اخبار داغ

دبیر اجرایی جشنواره عمار:

آغاز اکران فیلم های جشنواره عمار در ۱۰۰ شهر کشور/ عمده تولیدات سینمای کشور مربوط به نیمه شمالی تهران است

آغاز اکران فیلم های جشنواره عمار در ۱۰۰ شهر کشور/ عمده تولیدات سینمای کشور مربوط به نیمه شمالی تهران است
دبیر اجرایی جشنواره عمار گفت: در حال حاضر اکران فیلم های جشنواره عمار در 100 شهر کشور آغاز شده و تا پایان سال در همه شهرها اکران می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رسول منفرد امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهارداشت: نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در تهران،شهرها و روستاها برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده،برنامه مرکزی از نهم دی ماه در تهران با مراسم افتتاحیه در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شده است،افزود: فیلم ها به مدت هشت روز در نوبت صبح از ساعت 10:30 برای نوجوانان و کودکان و ۱۷ عصر اکران آثار بخش مهمان و بخش مسابقه از ساعت ۱۶ تا 22:30 خواهد بود.
این مسئول با اشاره به  ویژگی های آثار جشنواره،ادامه داد: تلاش شده است تا رویکرد جشنواره نزدیک به دغدغه های جامعه و مردم باشد که در آثار امسال هم منعکس شده است.

,
,

منفرد با اشاره به ارائه فیلمی از سواحل جنوبی خلیج فارس درباره مشکلات صیادان و ماهیگیران بومی و سنتی منطقه،خاطرنشان کرد: به این موضوع از سوی کارگردان پرداخت و پیگیری خوبی شده است و به حل مسئله تاحدودی کمک کرده است.
دبیر اجرایی جشنواره عمار از اکران فیلمی درباره پروژه پالایشگاه خلیج فارس به عنوان یکی از پروژه های موفق و درخشان جمهوری اسلامی در این جشنواره خبرداد و گفت: فیلم به نقش افرادی که در به نتیجه رسیدن این پالایشگاه سهمیم بوده و نقش داشته اند،پرداخته است.

,
,

منفرد با بیان اینکه موضوع و سوژه 10 درصد آثار جشنواره از روستاها گرفته شده است،ادامه داد: جشنواره عمار همواره به سینمای ایران نقد داشته است که اگر بودجه خود را از جیب مردم می گیرد، باید دغدغه ها و مسائل مردم را مورد توجه قرار دهد در حالی که عمده تولیدات سینما مربوط به نیمه شمالی تهران است و به دغدغه های آنها می پردازد.
وی با بیان اینکه از اتفاقات خوب دیگر جشنواره ارائه مستندهای خوب به این جشنواره است، افزود: یکی از مستندها به موضوع مسائل و مشکلات ورود دانش آموزان به دانشگاه اشاره می کند و  مستند من چوپانم درباره زندگی فردی است که منزل خود را به مکان گردشگری تبدیل کرده است و از این طریق ارز آوری برای کشور دارد.

,
,

منفرد خاطرنشان کرد: همچنین مستند دیگری به اتفاقات و اعتراضات مردمی سال گذشته می پردازد و مستند عماد به زندگی شهید عماد مغنیه پرداخته است.

,

وی یادآور شد: مستند بهای خون،مرد و مزرعه،هاشمی زنده است از دیگر مستندهای ارائه شده در این دوره جشنواره است.

,

دبیر اجرایی جشنواره عمار در بخش دیگری از سخنان خود مخاطبان نوجوان را مهجورترین مخاطبان سینما عنوان کرد و افزود: همواره مخاطبان سینما به کودکان و بزرگسال تقسیم بندی می شوند و کمتر به نقش نوجوانان پرداخته می شود.

,

منفرد با بیان اینکه در سال های گذشته توجه خوبی به بخش نوجوانان شده است،افزود: ۳۸ درصد بخش داستانی جشنواره عمار ویژه این مخاطبان است و کارهای خوب، قابل دیدن و پیشنهاد دادن به دیگران ارائه شده است.

,

وی از آغاز اکران مردمی جشنواره عمار در شهرستان ها از دو هفته گذشته خبرداد و گفت: در برخی روستاها و شهرها در دهه فجر انقلاب اسلامی این فیلم ها اکران می شود.
این مسئول با بیان اینکه اکران ها در بیش از ۱۰۰ شهر کشور آغاز شده است،ادامه داد: تا پایان سال اکران مردمی ادامه دارد.
دبیر اجرایی جشنواره عمار با بیان اینکه گیشه سینما باید تبدیل به ابزاری برای بیان مشکلات مردم شود، افزود: جشنواره عمار تلاش می کند تا با ارائه مشکلات مردم سینما را به این سمت سوق دهد.

,
,
,

منفرد با اشاره به اینکه دلیل عدم استقبال مردم از برخی فیلم های سینمایی نیز عدم بیان مشکلات مردم توسط سینما است،ادامه داد: فیلم های جشنواره عمار تلاش کرده است تا مردم شهرستان ها و روستاهایی که گیشه سینما ندارند به واسطه اکران فیلم ها در آن مناطق پیام خود را منتقل و درخواست ها را اعلام کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی رسانه های ما  متعلق به مردم نیستند و انعکاس خوب، درست و عادلانه ای از وضعیت جامعه و مشکلات مردم ندارند، افزود: سینما منعکس کننده سبک زندگی و دیدگاه طبقه خاصی از جامعه است که شاید این سبک زندگی برای خیلی از مردم روستاها و شهرستان ها قابل هضم نیست.
این مسئول با اشاره به انتشار فراخوان های مردمی جشنواره عمار،گفت: در این فراخوان ها به جای اینکه دبیرخانه یک نهاد فراخوان دهد، مردم فراخوان می دهند و مطالبات خود را بیان می کنند.

,
,
,

منفرد بیان داشت: هر کسی که مایل است و سفارش و درخواستی برای سینما دارد می تواند با ارائه درخواست ساخت فیلم های مورد نظر خود،برای تولید فیلم ها جایزه در نظر بگیرد.

,

وی گفت: نمونه چنین کاری را بانوان فعال در کارگاه صنایع دستی بشاگرد خواسته اند و به بهترین فیلمی که با موضوع کار و تلاش تولید شود، جایزه می دهند.

,

این مسئول با اشاره به درخواست چهره های مردمی،افزود: از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز برای ساخت فیلم با موضوع نقد مسئولان از منظر اشرافی گری که جایزه آن سفر به عتبات عالیات است.

,

منفرد با اشاره به درخواست دیگری از سوی کارآفرینان شهرستان مهاباد،گفت: به بهترین آثار مردمی درخواست شده نیز بعد از برگزاری جشنواره عمار پس از داوری آثار جایزه اهدا می شود.

,

وی از علاقه مندان خواست برای ثبت درخواست خود برای اکران فیلم های جشنواره عمار در شهرستان ها،کلمه ثبت نام را به سرشماره ۳۰۰۰۴۵۵۰ ارسال کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه