اخبار داغ

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

در مقابل تخلفات و عملکرد مدیران کوتاه نیاییم/ نباید برای انتصاب مدیران شهرداری دخالت کنیم

در مقابل تخلفات و عملکرد مدیران کوتاه نیاییم/ نباید برای انتصاب مدیران شهرداری دخالت کنیم
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت: در نظارت بر عملکرد مدیران شهرداری قانون را ملاک قرار دهیم، از کنار تخلفات به راحتی رد نشویم و در مقابل تخلفات و عملکرد مدیران کوتاه نیاییم چون مانع نظارت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز شامگاه دوشنبه دهم دی ماه با اعلام اینکه فصل تقدیم اصلاحیه بودجه97، لایحه بودجه 98 و البته قبل از آنها برنامه پنجساله سوم شهرداری است، خطاب به شهردار و معاونین شهردار شیراز اظهار داشت: لازم است تمام ظرفیت ها برای تقدیم به موقع لوایح مذکور بکار بسته شود و رؤسای کمیسیون ها نیز با برگزاری جلسات فوق العاده اول، احکام و تکالیف بودجه 97 را بررسی و بعد هم به بررسی لوایح مذکور بپردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
سید عبرالرزاق موسوی گفت: در موضوع تکالیف بودجه سال 97 هم تأکید کنم، ما باید بدانیم احکام بودجه تا چه میزان اجرایی شده و علت عدم اجرای احتمالی برخی تکالیف و یا تأخیر در اجرا چه بوده است؟
,
 
,
وی با بیان اینکه در تهیه لوایح تقدیمی توسط شهرداری و همچنین اجرای مصوبات شورا با مشکل جدی روبرو هستیم، افزود: هماهنگی لازم در برخی حوزه های شهرداری دیده نمی شود، به نظر می رسد، همین که عده ای از مدیران خود را پاسخگو نمی دانند و سلیقه ای عمل می کنند یعنی با همدیگر هماهنگ نیستند.
,
 
,
موسوی گفت: علیرغم تاکیدات فراوان، توجیهات کارشناسی لوایح تقدیمی از قوت لازم برخوردار نیست، بنظر می رسد برخی مدیران یا نمی توانند از عهده وظایفشان برآیند و یا اینکه علاقمند نیستند، شهردار و یا شورا موفق شوند. می‌بینیم که برخی مدیران شهرداری در پاسخگویی و اجرای مصوبات خوب عمل نمی کنند لذا از شهردار شیراز درخواست دارم که جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشد و شخصا در کمیسیون ها حضور پیدا کند.
,
 
,
وی اذعان داشت: ما ارزیابی خودمان در کمیسیون از عملکرد مدیران در موارد فوق را، تا پایان این ماه به شهردار اعلام می کنیم و در صورت عدم اقدام برای اصلاح به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند چرا که بایستی شهردار شیراز بعد از گذشت یکسال از شروع فعالیتش این ناهماهنگی و ضعف ها را برطرف کند.
,
 
,
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز خطاب به اعضای شورا اعلام کرد: لازم است در بررسی طرح ها و لوایح بیش از گذشته به منافع و مصالح عموم و رعایت چارچوب های قانونی توجه کنیم و اصراری بر تصویب و بررسی طرح ها و لوایح زیاد نداشته باشیم!
,
 
,
موسوی تاکید داشت: ما موظف هستیم مصالح و منافع مردم را مورد توجه قرار دهیم و این امر نه تنها در مورد مصوبات باید عینیت پیدا کند بلکه در نظارت بر شهرداری نیز صدق می کند.
,
 
,
این عضو شورا درخواست خود از هیئت رئیسه شورا مبنی بر مشخص کردن مکانیزمی برای ارزیابی مصوبات شورا را مطرح و اعلام کرد: همچنین لازم است دستورالعمل پیشنهادی کمیسیون در موضوع نظارت شورا بر شهرداری که به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است، سریعتر در دستور کار صحن قرار گیرد.
,
 
,
وی در ادامه با بیان اینکه از هیئت تطبیقِ مصوبات شورای شهر می خواهیم در چارچوب قانون و با هدف کمک به مردم نسبت به مصوبات شورای شهر اعلام نظر کنند، گفت: تشخیص مصالح و منافع مردم بر اساس قانونِ شوراها بر عهده شورای شهر است و بنظر می‌رسد هیئت تطبیق باید از نظر رعایت ضوابط و مقررات شکلی نسبت به مصوبات اظهار نظر کند چرا که اگر شورای شهر مصالح مردم را با وجود 13 عضو تشخیص نمی دهد، بطریق اولی این کار برای هیئت تطبیق هم سخت است بنابراین اجازه دهند مردم نسبت به تصمیمات شورای منتخب خود اظهار نظر کنند.
,
 
,
این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مطالبی درخصوص نشریه شهر راز پرداخت و اعلام کرد:  نشریه باید پلی بین مردم، شهرداری، شورا و محلی برای انعکاس تصمیمات و مصوبات شورا، شهرداری و همچنین نظرات مردم باشد تا زمینه تعامل بیشتر مردم با مجموعه شورا و شهرداری را فراهم کند.
,
 
,
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با اظهار اینکه لازم است این نشریه از هیئت تحریریه توانمند و مستقل برخوردار باشد اما سیاست ها را شورای سیاست گذاری تعیین و تبیین کند، گفت: شهر راز باید ایجاد کننده زمینه ارائه عملکرد واقعی شهرداری و شورا و نظرات شهروندان باشد اما می بینیم که متأسفانه بخش زیادی از آن به تبلیغات و تصاویر شهردار، مدیران و اعضای شورا اختصاص داده شده است.
,
 
,
موسوی به بیان مطالبی درخصوص فقر، فساد و تبعیض پرداخت و گفت: ما به عنوان اعضای شورای شهر باید تکلیف خودمان را با این دو پدیده شوم در حوزه فعالیت شورا و شهرداری مشخص کنیم.
,
 
,
وی فقر، فساد و تبعیض را عوامل انحطاط، عقب ماندگی و ناامنی دانست و گفت: اگر با این سه مقوله در کشور مبارزه شود، اصلاحات به معنای حقیقی، انقلابی و اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد.
,
 
,
این عضو شورا به تبیین تعریف و مطالب دیگری درباره انواع فسادها پرداخت و اظهار داشت: مسئولان اگر بخواهند وضع امنیت کشور، مسئله معیشت مردم و عزت بین المللی را تأمین کنند، راهش مبارزه با همین ها است.
,
 
,
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه ابتدا باید در شورا بررسی کنیم ببینیم آیا خودمان مبارزه با فساد را رعایت می کنیم، تصریح کرد: پای بندی به قانون توسط شورا و شهرداری معلوم می کند که این موضوع دارای اهمیت است یاخیر.
,
 
,
وی با طرح این سوال که مصادیق کلی و حتی جزیی هم روشن و برخی راهکارها نیز مشخص است، پس چرا اتفاقی نمی افتد، افزود: اینکه در ارایه خدمات کسی یا کسانی را بر دیگری ترجیح دهیم، در انجام امورِ مردم بین آنان تفاوت قایل شویم، در بکارگیری نیروی انسانی بدون وجود ملاک های شایستگی و به صِرفِ وابستگی منافع (دوستی، خویشاوندی، هم خونی، هم شهری و غیره) افراد را بکار گیریم، در مناقصه و یا مزایده اطلاعاتی را در اختیار برخی قرار دهیم، این هم فساد و هم تبعیض است.
,
 
,
موسوی در ادامه بیان کرد: یکسان عمل نکردن با افراد در اجرای قانون، مبنا قرار دادن توصیه ها، مورد توجه قرار دادن منافعِ افراد خاصی در وضع مصوبه ای و دل به خواهی عمل کردن بخاطر اینکه مردم به ما رای داده اند از دیگر مصادیق تبعیض و فساد هستند.
,
 
,
عضو شورای شهر شیراز با اظهار اینکه طبق ماده 84 قانون شوراها بایستی اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم، بیان کرد: لازم است بر اجرای مصوبه شفافیت و مقررات مربوطه خوب نظارت و روند ارائه خدمات را شفاف کنیم.
,
 
,
موسوی اذعان داشت: اصل ارائه خدمات با کیفیت، قابل دسترس و سریع به شهروندان یک اصل حیاتی است که شهرداری در اجرای آن کم کاری می کند لذا از رئیس و اعضای شورا درخواست می کنیم، بر اجرای آن اصرار داشته باشند و در نظارت بر عملکرد مدیران شهرداری قانون را ملاک قرار دهیم، از کنار تخلفات به راحتی رد نشویم و سعی کنیم برای خود منفعت نبینیم، چون مانع نظارت می شود و در مقابل تخلفات و عملکرد مدیران کوتاه نیاییم.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه نباید برای انتصاب مدیران شهرداری دخالت کنیم چرا که در این صورت، مجبور می شویم از آنان دفاع و تخلفات و کم کاری آنان را توجیه کنیم، افزود: ایرادی که به نمایندگان مجلس وارد است را خود مرتکب می شویم!
,
 
,
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و  املاک شورای شهر شیراز همچنین با اظهار اینکه باید ساختار تشکیلاتی خودِ شورا، مشاورین و نحوه عملکرد آنان مصوب و مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران پاکدستِ توصیه ناپذیر، امانتدار و کار بلد را در شهرداری تقویت و حمایت کنیم، ملاکِ نوع و میزان رابطه با ما نباشد و مدیران موفق باید به مردم معرفی شوند.
,
 
,
وی با بیان اینکه لازم است هر جا دیدیم منافع باند و یا گروهی وجود دارد، نسبت به آن حساس باشیم و اصل را بر تأمین منافع و مصالح عمومی قرار دهیم، اذعان داشت: اصحاب رسانه و خبرنگاران، با حفظ استقلال خود و بدون وابستگی به فرد و یا گروهی خاص در جهت اعمال نظارت عمومی تلاش کنند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه