اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

رجوع به قرآن حلال مشکلات است/ قرآن و مفاهیم آن در جامعه جاری و ساری شود

رجوع به قرآن حلال مشکلات است/ قرآن و مفاهیم آن در جامعه جاری و ساری شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر در جامعه ما قرآن ساری و جاری شود، تمام مشکلات حل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار با فعالان قرآنی در مهد قرآن کریم شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: خدوند متعال در قرآن کریم به پیامبر اسلام (ص) فرموده است که قرآن را برشما نازل کردیم تا مردم را از ظلمت ها به سوی نور که همان راه راست و راه الهی است نجات دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن کریم، نور بوده و با متصاعد شدن این نور الهی، ظلمات از بین می رود، گفت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم فرموده است ما پیامبر را به عنوان ناظر بر اعمال بندگان و دعوت کننده به سوی الله، بشارت و بیم دهنده وچراغ نورانی برای هدایت بشر قرار داده ایم و حتی قرآن کریم هم به نور معرفی شده است.

,

وی با تاکید بر انس با قرآن کریم، افزود: باید با قرآن کریم انس بگیریم تا از نورانیت آن بهره ببریم و این نورانیتی که از قرآن کریم و اهل بیت(ع) می گیریم قطعا در روز قیامت نجات بخش و روشنی بخش راه ما خواهد بود.

,

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مهد قرآن یعنی مهد نورانیت، تصریح کرد: قرآن وقتی نور باشد، جایی که مهد قرآن است، مهد نورانیت بوده و کار مربیان قرآن کریم نیز کار مقدسی بوده و هیچ کار و تلاشی نیز قابل مقایسه با این تلاش و فعالیت در راه قرآن نیست.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن و مفاهیم آن باید در جامعه، جاری و ساری شود، اظهار کرد: اگر در جامعه ما قرآن ساری و جاری شود، تمام مشکلات حل می شود، در حالی که به تلاوت قرآن اهمیت کمی داده ایم و به تبع آن با مشکلات مواجه هستیم و حتی پیامبر گرامی اسلام (ص) به تلاوت قرآن بیشتر اهمیت می دادند و در هنگام انتخاب مسئول فردی را انتخاب می کرد که بیشتر در مورد قرآن می دانست.

,

وی با اشاره به اینکه قرآن برای پیامبراکرم(ص) معیار بود، افزود: حضرت دستور می دادند که در حضور وی قرآن بخوانند و سفارش می کرد که با سه روش از جمله دوستی با پیامبر، دوستی با اهل بیت و با تلاوت قرآن فرزندان خود را تربیت کنند.

,

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: تدبر و تامل در خواندن  قرآن در انسان تاثیر زیادی دارد و معنویت باید محافل انس با قرآن را احاطه کند و در این موقع معلوم می شود که انسان با این کتاب آسمانی ارتباط مستقیم دارد.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های مهد قرآن کریم شهرستان میاندوآب، گفت: مهد قرآن کریم میاندوآب نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه داشته و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه