اخبار داغ

دغدغه های علمای اهل سنت نسبت به فعالیت های گروه های تبشیری

دغدغه های علمای اهل سنت نسبت به فعالیت های گروه های تبشیری
در ماه های اخیر هشدارها و نگرانی های علما و فعالان دینی اهل سنت نسبت به فعالیت گروه های انحرافی و بویژه گروه های تبشیری مسیحیت در جامعه افزایش داشته است .اساس نیوز با در نظر گرفتن این دغدغه ها به سراغ چند عالم اهل سنت در مناطق مختلف کشور رفته و دیدگاه آنها را در این زمینه جویا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ محمد صدیق بهجت امام جمعه اهل سنت بندرلنگه، ضمن اشاره به نگرانی دنیای غرب از گسترش دین اسلام در ممالک پیشرفته گفت: این یک واقعیت انکارناپذیر است که به رغم دشمنی های صورت گرفته، اسلام مسیر پیشرفت خودش را طی می کند تا به قله های رفیع افتخار برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی دراین خصوص افزود: غالبا جریانات فتنه درطول تاریخ سعی کرده اند تا هر یک بسته به شرایط و موقعیت و با استفاده از منابع مالی، جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند که جنگ های اخیر خاورمیانه از آن جمله است.
,
 
,
  آنها امروز تلاش می کنند تا با حربه دیگری به جنگ اسلام بروند که آن تبلیغ دین مسیح در سرزمین های اسلامی است. از این رو وظیفه ماست تا با هوشیاری کامل و برنامه ریزی هدفمند ذهن جامعه را درمقابل این گونه اقدامات سمی و خطرناک آگاه نماییم.
,
 
,
مولانا سید ابراهیم فاضلی مدیر حوزه علمیه شورک ملکی با یادآوری ایام تولد حضرت مسیح علیه السلام در    دیماه جاری و شروع سال میلادی جدید اظهار داشت: جشن میلاد مسیح، هموطنان مسیحی را شامل می شود و پاسداشت این ایام که متاسفانه چند سالی است درمیان برخی جوانان مسلمان رواج پیدا کرده نشان دهنده تاثیر تبلیغات انجام گرفته بر روی افکار آنها است، حال آن که حضرت مسیح علیه السلام به پیروانش می گوید که بعد از وی، پیامبر دیگری ظهورمی کند که ختم مرسلین نام دارد.
,
 
,
این عالم اهل سنت تصریح کرد: احترام گذاشتن به پیامبران ادیان گذشته وظیفه همه مسلمانان روی زمین است و حسن همجواری با پیروان سایر ادیان، توصیه علمای اسلام به مردم بلاد اسلامی می باشد، اما باید بدانیم که ما مسلمان هستیم و تنها الگوی ما در میان پیامبران الهی، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم است که شفاعت پیروانش را درعالم باقی خواهد کرد. بنده برخی جوانان را می بینم که از الگوهای غربی پیروی می کنند و این موضوع زیبنده مسلمان واقعی نمی باشد.
,
 
,
عبدالرحمان آخوند کر امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز در این خصوص متذکر شد: اگراستعمارگران غربی که خودشان را پیرو حضرت عیسی مسیح علیه السلام می دانند، از انجیل واقعی پیروی می کردند، به جای این همه جنگ و ریختن خون انسان های بی گناه، از مردم تهیدست دستگیری بعمل می آوردند و طریق صلح و سازش را در پیش می گرفتند.
,
 
,
آخوند کر ادامه داد: ظهور داعش مقدمه ای برای دین گریزی جوانان مسلمان بود و حالا دشمن سعی دارد با اجرای قسمت دوم نقشه اش و به بهانه شرکت دربازسازی شهرهای جنگ زده سوریه وعراق، تعداد زیادی از مبلغان مسیحی را نیز وارد این کشورها کند.
,
 
,
 وی افزود: قوانین این کشورها همان آزادی ظاهری است که به مردان و زنان اجازه می دهد با هم مراوده غیر شرعی داشته باشند و این مسئله روی جوانان ما که به سن ازدواج رسیده اند، اثر منفی می گذاراد. لذا وظیفه مسوولین است که شرایط و مساعدت لازم را برای ازدواج به موقع جوانان مسلمان مهیا سازند.
,
 
,
ماموستا ابراهیم کریمی امام جماعت مسجد جامع شهرک حاج علی شهرک ننله سنندج هم در این باره عنوان نمود: درشرایطی که دشمن با انواع و اقسام حربه ها سعی در انحراف جوان مسلمان دارد، کماکان نباید به شیوه های قدیمی تعلیم وتربیت اصرار بورزیم.
,
 
,
الان زمانه ای است که همه جوانان اعم از دختر و پسر مسلمان از امکانات ارتباط جمعی همچون موبایل، تلگرام و واتساپ استفاده می کنند .اما فرهنگ استفاده ازآن به طور کامل نهادینه نشده است. پس وظیفه علما و خانواده ها است که در زمینه آگاهی رسانی به جوانان کوشا بوده و نگذاراند مسئله ای مانند هالووین و یا سالروز میلاد مسیح ابزاری برای انحراف جوانان ما نباشد.
,
 
,
مولوی یوسف خوش دوست امام جمعه اهل سنت مشهد، فیلم ها و تبلیغات مبتذل ماهواره ای را گامی درجهت تضعیف امت اسلامی برشمرد و خاطر نشان ساخت: ماهواره جریان نرمی است که بتدریج ایمان شخص مومن را مورد هدف قرار می دهد. شکل زندگی انسانها در فیلم های ماهواره ای مدل زندگی غربی و به اصطلاح روش مسیحیت را به معرض نمایش می گذارد و بازیگران آن را پیروان دینی معرفی می کند که بدون دغدغه خاطر می توانند به امورات زندگی روزمره خود بپردازند؛ اما در واقعیت می دانیم که چنین نیست.
,
 
,
مولوی خوش دست تاکید ورزید: اسلام در واقعی دینی فراتر از سایر ادیان می باشد که به انسان در کنار آزادی درس خدا شناسی می دهد. این دینی است که ازجنگ و خونریزی بیزاری می جوید. عملکرد مدعیان دین مسیحی و به ویژه سیاست مداران شان نشان می دهد که غربی ها همیشه به دنبال راهی هستند تا بتوانند با کسب درآمد بی زحمت یعنی فروش سلاح به مسلمان و ایجاد تفرقه در بین ملل اسلامی بر آنها حکمرانی کنند. آنچه که می تواند ایشان را به اهداف شوم شان برساند، تبلیغ دین مسیح در کشورهای اسلامی به منظور تضعیف ایمان جوانان ما است.       
,
 
,
منبع:اساس نیوز   
, اساس نیوز]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه