عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس گفت:با کاهش مالیاتها یا تغییر در شیوه دریافت مالیات یا فراهم کردن اخذ تسهیلات میتوان به حل مشکل رکود کمک کرد ولی در بودجه اشارات اندکی به این موضوع شده است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسینی عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس و نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه بودجه را با توجه به ۱۰ شاخص مختلف به استانها تخصیص میدهند، گفت: بودجه را نسبت به جمعیت و شاخص متوسط در حوزههای مختلف آموزش، امور فرهنگی، امور آب، امور زیر بنایی، امور زیستمحیطی توزیع میکنند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,وی افزود: بهطور مثال جمعیت استان مرکزی نسبت به استان خوزستان، استان تهران و تعداد دیگری از استانهای خیلی کمتر است و طبیعی است که بودجه استان مرکزی که جمعیتی حدود یکمیلیون و چهارصد هزار نفر است نسبت به استان تهران که حدود ۱۴ میلیون جمعیت دارد، کمتر باشد.
حسینی با تأکید بر اینکه نباید تنها به مقایسه عددی بودجه استانها اکتفا کرد تصریح کرد: باید شاخصها و جمعیت را در نظر گرفت و بنابراین بودجه استان کم نیست.
عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس مبنای توزیع بودجه سالانه نسبت جمعیت و شاخصهای توسعه عنوان کرد و گفت: به لطف الهی شاخصهای استان مرکزی در اکثر امور نسبت به متوسط، بالاتر است.
وی ادامه داد: درنتیجه استان مرکزی در این حوزهها اعتبار کمتری را دریافت میکند نه اینکه بحث کمکاری، عدم پیگیری و یا خوب ندیدن استان مرکزی مطرح باشد.
بودجه سند دخلوخرج دستگاههای دولتی است
حسینی شرایط استان مرکزی در رابطه با اعتبارات ملی و اعتبارات ملی استانی شده، نسبت به خیلی از استانها را بهتر دانست و اظهار کرد: وضعیت اعتبار استانها بهطورکلی نسبت به سنوات گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار شده است. علیرغم اینکه اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای نسبت به سال ۹۷ اصلاً افزایش پیدا نکرده است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سند بودجه سند دخلوخرج دستگاههای دولتی است تصریح کرد: بیشتر اعداد و ارقامی که در بودجه میبینید هزینههای دستگاههای اجرایی و درآمدهایی که توسط دولت از بابت خدمات و فروش کالا ایجاد میشود.
موضوع اشتغال در بودجه خیلی رنگ و بوی قویای ندارد
وی افزود: موضوع اشتغال یک موضوع کلان و توسعهای هست که در بودجه خیلی رنگ و بوی قویای ندارد.
حسینی تصریح کرد:در مباحث توسعه شرایطی فراهم میشود که بخش خصوصی کارگاهی تأسیس کند و یا فعالیتی انجام دهد که ایجاد اشتغال کند، البته آثار این کار را مستقیماً در بودجه نمیبینیم.
این نماینده درباره تکلیف دولت در ایجاد اشتغال اظهار کرد: در تبصره ۱۸ بودجه ۱۳۹۷-۹۸ شرایطی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور تکلیفهایی بر عهده دولت گذاشته شد، بنابراین دولت معین میکند که بانکها تسهیلاتی را با نرخ سود کمتر از مقدار متعارف به اقشار خاص پرداخت کند تا اشتغالزایی را تسریع کند.
ساز تولید در بودجه ۹۸ کوک نیست
وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکل رکود باید اهرمهای فشار بر تولید را کمتر کنیم و حوزه صادرات را رونق دهیم، عنوان کرد: با کاهش مالیاتها یا تغییر در شیوه دریافت مالیات یا فراهم کردن اخذ تسهیلات میتوان به حل مشکل رکود کمک کرد ولی در بودجه اشارات اندکی به این موضوع شده است.
انتهای پیام/
وی افزود: بهطور مثال جمعیت استان مرکزی نسبت به استان خوزستان، استان تهران و تعداد دیگری از استانهای خیلی کمتر است و طبیعی است که بودجه استان مرکزی که جمعیتی حدود یکمیلیون و چهارصد هزار نفر است نسبت به استان تهران که حدود ۱۴ میلیون جمعیت دارد، کمتر باشد.
,حسینی با تأکید بر اینکه نباید تنها به مقایسه عددی بودجه استانها اکتفا کرد تصریح کرد: باید شاخصها و جمعیت را در نظر گرفت و بنابراین بودجه استان کم نیست.
,عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس مبنای توزیع بودجه سالانه نسبت جمعیت و شاخصهای توسعه عنوان کرد و گفت: به لطف الهی شاخصهای استان مرکزی در اکثر امور نسبت به متوسط، بالاتر است.
,وی ادامه داد: درنتیجه استان مرکزی در این حوزهها اعتبار کمتری را دریافت میکند نه اینکه بحث کمکاری، عدم پیگیری و یا خوب ندیدن استان مرکزی مطرح باشد.
,بودجه سند دخلوخرج دستگاههای دولتی است
, بودجه سند دخلوخرج دستگاههای دولتی است, بودجه سند دخلوخرج دستگاههای دولتی است,حسینی شرایط استان مرکزی در رابطه با اعتبارات ملی و اعتبارات ملی استانی شده، نسبت به خیلی از استانها را بهتر دانست و اظهار کرد: وضعیت اعتبار استانها بهطورکلی نسبت به سنوات گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار شده است. علیرغم اینکه اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای نسبت به سال ۹۷ اصلاً افزایش پیدا نکرده است.
,نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سند بودجه سند دخلوخرج دستگاههای دولتی است تصریح کرد: بیشتر اعداد و ارقامی که در بودجه میبینید هزینههای دستگاههای اجرایی و درآمدهایی که توسط دولت از بابت خدمات و فروش کالا ایجاد میشود.
,موضوع اشتغال در بودجه خیلی رنگ و بوی قویای ندارد
, موضوع اشتغال در بودجه خیلی رنگ و بوی قویای ندارد, موضوع اشتغال در بودجه خیلی رنگ و بوی قویای ندارد,وی افزود: موضوع اشتغال یک موضوع کلان و توسعهای هست که در بودجه خیلی رنگ و بوی قویای ندارد.
,حسینی تصریح کرد:در مباحث توسعه شرایطی فراهم میشود که بخش خصوصی کارگاهی تأسیس کند و یا فعالیتی انجام دهد که ایجاد اشتغال کند، البته آثار این کار را مستقیماً در بودجه نمیبینیم.
,این نماینده درباره تکلیف دولت در ایجاد اشتغال اظهار کرد: در تبصره ۱۸ بودجه ۱۳۹۷-۹۸ شرایطی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور تکلیفهایی بر عهده دولت گذاشته شد، بنابراین دولت معین میکند که بانکها تسهیلاتی را با نرخ سود کمتر از مقدار متعارف به اقشار خاص پرداخت کند تا اشتغالزایی را تسریع کند.
,ساز تولید در بودجه ۹۸ کوک نیست
, ساز تولید در بودجه ۹۸ کوک نیست, ساز تولید در بودجه ۹۸ کوک نیست,وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکل رکود باید اهرمهای فشار بر تولید را کمتر کنیم و حوزه صادرات را رونق دهیم، عنوان کرد: با کاهش مالیاتها یا تغییر در شیوه دریافت مالیات یا فراهم کردن اخذ تسهیلات میتوان به حل مشکل رکود کمک کرد ولی در بودجه اشارات اندکی به این موضوع شده است.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه