اخبار داغ

راه اندازی کسب و کار با دستان خالی؛

رقابت کارآفرین جوان سوقی با غول های چینی/مشکلاتی که سد راه انگیزه و اراده بزرگ یک جوان نشد+تصاویر

رقابت کارآفرین جوان سوقی با غول های چینی/مشکلاتی که سد راه انگیزه و اراده بزرگ یک جوان نشد+تصاویر
بعد از فارغ التحصیل شدن و اتمام سربازی چند ماهی بیکار بودم و قبل از راه اندازی این کسب و کار بیشتر در کارهای هنری فعالیت می کردم و مدت کوتاهی را به کار تدوین مشغول بودم که به فکر راه انداختن یک کسب و کار مستقل افتادم و طی تحقیقات زیادی که انجام دادم این کار به ذهنم رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کهگیلویه؛ در شرایطی که بسیاری از کارگاه‌های خیاطی به ‌دلایل گوناگون از جمله واردات قاچاق پوشاک ترک و چینی و فقدان حمایت دولت از صنعت پوشاک با چالش مواجه هستند، یک جوان سوقی توانسته با احداث کارگاه خیاطی برای 5 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کهگیلویه؛ , کهگیلویه,

در واقع با تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه مخصوصاً بیکاری را که بسیاری از جوانان با آن روبه‌رو هستند برطرف کرد، اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تأکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است.

,

, ,

در این میان هستند افرادی که در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی هم برای خود اشتغالزایی می‌کنند و هم به‌فکر اشتغال برای دیگران هستند.

,

 

,

فضل الله مسعودی یکی از جوانان شهرستان کهگیلویه است که با اراده‌ای قوی برای چند جوان دیگر همشهری خود اشتغالزایی کرده است.

, .,

 

,

در همین زمینه مصاحبه ای را به او ترتیب دادیم که در ادامه آمده است؛

,

 

,

کهگیلویه: خودتان را به صورت مختصر معرفی کنید؟

, کهگیلویه: خودتان را به صورت مختصر معرفی کنید؟,

مسعودی: این جانب فضل الله مسعودی ساکن شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه و دارای مدرک لیسانس در رشته برق قدرت هستم.

, مسعودی:,

 

,

کهگیلویه : قبل از ورود به این عرصه چه کاری انجام ‌میدادید و کی و چه طور وارد این کار شدید؟

, کهگیلویه : قبل از ورود به این عرصه چه کاری انجام ‌میدادید و کی و چه طور وارد این کار شدید؟,

مسعودی : بعد از فارغ التحصیل شدن  و اتمام  سربازی چند ماهی بیکار بودم و قبل از راه اندازی این کسب و کار بیشتر در کارهای هنری فعالیت میکردم و مدت کوتاهی را به کار تدوین مشغول بودم که به فکر راه انداختن یک کسب و کار مستقل افتادم و طی تحقیقات زیادی که انجام دادم این کار به ذهنم رسید و با مشورت هایی که با خانواده و چند تا از دوستانم داشتم نهایتا تصمیم به شروع این کار گرفتم.

, مسعودی :,

 

,

بعد از تلاش های زیاد و حدود 2 سال دوندگی توانستم مجوز کارگاه را بگیرم و تولیدی سیسمونی نوزاد را راه اندازی کنم و در سال 95 اولین سرویس را تولید و رسما شروع به کار کردیم.

,

, ,

 

,

کهگیلویه: در این راه با چه مشکلاتی رو به رو بودید؟

, کهگیلویه: در این راه با چه مشکلاتی رو به رو بودید؟, کهگیلویه:,

مسعودی: از روز اول که گام های اول را برای این تولیدی برداشتیم تا همین الان مشکلات زیادی سد راه شدند و دردسرساز بودند، اول از همه این بود که تقریبا هیچ سررشته ای از این کار نداشتم و نمیدانستم باید از کجا شروع کنم، به همین خاطر حدود دو ماه اول به خاطر عدم آشنایی با چرخ های صنعتی و برخی از فعالتیهای تخصصی ضرر داشتیم.

, مسعودی: ,

 

,

اولش تصمیم گرفتیم که از یک استاد  برش کار بهره ببریم که در شهر پیدا نکردم، تا اینکه تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم و برشکاری و بقیه آموزش های خیاطی را یاد بگیرم، با مشورت ،راهنمایی ها و آموزش پارچه فروش و دوستان در شهر تهران خودم برشکار شدم، مشکل دیگه ای که سر راه من بود مشکل فروش بود.

,

 

,

در همه شهرستان های استان  و شهرهای حومه شهر سوق بازاریابی کردم اما کسی ما را قبول نمی کرد و از تولیدی ما خرید نمیکردند و متاسفانه ترجیح میدادند جنس های درجه سه و چهار خارجی با قیمت بالا بخرند اما از ما خرید نکنند که بعد از مدتها بازاریابی و مشاهده کیفیت بالای اجناس نسبت به نمونه های داخلی و خارجی توسط فروشگاه های استان جایگاه مناسبی در بین آن ها پیدا کردیم.

,

 

,

از دیگر مشکلات این تولیدی کمبود نیروی کار مناسب در زمینه خیاطی بود که با جابه جا شدن هر نیرو سرعت کار پایین و تا حدودی از رفع نیاز بازار عقب می ماندیم.

,

 

,

متاسفانه با توجه به اینکه این تولیدی در سطح شهرستان و حتی استان شناخته شده و توانسته با رقبای خود  در کلان شهرها به رقابت بپردازد حمایت خاصی از مسئولین شهر،شهرستان و حتی استان صورت نگرفته است.

,

, ,

کهگیلویه: حرف آخر؟

, کهگیلویه: حرف آخر؟,

مسعودی: به لطف خدا بعد از دوسال تلاش و دوندگی با وجود مشکلات و مسائل تلخ و شیرین این کار توانستیم تا این مرحله پیش برویم و در شهرستان های حومه مثل گچساران، بهبهان، یاسوج، دهدشت، لنده، چرام و بخش قلعه ریسی تولیدات کارگاه را به فروش برسانیم.

, مسعودی: ,

 

,

امیدواریم که بتوانیم با بالا بردن کیفیت کار و گسترش دامنه فعالیت با شهرهای یاسوج، اهواز و شیراز کار کنیم و این تولیدی را در آینده به یکی از بزرگترین تولیدی های جنوب کشور تبدیل کنیم، بی شک در این مسیر دشوار حمایت و همکاری مسئولین شهر و شهرستان میتواند یاری کننده ما جوانان باشد تا همه با هم بتوانیم به توسعه اقتصادی کشور عزیزمان کمک کنیم و امیدواریم که تولیدی ما در چندسال آینده افتخاری برای شهرمان سوق و شهرستان باشد.

,

در پایان از خانواده و دوستانی که در این مسیر مرا یاری کردند و همچنین  فروشندگانی که به یک جوان هم وطن اعتماد کردند نهایتا تشکر و قدردانی را دارم.

,

 

,

تصاویر بیشتر و کلیپ مربوط به این کارافرین در ادامه امده است:

,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه