اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث:

یقه‌سفیدها در سال 88 مصلحت‌ را بر بصیرت ترجیح دادند/بصیرت‌افزایی در گرو بازخوانی فتنه‌های اخیر

یقه‌سفیدها در سال 88 مصلحت‌ را بر بصیرت ترجیح دادند/بصیرت‌افزایی در گرو بازخوانی فتنه‌های اخیر
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث گفت: عده‌ای از یقه‌سفیدها نتوانستند در اتفاقات سال 88 بصیرت را تاب نیاورده بنابراین شخص‌گرایی را در مقابل بصیرت‌گرایی و احساس‌گرایی را در برابر عقل گرایی قرار دادند و به جای بصیرت به مصلحت‌اندیشی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش نافع، فتنه 88 بار سنگینی را بر کشور وارد کرد و پیامدهای منفی داخلی بسیاری چون حرمت‌شکنی و هجمه به ارزش‌ها و باورهای دینی، ایجاد شکاف در بین ملت، تحمیل هزینه‌های اقتصادی، ساختارشکنی و القاء تشویش و تردیدهای ذهنی و... را در پی داشت.  همچنین این فتنه در بعد خارجی هم آثاری جبران‌ناپذیری برای کشور داشت تا آنجا که ادبیات آمریکا و غرب در قبال ایران عوض شد و به افزایش فشارها و تشدید تحریم‌ها انجامید که البته باج‌خواهی در پرونده هسته‌ای ایران از نمونه‌های بارز آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

دشمنان بعد از فتنه 88 دشمن به بی‌ثبات‌سازی سیاسی و براندازی در ایران امیدوار شده و نگرانی‌ها در حامیان انقلاب شکل گرفت و اینها همه بخشی از هزینه‌های تحمیل شده در اثر ایجاد فتنه در کشور است.  به نظر می‌رسد یک راه مهم و اصولی در امان ماندن از فتنه‌ها و کاهش هزینه‌ها و آسیب‌ها، هوشیاری و بصیرت‌آموزی از رویدادهای گذشته باشد.

,

ازاین رو به مناسبت حماسه 9 دی و دهه بصیرت مجید سرکانی، دکترای جامعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث گفت‌وگویی داشتیم که در زیر می‌خوانید:

,

مجید سرکانی درتبیین معنای بصیرت در گفت‌وگو با نافع اظهار کرد: بصیرت به معنای دانایی و بیداری دل، هوشیاری، زیرکی و یقین است و نزد اهل معنا آنچه در نهاد آدمی موجب شناخت تا عمق وجود باشد، بصیرت نامیده می شود.

,

وی افزود: برخی از اهل معرفت، بصیرت را قوه یا نیروی باطنی می‌نامند که با نور قدس روشن گردیده و صاحب بصیرت حقیقت و باطن اشیاء را درک می کند. اهل بصیرت مانند چشم همه چیز را می‌بیند یعنی چشمی که از نفس انسان سرچشمه گرفته است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) که در اواخر سال 89 در تحلیل فتنه 88  گفتند، اظهار کرد: ایشان فرمودند: «اگر قبول داریم که جبهه دشمن برای کشور ما و انقلاب ما برنامه‌ریزی بلند مدت دارد پس ما هم باید برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم، همین حوادثی که گاهی می‌بینید در کشور اتفاق می‌افتد که دست بیگانه در آن نمایان است، چیزهایی دفعتا بوجود آمده نیست، خلق الساعه نیست، اینها هم بر نامه‌های میان مدت و بلند مدت بوده است».

,

وی با بیان اینکه بصیرت مبحث دشمن‌شناسی و عرصه مجاهدانه برای سلحشوران ایران است، خاطرنشان کرد: بصیرت موجب ماندگاری تاریخ مجاهدات‌ها  به نفع انسان‌ها و تمام شدن شدن حجت بر مردم و فهم راه درست انقلاب است.

,

سرکانی ادامه داد: فرهنگ عاشورایی در روز 9 دی ثابت کرد تا چه اندازه می‌تواند در ادوار  مختلف  راهگشا باشد، حرمت‌شکنان باورهای دینی و مذهبی مردم را نشانه گرفته بودند اما مردم با توجه به منویات رهبری و فرهنگ عاشورایی با راهپیمایی خود جوش انقلابی توطئه دشمن را خنثی کردند.

,

وی افزود: عده‌ای از یقه‌سفیدها نتوانستند بصیرت را تاب آورند بنابراین شخص‌گرایی را در مقابل بصیرت‌گرایی  و احساس‌گرایی را در برابر عقل گرایی قرار دادند و به جای بصیرت به مصلحت‌اندیشی پرداختند.

,

 

,

تلقی خاتمه یافتن فتنه 88 امری ساده‌لوحانه است

, تلقی خاتمه یافتن فتنه 88 امری ساده‌لوحانه است, تلقی خاتمه یافتن فتنه 88 امری ساده‌لوحانه است,

در ادامه با یک طلبه نویسنده و فعال فرهنگی در حوزه‌ داستان‌ و رمان‌های امنیتی که به منظور بصیرت‌افزایی نوشته و تألیف کرده‌اند گفت‌وگو کردیم:

,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حدادپور جهرمی در خصوص حماسه 9 دی و بصیرت داشتن اظهار کرد: روز بصیرت درس‌های فراوانی برای ما و دشمن داشت. جبهه انقلاب بعد از این حوادث دریافتند که یک لحظه غفلت موجب یک عمر پشیمانی می‌شود و اگر لحظه‌ای از منویات رهبری و انقلاب کوتاه بیاییم جبهه باطل به ما رحم نخواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه اگر فتنه 88 را از حیث کارکردها و پیامدهایش خاتمه یافته تلقی کنیم امری ساده لوحانه خواهد بود، گفت: بازخوانی تهدیدات و فتنه‌های کم‌شدت و پرشدت چند ساله اخیر در ایران بر ضرورت هوشیاری و واقع‌بینی در این زمینه اشاره و تاکید دارد.

,

نویسنده کتاب کف خیابان ادامه داد: تضمینی وجود ندارد که عناصر و بازیگران فتنه‌های گذشته با مختصات و آرایش جدید در آینده بازگشت نکنند.

,

وی با اشاره به کلام حضرت علی (ع) که می فرمایند: «هر کس به وقت یاری رهبرش خود را به خواب بزند با لگد دشمن بیدار خواهد شد»، خاطرنشان کرد: دشمن همواره در پی یافتن روزنه‌های جدید برای نفوذ و خسارت زدن به انقلاب است و درس مهم فتنه 88 برای دشمن این بود که  قدرت اتحا د مردم ایران را درک کرد و علاوه بر آن فهمید دست عنایت غیبی در نگهداری انقلاب وجود دارد و تمسک به اهل بیت نقطه قوت ملت ایران در برابر دشمن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه