اخبار داغ

مستندساز قزوینی:

"جشنواره عمار" زمینه مناسبی برای استعدادیابی است/ با دوفیلم در جشنواره شرکت کردم

"جشنواره عمار" زمینه مناسبی برای استعدادیابی است/ با دوفیلم در جشنواره شرکت کردم
مستندساز قزوینی گفت: با دو فیلم "فریاد در چال" و "آرزوی طاهره" در جشنواره عمار شرکت کردم، این جشنواره برای استعدادیابی مفید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین الهامی‌پور در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: با وجود داشتن تجربه در مستندسازی و شرکت در جشنواره‌های مختلف امسال با توصیه دوستان و تبلیغات انجام شده برای نخستین بار با دو فیلم در جشنواره "عمار" شرکت کرده‌ام. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی ادامه داد: با فیلم"فریاد در چال" در بخش آزاد جشنواره شرکت کردم، این فیلم زندگی پیرمردی که تنها و بدون هیچ امکاناتی در روستایی از طارم و توابع زنجان زندگی می‌کند را به تصویر می‌کشد. 
,
,
 
,
, ,

مستندساز قزوینی عنوان کرد: ‌کوهنوردانی که به آن منطقه رفته‌اند رفتارهایی از این پیرمرد دیده و بر این باورند که او با ارواح و جن در ارتباط است، شنوندگان این ماجرا نیز همین باور را قبول دارند، در راستای این شنیده‌ها به مدت یک سال از زندگی این پیرمرد تصویر برداری کردم. 

وی ادامه داد: دعا نوشتن و فریاد زدن‌های این پیرمرد داخل دره به تصویر کشیده شد، این فیلم از شبکه مستند سیما نیز پخش شده است. 

این هنرمند قزوینی عنوان کرد: "‌آرزوی طاهره" مستند دیگری است که با محوریت دینی ساخته شد و این اثر نیز برای جشنواره "عمار" ارسال شده است.

وی بیان کرد: این فیلم نیز زندگی پیرزن نابینای ۷۰ساله‌ای که تنها زندگی می‌کند و آرزوی سفر کربلا دارد را به تصویر می‌کشد و علی رغم فقری که دارد در پایان به آرزوی خود که سفر کربلا است، دست می‌یابد. 

الهامی پور درباره دستاوردهای جشنواره "عمار" گفت: این جشنواره نوعی استعدادیابی برای کار اولی‌ها و علاقه‌مندان است و با داشتن بخش مردمی امکان شرکت آماتورها با ابزارهای اولیه و حتی گوشی همراه نیز فراهم شده و برای کسب تجربه نیز بسیار مفید است. 

وی ادامه داد: جشنواره "عمار" ‌در شناسایی استعدادها نیز نقش ارزنده‌ای دارد، فیلم‌های شرکت داده شده در جشنواره نیز در مساجد و مکان‌های عمومی پخش می‌شود. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

شرکت کننده در جشنواره"عمار" در پایان گفت: تقدیر و تشویق قابل توجه از مستندهای برتر با ایجاد انگیزه برای سازندگان راه را برای ساخت اثرهای بهتر فراهم می‌کند، اما عدم تشویق و حمایت از آثار تولیدی اثرات منفی به دنبال دارد. 
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه