اخبار داغ

اشتغال زایی جوان کرجی با ایجاد کارگاه جوراب بافی

اشتغال زایی جوان کرجی با ایجاد کارگاه جوراب بافی
یک جوان ۱۹ ساله تحت حمایت کمیته امداد، با راه اندازی کارگاه جوراب ‌بافی برای پنج نفر در استان البرز کارآفرینی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، این مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: 25 سال پیش پدرم در یک سانحه رانندگی صدمه دید و به دلیل مشکل اعصاب و روان توان اداره زندگی را از دست داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی افزود: مادرم از زمانی که من 9 ساله بودم عهده‌دار امور خانواده شد، همزمان با توصیه یکی از نزدیکان با مراجعه به کمیته امداد تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتیم و حدود 10 سال است که از خدمات این نهاد بهره‌مند هستیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه مادرش به دلیل وضعیت حاد پدر نمی‌توانست خارج از خانه کار کند افزود: معیشت خانواده ما با کمک امداد و خیران تأمین می‌شد و من در دوران تحصیل با حمایت حامیان طرح محسنین و کمک امداد درس خواندم و دیپلم گرفتم.
,
 
,
این جوان کارآفرین البرزی ادامه داد: پس از دیپلم در یک تولیدی جوراب به‌ صورت رایگان مشغول به کار شدم تا کار را یاد بگیرم، سپس مدتی در یک تولیدی دیگر کارکردم تا با دریافت حقوق ماهانه کمک‌ خرج خانواده باشم.
,
 
,
این مددجوی کمیته امداد اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در تولیدی جوراب کسب کرده بودم تصمیم گرفتم مستقل شوم و برای خودم کارکنم بنابراین با مراجعه به کمیته امداد و راهنمایی شغلی مشاوران این نهاد 300 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال دریافت کردم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: 90 میلیون ریال از آن مبلغ را بابت ودیعه مکانی برای کارگاه دادم با 130 میلیون ریال دستگاه‌ های موردنیاز را خریداری و با 80 میلیون ریال دیگر نخ تهیه کردم و به لطف خدا تولیدی جوراب با پنج راه‌ اندازی شد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه طی این مدت توانسته با سود حاصل از کار مبلغ ودیعه کارگاه را افزایش دهد و کمک‌خرج خانواده نیز باشد بیان کرد: آرزو دارم کارگاه را گسترش دهم و محصولاتم را به خارج از کشور صادر کنم.
,
 
,
پیش از این تعداد زیادی از مددجویان البرزی با کمک کمیته امداد کارآفرین شدند.
,
 
,

کمیته امداد البرز حدود 35 هزار نفر مددجود تحت پوشش دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه