اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

قرارداد مهم مسکن مهر با قرارگاه خاتم

قرارداد مهم مسکن مهر با قرارگاه خاتم
وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: قراردادهای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر با قرارگاه خاتم امضا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی مسائل مربوط به مسکن مهر پردیس اظهار کرد: هیچ شانی جز خدمتگزاری به مردم نداریم. اساس حرکت این است که بتوانیم تا سرحد امکان برای خانه‌دار کردن مردم تسهیل‌گری کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه وظیفه دولت تولید مسکن نیست افزود: دولت وظیفه دارد زمینه خانه‌دار کردن مردم را فراهم کند و این اطمینان را در درون حاکمیت ایجاد کند و جریان تولید مسکن پایدار انجام می‌شود.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا باید تناسب داشته باشد تصریح کرد: بحث مربوط به تامین مسکن اقشار کم درآمد بایستی بایستی با سیاست‌های مستمر پایش شود.
,
 
,
 
,
اسلامی با یادآوری اینکه مشکلات متنوعی در بحث مسکن مهر وجود داشت که در هفته اول حضورم آنها را شناسایی کردیم بیان کرد: برای همه پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر تصمیم‌گیری کرده‌ایم و اقدامات لازم در تسریع در روند تکمیل آنها در حال انجام است.
,
 
,
وی با اشاره به برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اظهار کرد: ایجاد شهرهای جدید از اوایل انقلاب در دستور کار بوده و مقرر بود حدود ۶۰ شهر جدید در کشور ساخته شود. ایجاد این شهرها کمک می‌کند تا دست‌اندازی به اراضی دولتی مهار شده و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان مجلس (موسوی) برای اعطای مجوزهای خاص جهت برخورد با پیمانکاران متخلف گفت: برای این کار نیاز به مجوز خاصی ندارد. پیمانکاران توسط کارفرما گرفتار شده و باید با نگاه مسلمانی هر دو طرف را ببینیم.
,
 
,
اسلامی با اشاره به اینکه به مردم اعلام می‌کنم با کفایت مسکن مهر را دنبال خواهیم کرد، تصریح کرد: قرارداد مترو پردیس، قرارداد درستی است که باید اجرا شود. از همین الان باید به این سمت برویم و نباید بارگذاری جمعیتی بیشتری در پردیس انجام شود.
,
 
,
وی همچنین در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه شهر پردیس، شهر اقماری با جمعیت حدود ۵۰ هزار واحد برای آن پیش‌بینی شده است، گفت: این در حالی بود که در طرح مسکن مهر بارگذاری بیشتری حدود ۸۰ هزار واحد در این شهر انجام شود.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر سعی کردیم مسائل را به طور دقیق شناسایی و راه‌حل‌هایی برای آنها پیدا کنیم تصریح کرد: تقویت مدیریت و حل و فصل مسائل پیمانکاران جزو راه حل‌هایی بوده که اجرایی شده است ضمن اینکه در بحث تکمیل تاسیسات زیربنایی قراردادهایی با قرارگاه خاتم امضا شده است.
,
 
,
اسلامی با بیان اینکه برای تامین واحدهای مسکونی ۲۵۰۰ متقاضی از ظرفیت‌های محدوده شهر پردیس استفاده می‌کنیم گفت: با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، بافت‌های فرسوده و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت آغاز شده است. با احتساب ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام تا پایان سال ۹۹، ۹۰۰ هزار مسکن در کشور ساخته خواهد شد.
,
 
,
وی همچنین درخصوص مباحث مربوط به افزایش وام گفت: به این دلیل با افزایش وام مخالفیم که این مسئله باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد. ما باید به توانمندسازی مردم برای خانه‌دار شدن آن هم با قیمت مناسب کمک کنیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه