اخبار داغ

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

بودجه قرآنی سال 98 تنها یک قرارداد کوچک در وزارت نفت و راه است/ اهتمام به قرآن در بین مسؤولان کم است

بودجه قرآنی سال 98 تنها یک قرارداد کوچک در وزارت نفت و راه است/ اهتمام به قرآن در بین مسؤولان کم است
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه جامعه قرآنی باید مطالبه‌گر و دنبال حق خود باشد گفت: 300 میلیارد تومان بودجه قرآنی در سال 98 تنها یک قرارداد کوچک در وزارت نفت و راه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مهدی قره‌شیخ‌لو ظهر امروز در مجمع قرآنیان با هدف تبیین افتخارات گذشته و چشم‌انداز آینده در دانشگاه فرهنگیان بابلسر اظهار کرد: در سفرهای استانی بودجه مشکل اساسی است که از سوی متولیان قرآنی بیان می‌شود.

وی تصریح کرد: در قبل انقلاب فعالیت‌های قرآنی کم رنگ بوده و انتظاری از آن نظام نبود اما بعد از انقلاب از موفق‌ترین حوزه‌ها در بخش قرآن بوده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: در طول چهل سال انقلاب اسلامی 183 رتبه جهانی در موضوع قرآنی داشته‌ایم که در هیچ کشوری به ثبت نرسیده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در حوزه قرآن باید تلاش کنیم تا شاخص‌ها ارتقاء پیدا کند، افزود: تعدد ساختارهای مختلف در کشور آسیب‌زاست و هر نهادی مسیر خودش را طی می‌کند.

قره‌شیخ‌لو خواستار مدیریت ساختار واحد و متمرکز شدن اقدامات در حوزه فعالیت‌های قرآنی شد و گفت: 80 هزار مربی قرآن تربیت کردیم و فعالان قرآنی در حوزه اخلاق باید الگو و اسوه باشند.

وی ادامه داد: فضای قرآنی باید پاک و بی‌آلایش باشد و حفظ شان و جایگاه یک نیروی قرآنی امری اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اعزام قاریان قرآن به مناطق محروم را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: برنامه‌ها باید به روز باشد و مردم انتظار دارند قرآن برایشان تبیین شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌ها باید مطابق با نیاز روز جامعه باشد، تصریح کرد: فعالان قرآنی در این بخش مسؤولیت اثرگذاری در بین مردم را دارند.

قره‌شیخ‌لو ادامه داد: در حوزه امکانات و پشتیبانی فقط شعارها را می‌شنویم و تنها فردی که اهتمام جدی به فعالیت قرآنی دارد فقط شخص مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جامعه قرآنی باید مطالبه‌گر و دنبال حق خود باشد و برخی فسادها به اسم قرآن صورت می گیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: اهتمام به قرآن در بین مسؤولان کم است و فقط شعار می‌شنویم و باید برخی مسؤولان دیدگاه خود را نسبت به قرآن تغییر دهند.

این مسؤول به بودجه 480 میلیارد تومانی در لایحه بودجه 98 اشاره کرد و گفت: کل بودجه قرآنی در بودجه 98، 300 میلیارد تومان تعیین شد که مشخص نیست چقدر از این میزان اختصاص می‌یابد.

قره‌شیخ‌لو با انتقاد از انحراف بودجه‌های قرآنی، اظهار کرد: بیشتر بودجه‌های قرآنی تنها به موسسات خاص هدایت می‌شود و این با اصول و مبانی قرآن کریم مطابقت ندارد.

وی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که حساب و کتاب و انحراف در بودجه قرآنی وجود دارد و برخی حتی به بودجه قرآنی هم رحم نمی‌کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: 300 میلیارد تومان بودجه قرآنی در سال 98 تنها یک قرارداد کوچک در وزارت نفت و راه است.

قره‌شیخ‌لو گفت: پول‌های زیادی در کشور به اسم قرآن هزینه می‌شود و باید شفاف‌سازی صورت گیرد.

*مقاومت برگرفته از فرهنگ قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز به اهمیت موضوع ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: پرچم احیاء دین هزینه‌های سنگینی دارد.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری با اشاره به اینکه در استان بیش از 9 هزار کادر متخصص قرآنی و هزار موسسه قرآنی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: تاریخ تحلیلی اسلام را باید به دقت مطالعه کنیم تا بتوانیم تحلیل درستی از شرایط امروز جامعه اسلامی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حتی در دوران نبی مکرم اسلام تحریم و مشکلات اقتصادی وجود داشت که باید با مقاومت و ایستادگی از این مشکلات عبور کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: پرچم احیای دین هزینه‌های سنگینی دارد که هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم هزینه‌های سنگین این انقلاب هستند.

این مسؤول مقاومت و پایداری را برگرفته از فرهنگ قرآنی دانست و تاکید کرد: یک روز جنگ در پشت مرزهای ایران اسلامی بود اما امروز با تدابیر رهبری و جانفشانی رزمندگان اسلام جنگ در بلندی‌های جولان و پشت مرزهای رژیم صهیونیستی است.

شکریان‌امیری با انتقاد از برخی مواضع مسؤولان درباره فرهنگ مقاومت، تصریح کرد: موشک‌های دوربرد و بالستیک ایران اسلامی عامل اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره آینده جمهوری اسلامی، ادامه داد: انقلاب اسلامی قطعا مقدمه ظهور امام عصر (عج) است و مقام معظم رهبری فرمودند افول امریکا را خواهید دید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری و ایثارگری‌های رزمندگان جبهه مقاومت، این جبهه هر روز در منطقه دامنه نفوذ سیاسی و نظامی بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *مقاومت برگرفته از فرهنگ قرآنی است, *مقاومت برگرفته از فرهنگ قرآنی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه