اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای اصفهان مطرح شد؛

حماسه ۹ دی یک معجزه الهی بود/ ضرورت تشکیل ستاد بحران برای جاری شدن آب در زاینده رود

حماسه ۹ دی یک معجزه الهی بود/ ضرورت تشکیل ستاد بحران برای جاری شدن آب در زاینده رود
امام جمعه فولادشهر گفت: ممکن است در آینده فتنه ای نو با چهره ای ناشناخته مجدداً ظهور کند و با رنگ عوض کردن یا شعار عوض کردن ملت را به اشتباه بیاندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل صاحب نیوز؛ به نقل از صدای لنجان؛ حجت الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: در آیه ۲۹ سوره مبارکه انفال به صراحت آمده است، اگر پاک و پرهیزکار و باتقوا باشید خداوند به شما روشن بینی می دهد و بر بصیرت شما می افزاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صاحب نیوز, ؛ به نقل از , صدای لنجان, ؛ حجت الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: در آیه ۲۹ سوره مبارکه انفال به صراحت آمده است، اگر پاک و پرهیزکار و باتقوا باشید خداوند به شما روشن بینی می دهد و بر بصیرت شما می افزاید.,

وی افزود: قرآن کریم به موجب این آیه و آیه های دیگری صریحاً بین تقوا و پرهیزکاری از یک طرف و روشن بینی و بصیرت از طرف دیگر رابطه مستقیم قائل است، یعنی به هر اندازه آدمی پاک تر و پرهیزکارتر و بی غرض و مرض تر و در مقابل حقایق تسلیم تر باشد، نورافکن عقل و فکرش روشن تر و نافذتر است.

,

امام جمعه فولادشهر با تاکید براینکه عوامل زمینه ساز غفلت باید به جد بررسی و از آنها پرهیز شود، تشریح کرد: سهل انگاری و بی برنامگی، اعتماد به دشمن، بی مسؤولیتی، دست کم گرفتن دشمن و خوشبینی و خوشخیالی به دشمنان مقوله هایی است که به خودی خود غفلت و زمینه نفوذ و غلبه دشمن را فراهم می کند.

,

خطیب نماز جمعه فولادشهر تصریح کرد: اگر مدیران و خواص با درک واقعیتهاى جامعه به ‏ویژه مشکلات و گرفتاری هاى مردم، صادقانه و دلسوزانه و با نگاهى ملى نه شخصى و جناحى، عرصه خدمت به مردم به ‏ویژه طبقات ضعیف را عبادتى براى خویش باور داشته باشند، قطعاً دشمنان با هر حربه و یا تاکتیک و نقشه‏ اى بخواهند به گلوگاه هاى تصمیم‏ ساز و تصمیم ‏گیر، نفوذ و یا جامعه را با ناامنی هاى مختلف و فتنه ‏هاى مرموز مواجه سازند، هرگز موفق نخواهند شد.

,

وی یادآور شد: ملت ما توجه دارند که از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون خداوند ده ها شرّ و توطئه را از سر این انقلاب دفع کرده است که از جمله آنها می توان به توطئه گروهک ها، توطئه ۸سال جنگ، توطئه کودتاها، توطئه نفوذی ها، توطئه داعش، فتنه۷۸، فتنه۸۸  اشاره کرد و بدانیم که ناکام ماندن فتنه های دشمن همه تحقق سخن حق است چراکه در آیه ۵۴ سوره مبارکه آل عمران آمده است، وَمَکَروُا وَ مَکَرَاللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُالماکِرینَ.

,

سرافراز با تاکید براینکه باید مراقب نفوذ دشمن بود چراکه فتنه ها رنگ عوض می کنند، خاطرنشان کرد: ممکن است در آینده فتنه ای نو با چهره ای ناشناخته مجدداً ظهور کند و با رنگ عوض کردن یا شعار عوض کردن ملت را به اشتباه بیاندازد.

,

وی متذکر شد: البته مردم ایران ثابت کردند تاریخ اسلام و ایران را خوب خوانده‌اند و خوب هم عبرت گرفته‌اند و سند این حرف هم حماسه تاریخی و ماندگار ۹ دی سال ۸۸ است چراکه این روز تاریخی یکی از همان روزهایی بود که ملت یران احساس کردند در کربلا هستند و باید به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) پاسخ دهد.

,

خطیب نماز جمعه فولادشهر با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: ممکن است دشمن براى سال ۹۸ نقشه کشیده باشد و در چنین شرایط حساسی هشیاری نخبگان و هشیار کردن مردم نسبت به فتنه های جدید از وظایف ماست و فراموش نکنیم که فلسفه ۹ دی همواره باید مدنظر باشد.

,

حجت الاسلام سرافراز با توجه به ارتحال فقیه مجاهد آیت ‏الله سید محمودهاشمى شاهرودى اظهار کرد: وی استادى بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزارى با وفا در مهم‏ترین تشکیلات نظام جمهورى اسلامى، عضو مؤثرى در شوراى نگهبان و رئیس موفقى در مجمع تشخیص مصلحت بودند و آثار و برکات علمى بسیارى از خود بر جاى نهادند.

,

امام جمعه فولادشهر افزود: سه برادر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در عراق به شهادت رسیدند، اما هیچ‏گاه درباره آنان سخن نگفت و دنبال بهره ‏برداری از آنان نبود، افتخاراتی همانند شاگردی شهید صدر و اجازه اجتهاد از وی را داشت، اما هیچ‏گاه از آن نان نخورد و درصدد اثبات خود برنیامد.

,

وی با توجه به حادثه دلخراش سانحه کشته و مجروح شدن تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات متذکر شد: حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات که متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان نسبت به وجود نقص فنی اتوبوس رخ داده است و در این ماجرا تعداد۱۰ نفر کشته و بقیه هم مجروح شدند که در همین جا به خانواده های  داغدیده تسلیت می گوییم و طلب صبر می کنیم و برای درگذشتگان علو درجات و آرزوی سلامتی کامل برای مجروحان این حادثه داریم.

,

لزوم تشکیل ستاد بحران برای جاری شدن آب در زاینده رود

, لزوم تشکیل ستاد بحران برای جاری شدن آب در زاینده رود, لزوم تشکیل ستاد بحران برای جاری شدن آب در زاینده رود,

حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این که انسان های باتقوا و پرهیزکار در اعمال و کردار شناخته می شوند، اظهار کرد: مهم ترین عمل انسان های باتقوا تواضع و فروتنی آن هاست.

, حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این که انسان های باتقوا و پرهیزکار در اعمال و کردار شناخته می شوند، اظهار کرد: مهم ترین عمل انسان های باتقوا تواضع و فروتنی آن هاست.,

امام جمعه شهر اژیه با بیان حدیثی از حضرت علی علیه السلام که فرموده اند: «اشرف الخلائق التواضع والحلم و لین الجانب، شریف ترین اخلاق تواضع، بردباری و نرم خویی است»؛ گفت: عصبانیت های نابجا و بداخلاقی به هیچ وجه در شان شیعیان حضرت علی علیه السلام نیست.

,

وی با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی، به بیان گوشه ای از زندگی پُر بار ایشان در راه علم و اجتهاد و مبارزه با ظلم و ستم پرداخت.

,

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره حادثه اتوبوس دانشجویان و همدردی با خانواده ایشان، گفت: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی چنین مشکلاتی باشند.

,

وی با گرامی داشت سالروز فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی، تصریح کرد: مبارزه با بی سوادی و افزایش جمعیت باسواد یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هم اکنون برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش در مبحث آموزش افراد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال است.

,

امام جمعه شهر اژیه با اشاره به واقعه بزرگ نهم دی و حرکت عظیم مردم همیشه در صحنه در مقابل فتنه گران سال۸۸؛ افزود: واقعه نهم دی و فتنه ۸۸ دارای نکته های مهمی است که هیچ گاه نباید به دست فراموشی سپرده شود.

,

وی ادامه داد: فعالیت دشمن به روش های مختلف به منظور ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی،ماهیت دشمنان و دشمنی آن ها با اصل اسلام، حرکت ناصحیح برخی از خواص و نخبگان؛ همچنین حرکت حسینی مردم عزیز در پاسخ به هتاکی های دشمنان در روز ششم دی ماه روز عاشورای سال۸۸، از مهم ترین این نکات است.

,

وی خاطرنشان کرد: نهم دی دستاوردهای مهمی نیز به همراه داشت از جمله پیوند عمیق مردم و مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی و عاشورای حسینی و مدیریت و درایت رهبری در برخورد با فتنه گران داخلی و خارجی.

,

حجت الاسلام حجتی فرد گفت: مهم ترین دستور رهبری در شرایط فعلی مبارزه با نقاط ضعف اقتصادی است.

,

وی با تاکید بر مبارزه با مشکلات اقتصادی این منطقه، اظهار کرد: مدیریت صحیح در مبحث تخصیص بودجه لازم و تشکیل ستاد بحران برای حل شدن مشکل جاری شدن آب در زاینده رود و پرداخت حقوق ضایع شده حق آبه داران و کشاورزان و مردم همیشه در صحنه استان اصفهان به ویژه شرق اصفهان، باید اولویت اصلی مسئولان باشد.

,

فتنه سال 88 فراموش نمی شود

, فتنه سال 88 فراموش نمی شود, فتنه سال 88 فراموش نمی شود,

حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های این هفته نمازجمعه سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی این شهر اظهار کرد: سران فتنه سال 88 سال ها خودشان در رأس دولت و حکومت بودند و با ساز و کار انتخابات آشنا بودند و می دانستند تقلب در این عرصه ممکن نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب حتی 10 روز مهلت دادند تا نمایندگان فتنه گران بیایند و مداکشان را ارائه کنند اما دیدیم که نه تنها مدرکی نداشتند بلکه با وقاحت و خودخواهی تمام ماه ها کشور را دچار تنش و آشوب کردند.
حجت الاسلام دهقانی ضمن گرامیداشت 9 دی هفته بصیرت و میثاق با ولایت ادامه داد: دنیا دوستی سران فتنه و حامیان آنان کار را به جایی رساند که به بهانه تقلب هر آنچه می خواستند انجام دادند اما با بصیرت و وقت شناسی مردم دیندار و رهبر معظم انقلاب راه به جایی نبردند.
وی سخن گفتن از رفع حصر فتنه گران را سیاست تبلیغاتی عده ای در زمان انتخابات ها و جلب نظر برخی اقشار مردمی و آن طرف آبی ها برشمرد و گفت: خود غربی ها اعتراف کردند در حوادث سال 88 هزینه های زیادی کردند اما حامیان فتنه هنوز هم خودشان را به خواب زده اند و درکی از چرایی حماسه بزرگ و مردمی 9 دی ندارند.

,
,
,

خطیب جمعه سمیرم با تقدیر از اقدام های قوه قضاییه در محاکمه مفسدان اقتصادی خواستار محاکمه علنی فتنه گران برای روشن شدن ابعاد شوم آشوب های سال 88 و توطئه های پیچیده طرف های داخلی و خارجی در آن ایام شد.
وی تصریح کرد: شیطان و شیطان صفتان هیچ گاه آرام نمی گیرند و همواره برای سرنگونی انقلاب و نظام اسلامی توطئه و نقشه دارند اما بدانند تا رهبری آگاه و مردم با بصیرت در صحنه هستند آنان هم راه به جایی نخواهند برد حتی اگر مزدوران و نادان های داخلی همچون همیشه سنگشان را هم به سینه بزنند و به کج روی های خود ادامه دهند.
حجت الاسلام دهقانی افزود: سال 88 کار به جایی رسید که نصایح ولی امر مسلمین که گفتند مواظب باشید شروع با شما بود اما پایان کار دست شما نیست هم توجهی نشد و رمز فتنه و آشوب با عنوان تقلب ماه ها کشورمان را درگیر کرد.
حجت الاسلام دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگر خطبه ها اظهار کرد: سفر مخفیانه دونالد ترامپ به عراق مایه بدبختی و درماندگی آمریکایی هاست.
به گفته وی، آمریکا دیگر ژاندارم منطقه نیست و به اعتراف خودش هفت میلیارد دلار در عراق خرج کرده ولی مجبور است مخفیانه به عراق سفر کند و کاری هم از پیش نبرد.
وی خاطر نشان کرد: اینکه ریس جمهور آمریکا می گوید باید در عراق بمانیم دامی است که دشمن نادان خود به دست خودش پهن کرده است چرا که روز فرجام که فرا برسد عراقی ها به دست خودشان آنان را ذلیلانه از خاک کشورشان بیرون خواهند کرد.
خطیب جمعه سمیرم بیان داشت: برادران عراقی باید هوشیار باشند و بدانند طرف های غربی و آمریکا هیچ زمانی خیر و صلاح کسی را نمی خواهند و تنها به دنبال منافع خودشان با توسل به هر راه و روشی حتی توطئه و خونریزی هستند.
وی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: آن عالم جلیل القدر تا پایان عمر همراه ولایت و انقلاب بود و سه برادر وی نیز به دست رژیم صدام به شهادت رسیده بودند.
امام جمعه سمیرم همچنین جان باختن تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران را تسلیت گفت و افزود: حادثه همیشه بوده و هست اما مسئولان امر باید کاری کنند که رخ دادن این دست سوانح به حد اقل ممکن برسد.
وی نهضت سواد آموزی را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: بخش مهمی از رشد علمی و تحصیلاتی در جامعه ایران مربوط به همین نهضت عمومی در گوشه گوشه ایران اسلامی است.
خطیب جمعه سمیرم اظهار امیدواری کرد: با تلاش همگانی بزودی شاهد رفع کامل بی سوادی در همه نقاط کشورمان باشیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حضورمردم در9دی توطئه های فتنه انگیزان را خنثی کرد

, حضورمردم در9دی توطئه های فتنه انگیزان را خنثی کرد, حضورمردم در9دی توطئه های فتنه انگیزان را خنثی کرد,

حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی نایین گفت: مردم به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد که فتنه گران در کشور سجادی اضافه کرد: فتنه گران با حضور مردم در صحنه های مختلف دیگر توان تفرقه افکنی و دشمنی در جامعه را ندارند و آحاد جامعه به خوبی از منویات شهدا و امام خمینی (ره) حراست می کنند.
وی با بیان اینکه مردم ما به ارزش ها و آرمان انقلاب اسلامی متعهد و پایبند هستند،اظهار داشت: مسئولان باید در خدمت رسانی به این مردم که همواره پای انقلاب و نظام ایستاده باید شب و روز نشناخته و با همه توان در پی حل مشکلات آنها باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و افزود: ایشان یار دیرین امام و رهبری و یک عالم فرزانه بود که با تقوا زندگی کرد و عمر خود را صرف خدمت به اسلام و ارزش ها نمود.
امام جمعه نایین با اشاره به درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عمر آیت الله هاشمی شاهرودی برای افزایش روزافزون عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی گذشت و ایشان در مسئولیت های مختلف برای اقتدار این نظام ارزشی تلاش کردند.
وی افزود: مسئولیت هایی که به آیت الله هاشمی شاهرودی سپرده شد با خوشنامی به پایان رسید و نظام جمهوری اسلامی یکی از مفاخر و اندیشمندان خود را از دست داد.

,
,
,
,
,

حماسه ۹ دی یک معجزه الهی بود

, حماسه ۹ دی یک معجزه الهی بود, حماسه ۹ دی یک معجزه الهی بود,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان بابیان اینکه حضرت علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند سپری که در مقابل هر بلایی می‌تواند انسان را حفظ کند تقوا است، اظهار کرد: اگر مسلمانان تقواپیشه کنند در مقابل فقر، مشکلات، تحریم‌ها و سیاست‌های دشمنان سربلند خواهند شد.

,

امام‌جمعه اصفهان گفت: عده‌ای فراموش کرده‌اند که تمام زندگی انسان یک امتحان است، مسئولان فراموش نکنند جایی که ایستاده‌ایم را مدیون خون شهدا هستیم و فراموش نکنند که چه مسئولیتی بر عهده‌دارند.

,

وی با اشاره به موضوع معاد که یک‌سوم قرآن به آن اختصاص داده‌شده، افزود: تمام مشکلات جامعه ریشه در فراموشی قیامت دارد و در خصوص معاد به مردم بشارت داده است، اما چرا مسئولان ما این موضوع را فراموش کردند، اگر توجه داشته باشیم که این راه را ما نیز باید برویم تمام مشکلات حل خواهد شد.

,

حجت‌الاسلام میردامادی بیان کرد: می‌خواهند در شهر‌ها کنسرت برگزار کنند، زنان را به دوچرخه‌سواری سوق دهند و آن‌ها را به ورزشگاه‌ها وارد کنند که بدن نیمه عریان مردان را ببیند، می‌خواهند خوشی بدهند اما آن خوشی را که باید می‌دادند ندادند؛ همه این تفاسیر از شهوت عقلی است.

,

وی بابیان اینکه امام رضا (ع) تأکیددارند باید مراقب باشیم که نعمت‌های خداوند تبدیل به بلا نشود، تصریح کرد: نعمت امنیت، سلامت و روزی نعماتی است که خداوند به ما هدیه کرده است و دوری از خداوند این نعمات را تبدیل به بلا می‌کند.

,

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی عالمی وارسته و انقلابی و بی‌ادعا بود که رهبر معظم انقلاب ایشان را یک انقلابی مطیع معرفی کردند و هر سمتی که به ایشان پیشنهاد شد قبول کردند و یک‌لحظه هم‌دست از حمایت از انقلاب اسلامی برنداشتند.

,

وی با اشاره به حماسه ۹ دی بیان کرد: این روز یک معجزه الهی بود که دشمن چندین سال برای این فتنه افروزی برنامه‌ریزی کرده بود اما با حمایت مردم متوجه شد که اتحاد این مردم ناگسستنی است.

,

حجت‌الاسلام میردامادی تصریح کرد: نمایندگان اصفهان با یک اقدام قهرمانانه از سمت خود استعفا دادند و باوجود این‌که مسئولان دولتی توجه نکردند نمایندگان اصفهان مسؤولیت خود را انجام دادند.

,

وی با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که ایران یک مملکت الهی است و از شمال و جنوب به دریا راه دارد، ادامه داد: چه کسی باید آب را تصفیه کند آیا این وظیفه مردم است یا دولت، این حرف‌ها قابل‌قبول نیست، آنان در جواب نمایندگان اصفهان گفتند که فرقی بین اصفهان و یزد و رفسنجان قائل نیستند.

,

امام‌جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: چرا باید مردم شرق اصفهان دچار مشکل حاد بی‌آبی شوند، چرا ایران که مملکت الهی و برکت است دولتش آب را از خلیج‌فارس به اصفهان منتقل نمی‌کند.

,

وی بابیان اینکه استان اصفهان به‌اندازه ۱۰ استان به دولت مالیات پرداخت می‌کنند، چرا باید به خاطر مشکلات مالیاتی تعداد کثیری از کارگاه‌های کوچک صنعتی اصفهان تعطیل شود، گفت: ما با اصل پرداخت مالیات مخالف نیستیم اما دراین‌بین عدالت نیز باید رعایت شود.

,

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به سخنان دو هفته قبل خطیب نماز جمعه بیان کرد: اگر دولت تفاوتی میان استان‌ها قائل نیست چرا باید بیکاری در کرمان به صفر برسد و مشکلات آبی سمنان و رفسنجان حل شود؛ امید دارم مسئولان به فکر بیفتند و آنچه برای انسان باقی می‌ماند عدالت است.

,

وی با اشاره به حادثه رخ‌داده در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران و فوت چند دانشجو در اثر این سانحه اضافه کرد: شخصاً چندین بار از این مرکز بازدید داشته‌ام، پیچ‌وخم‌های موجود در این دانشگاه همانند جاده چالوس است؛ تا کی باید منتظر این باشیم که حادثه‌ای رخ دهد تا به‌ فکر بیفتیم، علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه