اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

۹ دی به فطرت پاک توده های مردم برمی گردد/ ۹ دی یکی از مقاطع اثر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی است

۹ دی به فطرت پاک توده های مردم برمی گردد/ ۹ دی یکی از مقاطع اثر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی است
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در میان رخدادهای متنوع و متعدد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، حماسه 9 دی اگر یک اتفاق بی نظیر نبوده باشد، کم نظیر بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله کلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری از استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه پیرامون یوم الله 9 دی گفت: می توان به حماسه 9 دی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می باشد، از دو منظر نگریست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

وی در توضیح دو منظر اشاره شده عنوان کرد: اول به عنوان یک واقعه و اتفاقی که رخ داده و بالطبع هر حادثه یک زمان دارد و می گذرد. از منظر دوم هم می توان به یوم الله 9 دی نگریست که یکی از مقاطع بسیار ارزشمند و اثر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و این مقطع به طور دائم درخشان و نورانی می باشد و افق های تاریک را نیز روشن می نماید که می تواند برای افراد گوناگون درس و سرمشق باشد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص منظر دوم نگرش به یوم الله 9 دی اظهار داشت: اگر از منظر دوم به روز 9 دی بنگریم، هرگز این روز تاریخ نخواهد داشت و به تعبیری در هر مرحله و مقطعی از انقلاب اسلامی فتنه ای ایجاد گردد، مردم و اقشار گوناگون جامعه با بصیرت و روشن بوده و واقعیات را به خوبی درک نمایند، باز هم حماسه 9 دی قابل تکرار خواهد بود.

,

وی علت ثبت 9 دی به عنوان روز بصیرت در تاریخ را اینگونه بیان کرد: در میان رخدادهای متنوع و متعدد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، حماسه 9 دی اگر یک اتفاق بی نظیر نبوده باشد، کم نظیر بوده است.

,

آیت الله کلانتری در ادامه صحبت هایش پیرامون کم نظیر بودن حماسه 9 دی متذکر شد: این کم نظیری ریشه در آن دارد که در آن اوضاع بسیار متشنج، غبارآلود و تاریکی که برخی از خواص و اهل علم نیز دچار نوعی ابهام و سو برداشت بوده و تحلیل های اشتباهی داشتند، توده های عظیم مردمی به میدان آمدند، ابراز وجود کرده و کاری کردند که مدت های مدیدی دشمنان اسلام و نظام به کما رفتند.

,

وی از فطرت پاک عامه مردم در آفرینش حماسه 9 دی گفت و عنوان کرد: مردم در روز 9 دی با بصیرت و روشنی راه درست را پیدا کردند که به فطرت پاک توده های مردمی برمی گردد. به هر میزان که سیاسیون و روشنفکرانی که گاها دچار غرب زدگی نیز شده اند، راه را گم کرده و مسیر را به خطا بروند، توده های مردم با فطرت و دل پاکشان و علاقه ای که به خوبی ها، اهل بیت، اسلام، ائمه و نظام دارند، به موقع راه را پیدا کرده و مسیر را به خوبی طی می کنند.

,

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه آیا با مدیریت بهتر امکان کم تر شدن خسارت های وارده به کشور و مردم در سال های 88 و 89 وجود داشت، تصریح کرد: بخش عمده گرفتاری ها و معضلات آن زمان به شیطنت ها و فتنه انگیزی های افراد مغرض، مسئله دار و کسانی که با نظام و ولایت مشکل داشتند برمی گشت، هرچند که در ظاهر نیز ادعای انقلابی گری و خط امامی داشتند اما بخشی از مشکلات نیز تا حدودی به ضعف تدبیر و مدیریت آن زمان بر می گشت.

,

وی در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد: بهتر از آن چه اتفاق افتاد می شد قضیه را تدبیر و مدیریت کرد، در ابعاد عرفانی، تبلیغی، قضایی و ... می شد بهتر از این ها کارها صورت پذیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه