اخبار داغ

«سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران» موضوع روز شبکه های اجتماعی

«سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران» موضوع روز شبکه های اجتماعی
از نقاط مثبت فیلم قلاده های طلا آن است که طالبی کارگردان فیلم با توجه به سبقه اطلاعاتی که داشته توانسته برخی مسایلی که تا چند سال قبل جزء خط قرمز های سینما به حساب می آمد را بر فیلمسازان بعدی که علاقمند ساخت کار در این حوزه هستند را بازتر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، اخیرا توئیت کارگردان فیلم قلاده های طلا در مورد بازپخش آن در صدا و سیما و گفتگوی یک مقام وزارت اطلاعات مبنی بر مخالفت این وزارت خانه با پخش قلاده های طلا در صدا و سیما، بازتاب های زیادی در فضای مجازی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
 
,
شب گذشته نیز طالبی کارگردان قلاده های طلا در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشت: «امشب نهم دی ماه 97 از بیت حضرت رهبری با بنده تماس گرفتند و پیام ایشان را به اطلاع بنده رساندند، حضرت آقا فرمودند دیشب مجددا فیلم را از شبکه افق دیدم آفرین آفرین آفرین دست شما درد نکند از قول من به بازیگران سلام برسانید»
,
 
,
«قلاده های طلا» روایتی از حوادث انتخابات سال 88 که در سال 1390 به اکران عمومی درآمد.
,
 
,
در این فیلم سعی شده که یک فیلم اکشن، پلیسی، اطلاعاتی و جاسوسی بر اساس گوشه ای از وقایع سال های قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری را به تصویر بکشد.
,
 
,
 بعد از «قلاده های طلا» همکارانم صمیمی ام مرا بایکوت کردند!

امین حیایی یکی از بازیگران این فیلم پیش تر گفته بود: بعد از «قلاده های طلا» مرا در سینما بایکوت کردند، حتی از میان همکاران بعضا صمیمی و نزدیک بوده اند که گفتند اگر امین حیایی در پروژه ای باشد ما حاضر به حضور در آن نیستیم چون او محبوبیتش را از دست داده است! چون «قلاده های طلا» فیلمی ضدسبز است و بسیاری دوست نداشتند من در چنین فیلمی بازی کنم. منم اصلا برایم جبهه بندی ها مهم نبوده و فقط بازی حرفه ای مهم بوده است.

بازیگر فیلم «قلاده های طلا» با بیان آنکه معتقدم این فیلم واقعیت ها را به تصویر کشیده گفت: حتی برخلاف مخالف برخی نهادهای کشور من باخبرم این فیلم تایید رهبری را هم داشته است، اما آن زمان بسیاری فیلم را ندیده قضاوت کردند و فکر کردند به نفع شان نیست.
,  بعد از «قلاده های طلا» همکارانم صمیمی ام مرا بایکوت کردند!,
,
,
,
,
 
,

به گزارش شیرازه، از نقاط مثبت این فیلم آن است که طالبی کارگردان قلاده های طلا با توجه به سبقه اطلاعاتی که داشته توانسته برخی مسایلی که تا چند سال قبل جزء خط قرمز های سینما به حساب می آمد را بر فیلمسازان بعدی که علاقمند ساخت کار در این حوزه هستند را بازتر کند.

 
,

به گزارش شیرازه، از نقاط مثبت این فیلم آن است که طالبی کارگردان قلاده های طلا با توجه به سبقه اطلاعاتی که داشته توانسته برخی مسایلی که تا چند سال قبل جزء خط قرمز های سینما به حساب می آمد را بر فیلمسازان بعدی که علاقمند ساخت کار در این حوزه هستند را بازتر کند.

, شیرازه,
 
,
از طرفی در حالی که تحولات و عوامل مختلفی در شکل گیری حوادث انتخابات و فتنه 88 اثر داشتند، اما در این فیلم مهمترین بازیگر این وقایع، تشکیلات جاسوسی با مشارکت ام آی 6، سیا و موساد و... معرفی شده است و نقش عوامل متعدد و طیف گسترده جریان های سیاسی، دانشجویان و احزاب و... کم رنگ نشان داده شده است. عدم نشان دادن اقتدار کافی وزارت اطلاعات نیز میتواند نقطه ضعف دیگر فیلم باشد.
,
 
,

پیشتر از این درباره فیلم "به رنگ ارغوان" ساخته "ابراهیم حاتمی کیا" اینگونه شنیده می شد که به دلیل مطرح کردن بعضی از ترفند های اطلاعاتی توقیف شده در حالی که این فیلم فقط یک مساله بسیار ساده (تغییر فونت) را مطرح کرده؛ باید امتیاز بسیار ویژه ای برای فیلم "قلاده های طلا" قائل شد که توانسته محیط سازمان اطلاعات را به خوبی بازسازی کند و حتی تا این حد پیش رفته که یکی از مهمترین مسئولین سازمان اطلاعات را به عنوان جاسوس بیگانه معرفی کرده (که البته فیلم طبق اسناد و مدارک این موضوع را مستند بیان می کند) و شاید همین نکته موجب شده این فیلم بتواند لقب "سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران" را از آن خود کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه