اخبار داغ

جزئیات وام شهریه برای سال آینده تحصیلی/ نامه وزیرعلوم درباره وام

جزئیات وام شهریه برای سال آینده تحصیلی/ نامه وزیرعلوم درباره وام
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان و وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال ۹۸ از ۳۰ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذوالفقار یزدان مهر با اشاره به وام شهریه در لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: وام شهریه در ردیف تملک قرار دارد و در بودجه سال جاری، ۳۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: تا امروز هیچ تخصیصی برای وام شهریه داده نشده است، از این ۳۰ میلیارد تومان، ۷ درصد برای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ۹۳ درصد آن برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.
,
 
,
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه ۸۵ درصد دانشجویان وزارت علوم شهریه پرداز هستند، برهمین اساس، وزیر علوم تحقیقات و فناوری نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه بودجه نوشته و درخواست کرد که این تخصیص داده شود.
,
 
,
وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که با سازمان برنامه بودجه شده است برای سال بعد وام شهریه در لایحه پیشنهادی به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که امیدواریم اختصاص یابد.
,
 
,
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: منتهی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تفاهم نامه‌ای که با یکی از بانک‌ها منعقد کرده است حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای وام شهریه پیش بینی کرده است.
,
 
,
وی ادامه داد: در ترم اول ۸۰ میلیارد تومان و در ترم بعدی نیز ۸۰ میلیارد تومان دیگر برای وام شهریه پیش بینی شده است که به دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و جامع علمی و کاربردی پرداخت می‌شود.
,
 
,
یزدان مهر افزود: دانشجویان متقاضی واجد شرایط به سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مراجعه و ثبت نام کرده و توسط بانک طرف تعهد وام به آنها پرداخت می‌شود.
,
 
,
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: البته وام دانشجویان سراسری از طریق خود صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود و به دانشجویان دکتری هر ترم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دانشجویان کارشناسی ارشد یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و به دانشجویان کاردانی و کارشناسی حدود ۶۰۰ هزارتومان پرداخت می‌شود.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه