اخبار داغ

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد:

شجاعت ابوطالبی برای ورود به حوزه فیلم سیاسی قابل تقدیر است

شجاعت ابوطالبی برای ورود به حوزه فیلم سیاسی قابل تقدیر است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزدبا اشاره به تقدیر رهبر مقام معظم رهبری از این فیلم اذعان داشت: شجاعت ابوطالبی برای ورود به حوزه فیلم سیاسی قابل تقدیر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد پهلوانیان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان این که تولید فیلم سینمایی در حوزه سیاسی در سینمای ایران کمرنگ شده است گفت: هرچند بعد از انقلاب فیلم های خوبی در حوزه سیاسی ناظر به فضای قبل از انقلاب و روند پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد اما این روند روز به روز رو به افول گذاشته به طوری که تولید فیلم های سیاسی در جامعه انقلابی ایران به صفر رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به ساخت فیلم قلاده های طلا اظهار داشت: بعد از مدت‌ها فیلم قلاده های طلا در حوزه سیاسی ساخته شد که بنا به نظر ناظران و منتقدان یک فیلم خوش‌ساخت، خوش فرم و با روایت سینمایی و موفق بود که مورد پسند مخاطبان نیز قرار گرفت.

,

پهلوانیان با اشاره به انتقاداتی که به این فیلم وارد می کنند گفت: وقتی یک فیلم در حوزه سیاسی ساخته می شود طبیعتاً می تواند مخالفین و موافقینی با رویکرد کلی فیلم‌ساز داشته باشد که این موضوع کاملا طبیعی است.

,

لزومی ندارد تمام جزئیات فیلم مطابق واقعیت باشد

, لزومی ندارد تمام جزئیات فیلم مطابق واقعیت باشد,

 وی ادامه داد: در دورانی که با سیر فیلم هایی که ارزش دیدن ندارند و بسیار کم ارزش هستند مواجه هستیم اما در فیلم قلاده های طلا  با یک فیلم خوش ساخت که حرف جدی در حوزه سیاسی دارد مواجه می شویم.

,

پهلوانیان اظهار داشت: کارگردان فیلم سعی کرده تا انجا که ممکن است فیلم با وقایع تاریخی و حوادث واقعی فتنه 88 منطبق باشد. البته افرادی که با مفهوم روایت و داستان در سینما آشنا هستند می دانند که لزومی ندارد تمامی جزئیاتی که در فیلم آورده می شود مطابق با واقعیت ها باشد. مهم این است که مخالف با آن جریان تاریخی نباشد و به حقیقت موضوع خدشه وارد نکند.

,

با یک فیلم سیاسی مواجه هستیم نه یک بیانیه سیاسی!

, با یک فیلم سیاسی مواجه هستیم نه یک بیانیه سیاسی!,

وی در واکنش به انتقاداتی سیاسی که در مورد این فیلم وجود دارد گفت: وقتی یک فیلم به عنوان یک اثر هنری مورد تحلیل قرار می گیرد باید با روش ها و شاخص های خاص خود مثل تم، موضوع، نشانه شناسی و ... بررسی شود.

,

این کارشناس حوزه سینما با بیان این که با یک فیلم سیاسی مواجه هستیم و نه با یک بیانیه سیاسی ادامه داد: برخی از منتقدین شیوه ای که در مواجه با این فیلم دارند؛ شیوه صحیح مواجه با یک فیلم نیست و شیوه برخورد با یک بیانیه سیاسی است و طبیعتاً ممکن است به نظرهای کلی در تایید یا رد این فیلم منحصر  شود.

,

ابعاد مختلف تقدیر مقام معظم رهبری از فیلم قلاده های طلا

, ابعاد مختلف تقدیر مقام معظم رهبری از فیلم قلاده های طلا,

پهلوانیان با اشاره به تقدیر رهبر مقام معظم رهبری از این فیلم اذعان داشت: تقدیر رهبر انقلاب از این فیلم ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعاد آن شجاعت کارگردان برای ورود به عرصه ساخت فیلم سینمایی سیاسی با یک بیان صریح و روشن در عین هنرمندانه و درماتیک بودن هست.

,

وی ادامه داد: از دیگر ابعاد این تقدیر می توان به این موضوع اشاره کرد که نهایتاً فیلم قلاده های طلا یک اثر هنری است و با توجه به تاکیداتی که رهبر انقلاب بر استفاده از هنر به ویژه هنر سینما برای ارائه مفاهیم انقلابی و اصیل اسلامی دارند این فیلم قابل تقدیر است.

,

جز به زبان هنر نمی شد لایه های پنهان فتنه 88 را  برای جامعه روشن کرد

, جز به زبان هنر نمی شد لایه های پنهان فتنه 88 را  برای جامعه روشن کرد,

پهلوانیان با بیان این که فیلم قلاده های طلا تنها اثر هنری موفقی است که به فتنه 88 پرداخته است اظهار داشت: خیلی اهمیت دارد که یک هنرمند خودش را در این سطح از مسئولیت ببنید که به موضوع فتنه 88 ورود کند، فتنه ای که بسیار پیچیده و دارای لایه های پنهان و زیرین است که به غیر از زبان هنر نمی توان به زبان دیگری این پیچیدگی ها را برای جامعه روشن کرد.

,

وی اذعان داشت: هنرمند در هر عرصه ای که بخواهد ورود کند به حمایت مسئولین و توده مردم نیاز دارد؛ در عرصه هایی که بعضاً حساسیت خاص خود را دارد نیاز به شجاعت دو چندان دارد که قطعاً حمایت از آن برای پیشرفت هنرمند موثر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه