اخبار داغ

رئیس گمرک ماهیرود خراسان جنوبی خبرداد؛

پایان سال مالی افغانستان علت توقف صادرات ۴ قلم کالا از مرز ماهیرود

پایان سال مالی افغانستان علت توقف صادرات ۴ قلم کالا از مرز ماهیرود
رئیس گمرک ماهیرود خراسان جنوبی گفت: صادرات 4 قلم کالای اساسی شامل سیمان، کاشی و سرامیک، آهن آلات و سوخت از مرز ماهیرود به فراه افغانستان فعلا متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر کیانی رئیس گمرک ماهیرود خراسان جنوبی در گفت‌وگو با  خاورستان، اظهار کرد: صادرات 4 قلم کالای اساسی شامل سیمان، کاشی و سرامیک، آهن آلات و سوخت از مرز ماهیرود به فراه افغانستان فعلا متوقف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
 وی به پایان سال مالی افغانستان اشاره کرد و افزود: این 4 قلم کالای اساسی تا پایان سالی مالی افغانستان مجوز داشته لذا تا اطلاع ثانوی صادرات به این کشور ممنوع شده است.
,
 
,
رئیس گمرک ماهیرود خراسان جنوبی گفت: از طریق استانداری، سفارت و نماینده تجار افغانستان رایزنی‌هایی در این مورد انجام شده است.
,
 
,
کیانی تصریح کرد: این مشکل به دلیل انتقال حساب‌ها و منابع درآمدی افغانستان است چرا که به صورت سنتی و دستی حساب‌ها و درآمدها بررسی می‌شود و طول می‌کشد تا درآمدها بررسی شود. 
,
 
,
وی افزود: دولت افغانستان قول داده بود که این مشکل طی 3 تا 4 روز حل ‌شود اما از آن زمان تاکنون 9 روز گذشته و در حال پیگیری هستیم و به زودی این مشکل حل و صادرات این کالاها از سر گرفته خواهد شد. 
,
 
,
رئیس گمرک ماهیرود خراسان جنوبی گفت: در مرز ماهیرود 72 هزار تن کالا انبار شده بود که با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی به 10 هزار تن کالا کاهش یافته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه