اخبار داغ

جای خالی ۴۰ درصد فرار مالیاتی در بودجه ۹۸

جای خالی ۴۰ درصد فرار مالیاتی در بودجه ۹۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح جامع مالیاتی باید به درستی اجرا و از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود. چرا در کشورمان باید ۳۵ تا ۴۰ درصد، فرار مالیاتی داشته باشیم؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید کاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه، سالانه و پیش بینی درآمدها و هزینه هاست، گفت: تا کنون به علت وضعیت اقتصادی کشور نتوانستیم این پیش بینی را به سمت واقعیت محقق کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: در خوشبختانه ترین حالت حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پیش بینی بودجه‌ها از جمله عمرانی و جاری، محقق می‌شد.
,
 
,
دلخوش با بیان اینکه شرایط ما در سال آینده سخت‌تر خواهد بود، گفت: در محقق کردن درآمدهای نفتی دچار مشکل می شویم صادرات روزانه یک و نیم میلیون شبکه ای نفت در بودجه پیش بینی شده است در حالی که به سمت صادرات ۳ میلیون بشکه در روز پیش می‌رفتیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه مالیات، نفت، عوارض و فروش اموال و املاک دولت از منابع مهم درآمدی کشور است، اضافه کرد: امسال در کنار اینها، دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی هم پیش بینی شده است و این نشان می‌دهد دولت در شرایط مضیقه، بودجه سال آینده را تدوین کرده است.
,
 
,
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه، زمانی عملیاتی می‌شود که اقتصاد در آرامش باشد، گفت: پس از انقلاب اقتصاد کشور دستوری بوده و مشکلاتی داشته است.
,
 
,
دلخوش با بیان اینکه در سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف، معافیت‌های مالیاتی زیادی داده شده است، افزود: طرح جامع مالیاتی باید به درستی اجرا و از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود. چرا در کشورمان باید ۳۵ تا ۴۰ درصد، فرار مالیاتی داشته باشیم؟
,
 
,
وی گفت: ساختار بودجه، سنتی است و مجلس و دولت باید بسیج شوند و برای بودجه عملیاتی، برنامه ریزی کنیم.
,
 
,
مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با این برنامه با اشاره به اینکه بودجه شامل پیش بینی در آمدها و منابع مالی یکساله دولت است، گفت: در شرایطی تحریمی که برای سال ۹۸ پیش رو داریم اهدافی را برای حفظ ثبات اقتصادی کشور برای صیانت از تولید و اشتغال و تأمین معیشت مردم و کاهش فقر پیگیری می‌کنیم لذا مجبوریم راهکارهایی را اتخاذ کنیم که پیامدهای اقتصادی و چالش‌های کشور را کاهش دهیم.
,
 
,
وی ادامه داد: ۲۰۸ هزار میلیارد تومان در آمد عمومی برای سال آینده پیش بینی کردیم که ۵۱ درصد کل درآمدهای کشور را شامل می‌شود و شامل ۱۵۴ هزار میلیارد تومان مالیات و حقوق ورودی و ۵۴ هزار تومان سایر درامدهاست.
,
 
,
خانلو افزود: ۱۱ درصد رشد درآمد مالیاتی برای سال آینده پیش بینی شده است در حالی که ظرفیت وصول درآمد مالیاتی بیشتر از این را داریم.
,
 
,
سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: باید راهکارهای اصلاحی از جمله افزایش درآمدهای پایدار و اصلاح پایه‌های مالیاتی را برای حل مشکل ناشی از محقق نشدن بخشی از درآمدهای نفتی پیش بینی کنیم.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه