره در حال بازسازی بود و تمرینات من فقط بدنسازی، دو میدانی و آمادگی های ذهنی بود.

,


موسوی پیرامون کمبود تجهیزات تصریح کرد: از طرف دیگر تجهیزات حرفه ای هم که بخواهم با آن مسابقه بدهم نداشتم چون تجهیزاتم را دزدیده اند و در حین یکی از مسابقات که انتخابی تیم ملی روسیه بود و ما هم شرکت کردیم، از هم تیمی ام آقای صفدریان قرض گرفتم. خوب این اتفاق یک بعد روانی هم برای من و هم برای آقای محمدرضا صفدریان داشت زیرا باید تبرش را بلافاصله به من می رساند. در مسابقات اسم من و آقای صفدریان را با هم خوانده بودند و من این استرس را داشتم که الان تبر ندارم و باید زمان را مدیریت می کردیم.
عضو تیم ملی یخ نوردی ایران در مورد مشکلات خود در این مسابقات افزود: به این فکر کردم که اگر مسابقه همزمان شد از مسئول مسابقات تبر قرض بگیرم و صعودم را انجام دهم. خدا رو شکر با همه این اتفاقات عملکرد خوبی داشتیم اما خودم صد در صد راضی نیستم زیرا یک سری اتفاقات برای من قابل پیش بینی نبود. حمیدرضاصفدریان، محسن بهشتی‌راد و زینب موسوی هم  خیلی خوب، اصولی و علمی تمرین کرده بودند و هر کدام یک ارتش تک نفره بودیم. با توجه به شرایط اقلیمی کشور ما، خیلی نمی توانیم برای مسابقات یخ نوردی تمرینات تخصصی داشته باشیم. از طرف دیگر روسیه از امتیاز میزبانی خود استفاده کرد و از گیره هایی استفاده کرد که بچه های خودشان با آن راحت تر کار می کردند.

,
,
,


موسوی درباره عملکرد دیگر بانوی تیم ملی گفت: به جز من شبنم اسدی دیگر بانوی تیم ملی بود و عملکرد خوبی داشت. بچه هایمان آماده اند و در آینده موفقیت های بیشتری بدست می آورند. شاید یکی از دلایلی که ما نتوانستیم خوب عمل کنم این بود که قوانین کمباین را نمی دانستیم و سوال داشتیم که امتیازات چگونه با هم جمع می شود. ما هم باید در رشته لید صعود می کردیم و هم سرعت و بعد نتایج این ها با هم ادغام می شد.
عضو تیم ملی یخ نوردی ایران در خصوص تصور خود از مسابقات تاکید کرد: ما فکر می کردیم که به فینال می رویم و بعد فهمیدیم حذف شدیم و همین باعث شد من بسیاری از امتیازات رشته سرعتم را از دست بدهم. این ندانستن قوانین به ما لطمه زد. همه اتفاقات دست به دست هم داد، یعنی بازسازی دیوار تمرین ما، ندانستن قوانین و دزدیدن تجهیزاتم به من لطمه زد.

,
,
,


موسوی در پایان در ارتباط با عملکرد فدراسیون عنوان کرد: عملکرد فدراسیون در مجموع خوب بوده است و همه ما از جان در روسیه مایه گذاشتیم. ما به صورت انفرادی سطح قهرمانی رسیدیم اما برای نسل بعد بهتر است مربیان تخصصی بیاروند که مثل ما چندین سال درگیر آموزش و تجهیزات نباشند. فدراسیون به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی جایگزینی تجهیزاتی که از دست دادم را ندارد یعنی هنوز حرفی به من نزده اند و خودم باید تجهیزاتم را تهیه کنم. موضوع روانشناسی در ورزش بسیار مهم است و از همه ورزشکاران می خواهم مباحث روانشناسی را جدی بگیرند زیرا به اندازه آمادگی فیزیکی اهمیت دارد.

,
,

آرمان صالحی

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه