اخبار داغ

یادداشتی در خصوص عدم حضور شهریاری در مراسم 9 دی؛

آقای استاندار؛ لطفا از خط فتنه بر‌حذر باشید!

آقای استاندار؛ لطفا از خط فتنه بر‌حذر باشید!
اینکه استاندار آذربایجان‌غربی پیامی برای 9 دی صادر نکند و در مراسم ویژه گرامیداشت نهم دی ماه نیز حاضر نباشد قطعا امری است که نمی‌توان آن را با بهانه‌هایی نظیر حضور در تهران یا جلسات دیگر توجیه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، امروز نهم دی ماه روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» بود. روزی که یادآور فتنه‌گری های سال 88 و قیام عظیم مردمی برای پایان دادن به این خط اشتباه بازندگان سیاسی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

به دنبال دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نباید فتنه‌گری ها و قیام مردمی در برابر فتنه از یادها برود، هرساله مراسماتی جهت بزرگداشت روز 9 دی در سراسر کشور برگزار می‌شود تا یاد و خاطره آن روز که می‌توان به عنوان انقلاب سوم نیز یاد کرد، در اذهان مردم ماندگار شود.

,

با توجه به سایقه مسئولان دولتی به خصوص در دولت یازدهم که خود را از حضور در مراسمات گرامیداشت این روز بر حذر داشته و از صحنه دور بودند، پیش‌بینی عدم حضور مدیران ارشد دولت در استان چندان دور از ذهن نبود و به نوعی بر انتظار حضور از این مدیران نمی‌رفت.

,

این موضوع تا روزهای نزدیک به برگزاری مراسمات نهم دی ماه پیش رفت تا اینکه نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در نماز جمعه 7 دی‌ماه با تاکید بر لزوم حضور تمام مدیران دولتی و غیرد ولتی اعم از استاندار، معاونین استاندار، فرمانداران، مدیران کل و دیگر روسای دستگاه‌ها در مراسمات گرامیداشت 9 دی ماه، حضور در برنامه‌های این روز را نشان ولایتمداری و پایبندی مردم و مسئولان به مبانی ولایت فقیه و انقلاب اسلامی دانست.

,

این سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی در حالی ارائه شد که استاندار آذربایجان‌غربی و تعدادی از معاونین و مدیران کل ستادی استانداری نیز در نماز جمعه حاضر بوده و شنونده این مباحث بودند.

,

با این سخنان و اتمام حجت امام جمعه ارومیه برای مدیران دولت، برخی افراد خوش‌بین به حضور مدیران در مراسمات محوری نهم دی ماه شدند.

,

اما امروز و در حین برگزاری برنامه اصلی گرامیداشت 9 دی ماه در ارومیه، شاهد غیبت مقام عالی دولت در آذربایجان‌غربی یعنی استاندار در مراسم بودیم.

,

«محمدمهدی شهریاری» که در 14 ماه سکانداری خود در کسوت استاندار، در روزهای حساس و برنامه‌های محوری، حضور در تهران و یا شرکت در جلسات را دلیل غیبتش می‌دانست، قطعا این بار نمی‌تواند چنین بهانه‌هایی را پیش بکشد چراکه با تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان که بالاترین مقام حاکمیتی در هر استان محسوب می‌شود حجت بر تمام مدیران و مسئولان تمام شده و هیچ راهی برای غیبت آن‌ها باز نمی‌ماند.

,

استاندار آذربایجان‌غربی باید پاسخی برای این سوالات پیدا کند که «چرا برخلاف تمام مناسبت‌های با ربط و بی‌ربط به استان و انقلاب، هیچ بیانیه و پیامی به‌منظور گرامیداشت نهم دی ماه صادر نکرد؟» و نیز «چرا در برنامه محوری گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت حاضر نبود؟»

,

این اقدامات شهریاری قطعا بی دلیل نبوده و اینکه برخی اطرافیانش دلیل آن را حضور وی در تهران دانسته‌اند امری ناصواب و اشتباه است چراکه خود استاندار به خوبی می‌داند امروز حضور وی در مراسم اصلی 9 دی ماه زمینه شکل‌گیری حس منفی نسبت به وی را منتفی می‌کرد.

,

حال باید آقای استاندار این موضوع را روشن کند که دلیل این غیبت چه بوده و چرا باید نسبت به تاکید و تذکر نماینده ولی‌فقیه در استان بی توجه باشد؟ آیا این امر از نظر وی توجیه‌پذیر است؟!

,

بهتر است آقای استاندار از خط فتنه و حرکت در مسیری که شبهه نزدیکی تفکرات وی به حامیان روزهای سیاه 88 را ایجاد کند، دوری باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه